• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4844 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

خبر

ظريف: به دنبال تنش و جنگ نيستيم

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز دوشنبه در حاشيه نشست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اظهاراتي در جمع خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران نه دنبال تنش و نه جنگ است، ولي اقدامات دولت در حال خروج ترامپ كه در داخل امريكا مفتضح شده، اثري بر اراده مردم ايران نمي‌گذارد. اگر كسي قصد تجاوز به ايران را داشته باشد، بايد سوابق تجاوزهاي قبلي را در نظر بگيرد، ولي فكر مي‌كنم يكي، دو روز باقيمانده از دولت ترامپ هم تمام خواهد شد و بازدارندگي جمهوري اسلامي نيز به خوبي عمل مي‌كند.

كساني كه از تركيه انتقاد مي‌كنند خود حامي تروريست‌ها هستند

«رجب طيب اردوغان»، رييس‌جمهور تركيه روز دوشنبه از آغاز اعمال اصلاحات اقتصادي در اين كشور خبر داد. اردوغان طي سخنراني در جمع اعضاي حزب عدالت‌ و توسعه گفت: «ما در حال انجام اصلاحات لازم براي خيزش قدرتمند اقتصادي هستيم، ما سياست‌هايي را اجرا مي‌كنيم كه آنها را با عزم و جديت تدوين كرديم. ما در حال بسيج تمام پتانسيل‌هاي كشورمان با رويكرد تمركز بر سرمايه‌گذاري، توليد، رشد، اشتغال‌زايي و صادرات هستيم.» به نوشته خبرگزاري «آناتولي»، وي ادامه داد: «البته كه تمام انتخابات‌ مهم هستند اما انتخابات ۲۰۲۳، يك نقطه عطف تاريخي براي كشور ما خواهد بود.» اردوغان در واكنش به اظهارات كشورهاي اروپايي عليه تركيه تصريح كرد: «كساني كه از كشور ما در موضوعات آزادي و حقوق بشر انتقاد مي‌كنند، زماني كه خودشان با كوچك‌ترين سختي‌ها مواجه شدند به نژادپرستانه‌ترين روش‌ها و اقدامات روي آوردند... آنها از سازمان‌هاي تروريستي در ديگر مناطق جهان حمايت مي‌كنند.» رييس‌جمهور تركيه همچنين افزود: «اين يك واقعيت است كه با افزايش قدرت منطقه‌اي و جهاني ما، فشارها و ستيزه‌جويي‌ها عليه تركيه نيز بيشتر شده است.» پيش از اين، سران اتحاديه اروپا به تركيه شديدا هشدار دادند در صورتي كه دست از «حفاري‌هاي غيرقانوني» در شرق مديترانه برندارد، با تحريم‌هاي سختي مواجه خواهد شد.

فواد حسين: عراق هنوز به نيروهاي ائتلاف بين‌المللي نياز دارد

«فواد حسين»، وزير خارجه عراق در گفت‌وگو با شبكه سعودي «العربيه» گفت: حملات راكتي به منطقه سبز بغداد، براي دولت عراق مشكل‌ساز بود و ما براي جلوگيري از اين حملات تلاش مي‌كنيم و بغداد به همكاري با هيات‌هاي ديپلماتيك براي تامين امنيت لازم با آنها ادامه مي‌دهد. ضمن اينكه ما تعدادي از عاملان حمله به منطقه سبز بغداد را دستگير كرديم. وي در خصوص واكنش دولت امريكا در صورت تداوم حملات عليه سفارت آن در بغداد گفت: واشنگتن احتمالا در صورت تداوم اين حملات، تدابير شديدي اتخاذ مي‌كرد. حسين در پاسخ به سوالي درباره حضور نيروهاي ائتلاف امريكايي موسوم به ضد داعش در عراق گفت: عراق به نيروهاي ائتلاف براي مقابله با داعش و آموزش نيروهاي عراقي نياز دارد و داعش هنوز در مناطق مرزي با سوريه حضور دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها