• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4851 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن

واكنش «احمد توكلي» به هجمه نامعقول يك عضو جبهه پايداري

بعد از 53 سال سياست‌ورزي، بي مدرك حرف نمي‌زنم

«باتوجه به وضعيت حاد بيماري پاركينسون آقاي توكلي نمي‌توان درباره اظهارات ايشان انتظار خاصي داشت؛ چرا كه وضعيت سلامتي مناسبي ندارد.» اين بخشي از اظهارات اخير محمدجواد ابطحي، عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در واكنش به يادداشت چند روز پيش احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است. شايد سخيف‌ترين واكنش و نقدي كه مي‌شد در مواجهه با ادعاهاي مطرح شده در يك يادداشت مشترك نشان داد. روز چهارم بهمن بود كه احمد توكلي و حسين رجايي رييس هيات مديره و معاون آموزشي سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت يادداشتي مشترك در سايت «الف» به مديرمسوولي توكلي منتشر كردند كه شايد اگر سيلي نماينده مجلس به گوش سرباز راهور فضاي مجازي و رسانه‌اي را تحت تاثير قرار نمي‌داد، احتمالا واكنش‌هاي بسياري به دنبال داشت. آنها براساس فكت‌هاي سخنان كاظم صديقي در مورد غسال آيت‌الله مصباح‌يزدي مدعي شدند كه تغسيل پدر معنوي پايداري‌ها در خانه و به دست فردي به نام رضا مطلبي كاشاني صورت گرفته، كسي كه اگرچه نه به صورت شفاف اما براساس آنچه تلويحا در اين يادداشت آمده بررسي‌هاي پرونده‌اش از سوي جريان عدالتخواه و سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت نشان مي‌دهد او نيز در زمره «ثروتمندان خيري» قرار دارد كه به بهانه كمك به گسترش دين‌داري و كمك به مستضعفان به بيوت روحانيون و علما نفوذ مي‌كنند اما آنچنان كه بايد و شايد ثروت و اندوخته حلال با خود نمي‌آورند. اين اظهارات البته پس از انتشار اين يادداشت از سوي چهره حقيقي يا حقوقي تكذيب نشد تنها علي مصباح‌يزدي، فرزند آيت‌الله مصباح‌يزدي تاكيد كرد آن فردي كه مراسم تغسيل پدرش را انجام داده فرد مذكور نبوده است. علاوه بر تاكيد بر وجود شبكه فسادي از برخي ثروتمندان، در اين يادداشت به مساله ارتباط با جن‌گيران كه در ميان برخي مسوولان و علما مرسوم شده و حتي در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها نيز موثر است اشاره شده ‌بود. 
محمدجواد ابطحي، از اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري ديروز در گفت‌وگو با پايگاه خبري-تحليلي اعتمادآنلاين به اين اظهارات كه يك‌بار در يادداشت ديگري تصحيح شده ‌بود، واكنش نشان داد و براي بي‌اعتبار كردن اظهارات توكلي به «بيماري» او اشاره كرد. ابطحي گفت: «آقاي توكلي مجموعه‌اي در ارتباط با شفافيت و اين دست از مسائل دارد اما خود درگير بيماري پاركينسون است و در وضعيت سلامتي مناسبي نيست.» توكلي چند سالي است كه به «پاركينسون» مبتلا شده است. بيماري كه اغلب منجر به نشانه‌هايي چون لرزش دست و پا، سفتي عضلات و كندي حركات مي‌شود با اين حال نماينده خميني‌شهر در ادوار هفتم تا نهم تصميم ‌گرفته كه از اين بيماري براي زير سوال بردن اظهارات توكلي سوءاستفاده كند. ابطحي همچنين مدعي شد: «من معتقدم از نام ايشان (احمد توكلي) استفاده مي‌شود و افرادي سايت و موسسه را از طرف او اداره مي‌كنند؛ به هر حال با وضعيت و شدت بيماري، نمي‌توان از آقاي توكلي درباره اظهارات‌شان توقعي داشت.» او درباره وجود اسنادي در موسسه ديده‌بان شفافيت و عدالت نيز گفت كه اگر چنين اسنادي وجود دارد بايد ارايه شود و تاكيد كرد كه او نيز مثل توكلي نگران نفوذ افرادي با چهره‌هاي موجه در ميان مسوولان است. او البته تاكيد كرده حتي با فرض بر اينكه غسال آيت‌الله مصباح يك رانت‌‌خوار باشد ربطي به مصباح‌يزدي ندارد «اما اين مورد به خصوص كه بگويند غسال آيات مصباح‌يزدي و حق‌شناس رانت‌خوار بوده و بدهكار بانكي است، جريان مشكوكي به نظر مي‌رسد.» 
احمد توكلي اما ساعاتي پس از انتشار اين مصاحبه نسبت به اظهارات محمدجواد ابطحي واكنش نشان داد. او در واكنش به اين بخش از اظهارات ابطحي كه نسبت به اينكه نگارنده يادداشت‌ها شخص احمد توكلي باشد، تشكيك وارد كرده‌ بود، گفت: «۵۳ سال فعاليت سياسي داشتم و حالا مي‌گويند يادداشتي كه نوشته‌ام از سوي من نوشته نشده است. همين‌جا اعلام مي‌كنم من نويسنده يادداشت‌هايي كه به تازگي از سوي بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرك حرف نمي‌زنم.» در ادامه يكي از اعضاي دفتر توكلي با پايگاه خبري-تحليي رويداد ۲۴ گفت‌وگو كرده و گفته كه بيماري پاركينسون هيچ تاثيري روي قدرت عقل افراد نمي‌گذارد و اين توهيني است كه ابطحي نه تنها به توكلي بلكه به همه افرادي كه به نوعي درگير اين بيماري هستند، روا داشته است. اين فرد مسوول در دفتر توكلي توضيح داده كه در اين يادداشت نه آيت‌الله مصباح و نه آيت‌الله حق‌شناس محل بحث نبوده‌اند، بلكه «هدف اصلي روحانيوني هستند كه اين تاجران براي نزديك شدن به آنها دست به هر كاري مي‌زنند؛ از جمله تشييع و غسل روحانيون سرشناس و از جمله كرامت تراشي براي خودشان.» همچنين دفتر توكلي تاكيد كرده كه تمام اسامي به كار برده شده با سند و مدرك بوده و تمام قرائن از جمله صحبت‌هاي كاظم صديقي «خبر از نزديكي اين ابربدهكار بانكي به روحانيون مورد بحث مي‌داد و تمامي اين اشتراكات به يك نفر بازمي‌گشت. ما براي اين فرد پرونده موجود داريم و ايشان به استناد اين مدارك يك مفسد اقتصادي هستند. ما پرونده را به همراه تمامي مستندات و اطلاعات براي دستگاه‌هاي نظارتي فرستاده‌‌ايم، اما هنوز به قوه قضاييه نرسيده است. اين فرد به بسياري از روحانيون نزديك شده كه اين فرد را در لباس يك انسان باتقوا مي‌بينند. اين فرد در حال سوءاستفاده از برخي روحانيون است.» مقام مسوول در دفتر توكلي بار ديگر تاكيد كرده كه بيماري پاركينسون روي تفكر افراد تاثير نمي‌گذارد و بيماري توكلي نيز با دارو تحت كنترل است.
همزمان با انتشار اين يادداشت‌ها و واكنش‌ها ناصر ايماني، تحليلگر سياسي نزديك به جريان راست بخشي از اظهارات توكلي در مورد ارتباط برخي مسوولان با رمال و جن‌گير را تاييد كرد. ايماني در گفت‌وگو با «مدارا» توضيح داد: «واقعيت اين است كه هم در دولت قبل و هم در اين دولت ما مواردي را شاهد بوديم كه برخي از مسوولان در سطوح مختلف با افرادي كه از غيب و آينده سخن مي‌گويند در ارتباط بوده‌اند.» او همچنين گفت: «افراد متمول تحت عنوان پرداخت وجوهات به آقايون مراجع و يا علما مراجعه مي‌كنند و آنها را به خاطر عدم اطلاع دقيق از مسائل اقتصادي و مسائل كلي جامعه تحت تأثير قرار مي‌دهند كه البته اين مشكل در گذشته و قديم‌الايام هم وجود داشته و موضوع جديدي نيست. اين نكته‌اي است كه آقايان و بزرگان و مراجع و مجتهدين بايد خيلي دقت كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون