• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4848 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

لري كينگ، مجري سرشناس امريكايي درگذشت

لري كينگ، مجري سرشناس امريكايي در۲۳ ژانويه ۲۰۲۱ به دليل كهولت و بيماري در ۸۷ سالگي درگذشت. لري كينگ يكي از مشهورترين مجري‌هاي تلويزيوني آمريكا بود كه در طول نزديك به 7 دهه فعاليتش با ده‌ها مقام ارشد سياسي جهان در كنار بسياري از ستاره‌ها و شخصيت‌هاي مشهور گفت ‌وگو كرده ‌بود. 
سبك خاص لري كينگ در گفت‌وگوهايش به دليل سوالات ساده و سرراست در مصاحبه‌ها مشهور بود. دو هفته پيش اعلام شده‌ بود كه او به كرونا مبتلا شده است.
لري كينگ در دهه ۵۰ كار خود را به عنوان خبرنگار يك راديو محلي در فلوريدا ‌آغاز كرد. او پرسابقه‌ترين و مشهورترين مجري شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان امريكاست به ‌طوري كه در مورد اجراهاي او گفته مي‌شود؛ بيش از 50 هزار گفت‌وگوي راديو تلويزيوني اجرا كرده است.
«لارنس هاروي زيگر» معروف به لري كينگ مجري معروف امريكايي كه اعلام كرده بود، قصد دارد در پاييز 2010بعد از 25 سال خود را بازنشسته كند آخرين اجراي خود را با دو ميليون و 200 هزار بيننده در برنامه زنده معروف شبكه سي‌ان‌ان به نمايش گذاشت.
ميزان بينندگان آخرين برنامه‌ اجراي زنده‌ لري‌كينگ در شبكه‌ سي‌ان‌ان نسبت به آمار شب قبلي اين شبكه 100 درصد رشد داشت. كينگ كه با تمامي روساي جمهور امريكا از دوران جرالد فورد تا باراك اوباما مصاحبه كرده است، اجراي آخر خود را با استقبال گرم بينندگان و نوار ويديويي خداحافظي اوباما به پايان رساند.
اين مجري باسابقه در سال ۲۰۱۹ دچار سكته مغزي شد و تحت عمل آنژيوپلاستي قرار گرفت. او همچنين در سال ۲۰۱۷ اعلام كرد به علت ابتلا به سرطان ريه تحت درمان است.كينگ در سال ۱۹۸۷ نيز يك حمله قلبي جدي را پشت سر گذاشت و جراحي باي‌پس قلبي كرد. اين مجري معروف در سال ۲۰۲۰ دو فرزند خود را از دست داد؛ پسرش اندي در ماه جولاي(تير- مرداد ۹۹) بر اثر حمله قلبي و دخترش چايا در ماه آگوست (مرداد- شهريور ۹۹) بر اثر ابتلا به سرطان ريه. لري از زمان رياست ‌جمهوري جرالد فورد با همه روساي جمهور امريكا گفت‌وگو كرده است.
او در سال ۲۰۰۹ در گفت‌وگويي با روزنامه نيويورك‌پست در خصوص اجراي برنامه‌هاي گفت‌وگو با شخصيت‌ها گفت در اين برنامه‌ها هيچ سوالي را از پيش طراحي و پيش‌نويس نمي‌كند. همچنين او مدتي مجري برنامه‌اي شبانه در شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان با نام «اجراي زنده لري كينگ» بود. شهرت لري كينگ به خاطر گفت‌وگوي زنده با چهره‌هاي مشهور سياسي و هنري از سراسر جهان است.
از جمله اين گفت‌وگو مي‌توان به مصاحبه با چهره‌هايي مانند ياسر عرفات، ميخاييل گورباچف، باراك اوباما، بيل گيتس، ليدي گاگا، دالايي لاما، مارلون براندو و… اشاره كرد. لري كينگ در زمان رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد و زماني كه او براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورك سفر مي‌كرد، دو بار با او مصاحبه‌اي انجام داده بود.
كينگ در ۶۰ سال فعاليت خود در راديو، تلويزيون و اينترنت بيش از ۵۰ هزار مصاحبه انجام داد كه براي هيچ‌كدام از قبل خود را آماده نمي‌كرد و هميشه با سوالاتي كوتاه و نه چندان پيچيده بهترين اطلاعات را از مصاحبه شونده مي‌گرفت. لري‌ كينگ در سال ۱۹۹۶ در گفت‌وگويي به آسوشيتدپرس گفت: «وانمود نمي‌كنم كه همه‌ چيز را مي‌دانم. نه. من مي‌پرسم آقاي رييس‌جمهور! از اين شغل چه چيزي را دوست نداريد؟ يا بزرگ‌ترين اشتباهي كه مرتكب شديد چيست؟ اين سوال‌ها جالب است.» لري كينگ در دهه ۷۰ ميلادي با برنامه راديويي The Larry King Show به شهرت رسيد. او از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰ نيز مجري برنامه Larry King Live  شبكه خبري سي‌ان‌ان بود.
از فعاليت‌هاي اخير اين مجري امريكايي مي‌توان به اجراي برنامه Larry King Now در شبكه هولو و آرتي امريكا اشاره كرد كه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ ادامه داشت.
كينگ دو جايزه پيبادي را در كارنامه خود دارد كه هر ساله از سوي دانشكده روزنامه‌نگاري و ارتباطات جمعي هِنري دابليو گريدي به سبب دستاورد برجسته و خدمات عمومي شايان تقدير شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني، شركت‌ها و رسانه‌هاي اينترنتي و اشخاص مستقل برگزيده به آنها اهدا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون