• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4842 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي

خبر

پاسخ جهانگيري به دست داشتن دولت در افت شاخص بورس

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در حاشيه نشست ديروز هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره نشست اخير خود با دست‌اندركاران بورس كه نتيجه آن ريزش شاخص كل بورس بوده است، گفت: فرداي آن روز كه شاخص كل افزايش داشته است! به گزارش «تسنيم» وي در پاسخ به اين سوال كه كارشناسان معتقد هستند كه اين افزايش دستوري بوده است، سكوت كرد.

17 عضو از هيات‌عالي اصولگرايان مشخص شدند

شوراي وحدت اصولگرايان هيات عالي ۱۷ نفره را تشكيل داده تا آنها با شور و مشورت فرآيند انتخابات را پيش ببرند. احمد كريمي‌اصفهاني، عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره تركيب اعضاي اين هيات گفت: «۵ نفر به نمايندگي از احزاب، ۳ نفر از جامعه روحانيت، ۲ نفر از جامعه مدرسين، ۲ نفر از زنان، ۲ نفر از جوانان، يك نفر از هيئات مذهبي، يك نفر از رزمندگان و يك نفر هم از جبهه پايداري هيات ۱۷ نفره يا شوراي سياستگذاري را تشكيل مي‌دهند. البته نام برخي اعضا مشخص شده و برخي نيز در آينده مشخص خواهد شد. اعضايي كه تا به الان مشخص شدند، دارند جلسات را به‌طور منظم پيش مي‌برند.» به گزارش نامه‌نيوز، او همچنين توضيح داد: «آقايان پورمحمدي، سيدرضا تقوي و محمدحسن ابوترابي‌فرد از جامعه روحانيت، آقايان محمدرضا باهنر، منوچهر متكي، اسدالله بادامچيان، شهاب‌الدين صدر و عبدالحسين روح‌الاميني از احزاب، آقاي حسين‌الله‌كرم از رزمندگان هستند. البته جامعه مدرسين، جبهه پايداري، هيئات مذهبي، زنان و جوانان نيز قرار است نمايندگان خود را در آينده مشخص كنند. البته در جلسات نخست آقايان باهنر و بادامچيان به عنوان شخصيت‌هاي حقيقي شركت مي‌كردند كه بعد مصوبه شد شخصيت حقيقي عضو تركيب هيات عالي نباشد بر همين اساس من و آقاي ضرغام‌صادقي كه امضاي ۷ حزب ملي و ۳ حزب استاني را داشتيم و به نمايندگي آنها در جلسات مي‌رفتيم، اين نمايندگي به آقاي باهنر و آقاي بادامچيان داده شد. نكته ديگر آنكه آقاي روح‌الاميني هم در شوراي ائتلاف حضور دارد و هم در شوراي وحدت.» كريمي‌اصفهاني در مورد تعداد اعضا نيز گفت: ‌«هيات‌عالي يا در واقع شوراي سياستگذاري متشكل از ۱۷ نفر بود، شوراي ائتلاف هم اگر به اين نتيجه رسيد كه به شوراي وحدت بپيوندد، مي‌تواند طبق ساختار تعريف شده وارد شود. طبق اين ساختار شخص حقيقي نمي‌تواند عضو هيات عالي شود. هر كدام از آن سه نفر شوراي ائتلاف به يك حزب وابسته هستند و اگر مي‌خواهند عضو هيات عالي شوند، كافي است ۷ حزب ملي و ۳ حزب استاني عضويت آنها را امضا كنند تا بتوانند به‌طور حقوقي عضو هيات عالي شوند. به عنوان مثال جمعيت ايثارگران به علاوه ۶ حزب ملي و ۳ حزب استاني مي‌توانند امضا كنند تا آقاي حدادعادل به نمايندگي از آنها در تركيب هيات عالي حضور پيدا كند.»

مجلس در پي محروميت دائم مسوولان در صورت عدم‌ پاسخگويي!

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس خبر داد: «طرحي در مجلس در حال آماده‌سازي است كه بر اساس آن اگر مسوولان برابر نمايندگان ملت پاسخگو نباشد، براي هميشه از گرفتن پست سياسي در كشور محروم مي‌شوند.» به گزارش ايسنا، احمدحسين فلاحي اظهار كرد: «برخي مسوولان به ويژه آنهايي كه در سال پاياني مسووليت خود قرار دارند، ممكن است در برابر نمايندگان مردم پاسخگو نباشند يا استيضاح آنها كارايي نداشته باشد. اين طرح با پيشنهاد يكي از نمايندگان مجلس يازدهم در حال بررسي است و بر اساس آن اگر مسوولان اجرايي كشور پاسخ قانع‌كننده‌اي در برابر تصميمات خود به نمايندگان مجلس ارائه ندهند، براي هميشه از گرفتن پست‌هاي سياسي محروم خواهند شد.» فلاحي با بيان اينكه طرح مورد نظر فقط شامل قوه مجريه كشور است، مطرح كرد: «طرحي در قوه قضاييه به عنوان «ترك فعل» وجود دارد كه شامل اين است هر فردي اگر در انجام وظايفش كوتاهي كند، تخطي محسوب مي‌شود و سيستم قضايي با آن برخورد مي‌كند، اين قانون مي‌تواند به پشتيبان طرح ترك فعل نيز تبديل شده و به دستگاه‌هاي ديگر سرايت‌پذيري داشته باشد.»

قهر تهران؛ نتيجه كانديداتوري قاليباف براي رياست‌جمهوري

منصور حقيقت‌پور، كنشگر سياسي اصولگرا در رابطه با كانديداتوري رييسي در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «كانديدا بودن رييسي هنوز جدي نشده است و من هيچ نشانه‌اي از حضور او تا اينجا نمي‌بينم ولي اگر شركت كند مي‌تواند، كانديداي جدي اصولگرايان باشد و بر ساير كانديداهاي اين جناح ارشديت داشته باشد و به اصطلاح بقيه را بر سر جاي‌شان بنشاند. اگر رييسي نيايد كسي در آن حد و اندازه نيست.» به گزارش برنا، او افزود: «امروز علي نيكزاد، رستم قاسمي، جليلي، قاليباف و هاشمي به عنوان كانديدا مطرح هستند. اينكه همه اينها را يكجا جمع كنيم و به نتيجه برسيم كار بسيار سختي است. اما شايد آمدن رييسي بتواند تكليف بقيه گزينه‌ها را مشخص كند و حرف آخر را بزند.» او تاكيد كرد: «اما اگر رييسي جدي باشد، مي‌تواند با آمدن خود اين طيف را منسجم و همچنين وحدتي ايجاد كند ولي در غير اين صورت اصولگرايان حداقل سه، چهار نماينده خواهند داشت.» حقيقت‌پور ادامه داد: « رييسي مدت‌ها دادستان قوه قضاييه بود و امروز رياست اين قوه را بر عهده دارد. او هندوانه‌اي رسيده و خوش طعم است ولي آمدن او به قوه مجريه مي‌تواند، هزينه براي نظام داشته باشد و ما بايد مجددا به سمت قوه قضاييه بياييم و خرج كنيم.» حقيقت‌پور اضافه كرد: «متاسفانه هر كسي به اين سو آمده گفته است من ويرانه‌اي تحويل گرفته‌ام و هر كسي بيايد بايد ترميم كند. در مورد قاليباف هم، حضور او در انتخابات رياست‌جمهوري مي‌تواند موجب قهر مردم تهران با او شود، چون تهراني‌ها براي حضور در پارلمان به قاليباف راي دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون