• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4839 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ دي

توصيه عراقچي به قائم‌مقام وزير خارجه كره‌جنوبي:

از سياسي كردن موضوع نفتكش توقيف شده خودداري كنيد

آقاي چوي جونگ كان، معاون اول وزارت امور خارجه كره‌جنوبي كه در راس هياتي از مقامات سياسي و مالي آن كشور به تهران سفر كرده است، عصر ديروز 21 دي ماه با سيدعباس عراقچي معاون سياسي وزارت امور خارجه كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار مقام كره‌اي تاكيد كرد كه سفر او به تهران نشان‌دهنده اهميتي است كه آن كشور براي توسعه مناسبات با ايران قائل است. او تاكيد كرد كره‌جنوبي درصدد است كه در سال جديد ميلادي با حل مشكلات در روابط دو كشور، اعتماد را به روابط بازگرداند.
معاون سياسي وزير امور خارجه كشورمان نيز با اشاره به مسدود شدن منابع مالي ايران در كره گفت: حدود دو سال و نيم است كه بانك‌هاي كره‌اي به طور غيرقانوني منابع ارزي ايران را به دليل آنچه ترس از تحريم‌هاي امريكا ذكر مي‌شود، مسدود كرده‌اند. اين اقدام كه تنها تسليم شدن در برابر باج‌خواهي امريكا است قابل قبول نيست و طبعا توسعه روابط نيز تنها زماني معنا‌دار خواهد بود كه اين مشكل حل شود. 
عراقچي با اشاره به ناموفق ماندن مذاكرات مختلفي كه در اين مدت با مقامات كره‌اي به ويژه توسط بانك مركزي كشورمان صورت گرفته است، گفت: از نظر ما مسدود ماندن منابع ارزي ايران در كره بيش از آنكه به‌دليل تحريم‌هاي ظالمانه امريكا باشد ناشي از فقدان اراده سياسي نزد دولت كره‌جنوبي است.  او از قائم‌مقام وزارت امور خارجه آن كشور خواستار اهتمام جدي سئول براي يافتن سازوكار لازم براي حل اين موضوع، به عنوان اولويت اول در روابط دو كشور شد. مقام كره‌اي تاكيد كرد كه فراهم آوردن دسترسي ايران به منابع ارزي خود در كره از جمله اولويت‌هاي دولت آن كشور نيز است و سئول مصمم است كه اين موضوع را تا حل نهايي پيگيري كند.
 عراقچي در پاسخ به درخواست قائم‌مقام وزير خارجه كره مبني بر كمك به حل موضوع توقيف نفتكش كره‌اي خاطرنشان كرد كه توقيف اين كشتي در خليج‌فارس و آب‌هاي ايران صرفا اقدامي بر پايه ملاحظات فني و به دليل آلودگي زيست‌محيطي بوده و رسيدگي به موضوع از سوي مقامات قوه قضاييه آغاز شده است. 
عراقچي به طرف كره‌اي توصيه كرد از سياسي كردن موضوع و تبليغات بي‌حاصل خودداري كرده و اجازه دهد روال قانوني رسيدگي در دادگاه مربوطه در آرامش طي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون