• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4845 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

خبر

ادعاي مخالفت اكثريت اعضاي مجمع تشخيص با FATF

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي درخصوص بحث‌هاي مطرح شده پيرامون بررسي دوباره FATF در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «اكنون اين موضوع در كميسيون‌هاي مجمع تشخيص مصلحت مطرح است و وقتي كميسيون‌ها تمام شد به صحن علني خواهد آمد.» به گزارش خبرگزاري فارس، اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص امكان تاييد يا رد FATF در مجمع تشخيص مصلحت همچنين گفت: «نظر من مخالف است و صريحا با ادله اعلام كرده‌ام كه معايبش از محاسنش بيشتر است و نظر اكثريت هم به نظرم همين است، ولي الان دقيقا نمي‌شود پيش‌بيني كرد و قاطعانه گفت كه رد خواهد شد، ولي من اميدوارم كه اين‌طور باشد و دوباره سرمان كلاه نرود.»

تزريق واكسن فايزر علت درگذشت آيت‌الله مصباح نبود

فرزند آيت‌الله مصباح‌يزدي شايعه مطرح شده در فضاي مجازي مبني بر درگذشت مرحوم آيت‌الله مصباح‌يزدي بعد از تزريق واكسن فايزر به ايشان را شايعه‌اي دروغين خواند. در چند روز گذشته در برخي صفحات مجازي تصاويري منتشر شده بود كه براساس آن گروهي مدعي شدند كه تزريق واكسن فايزر به آيت‌الله مصباح علت فوت او بوده است. علي مصباح‌يزدي در همين راستا به اين پرسش ايلنا كه آيا شايعه‌ مبني بر فوت مرحوم آيت‌الله مصباح‌يزدي بعد از تزريق واكسن فايزر صحت دارد؟ چنين جواب داد: «نخير؛ اين شايعه‌اي است كه تصوير آن را با ترفندهاي فتوشاپ و امثال آن درست كرده‌اند.» به گفته او، اصل اين شايعه دروغ است و مبنايي ندارد.

آخرين وضعيت پرونده سكه ثامن از زبان وكيل مالباختگان

رسول كوهپايه‌زاده، وكيل مالباختگان پرونده سكه ثامن در‌خصوص آخرين وضعيت پرونده سكه ثامن، گفت: «روز گذشته جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان رديف دوم و سوم پرونده يعني همسر و خواهر آقاي فرهاد زاهدي‌فر در شعبه ۶۸ دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست قاضي مسعودي مقام برگزار شد. توجه اين جلسه به نقش مهم و اساسي و موثر متهم رديف دوم به عنوان رييس هيات‌مديره آريوپرگاس آيلين در عمليات مجرمانه بود. متهم وجوه و اموال غير‌‌منقولي از اين راه تصاحب كرده بود و نقش موثري در انتقال و از دسترس خارج شدن ميلياردها تومان پول متعلق به شكات و مالباختگان در كشور تركيه داشته است.» به گزارش ايلنا، او ادامه داد: «دادگاه سوالات لازم را جهت كشف حقيقت و احراز واقعيت از متهم به عمل آورد كه كمك شاياني به آشكار شدن دفاعيات بلاوجه كرد.» به گفته كوهپايه‌زاده، با توجه به اينكه راي دادگاه بدوي، معاونت در بزه كلاهبرداري را براي متهم احراز كرده اعتراض ما به راي دادگاه بدوي از اين باب بود كه اقدامات و افعال مجرمانه متهم، مصداق مشاركت در كلاهبرداري است.

نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت برگزار شد

 

يكصد و نود و هفتمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز گذشته به رياست حسن روحاني برگزار شد. جلسه‌اي كه با گزارش وزير امور اقتصادي و دارايي از تحولات بازار سرمايه آغاز و در ادامه اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار گرفت. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور پس از اين گزارش تاكيد كرد كه شوراي‌عالي بورس بايد براي حفظ تعادل در بازار سرمايه و شفافيت و صيانت از حقوق سرمايه‌گذاران تصميمات لازم را اتخاذ و اجرايي كند. در اين جلسه همچنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گزارشي از تامين و توزيع دارو و تجهيزات پزشكي و نحوه تخصيص ارز ترجيحي بابت مصارف كالاهاي دارويي و تجهيزات پزشكي ارايه كرد كه پس از تبادل‌نظر درباره آن تصميم‌گيري شد. براساس اين گزارش به منظور كنترل قيمت دارو و تجهيزات پزشكي و شفافيت در حوزه توزيع و مقابله با سوءاستفاده‌ها در اين زمينه، تمام فهرست‌هاي ثبت سفارش ارسالي به بانك مركزي و تخصيص ارز در سايت سازمان غذا و دارو بارگذاري مي‌شود تا همه فعالان اين عرصه به آن دسترسي داشته و مصرف‌كننده، وارد‌كننده و فروشنده از فرآيند توليد و عرضه دارو و تجهيزات پزشكي اطلاع داشته باشند. روحاني با تاكيد بر اهتمام دولت در زمينه تامين نيازهاي ضروري بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم، گفت: «دولت براي اختصاص ارز مورد‌‌نياز بخش دارو و تجهيزات پزشكي اولويت خاصي قايل است.» او شفافيت فرآيند تامين و توزيع دارو را امري ضروري خواند.

ضرغامي استارت كانديداتوري مستقل در 1400 را زد

عزت‌الله ضرغامي در توييتي تلويحا به حضورش در انتخابات بدون وابستگي به جريان‌هاي سياسي اشاره كرده است. به گزارش خبرآنلاين، عزت‌الله ضرغامي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «جريان‌هاي خودبرتربين سياسي، اكثريت مردم را قشر خاكستري مي‌دانند و خودشان را قشر سفيد و قبه نور! آنان غافل از «سياهي»‌هاي خودشان، به دنبال «سپيد» كردن ديگرانند. خود را ‎خاكستري بدانيم و به آن افتخار كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون