• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4851 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن

خبر

قبادي‌دانا: 

اختصاص ۵۴ ميليارد تومان يارانه درماني براي ۶ هزار معتاد

رييس سازمان بهزيستي گفت: براي ۶ هزار نفر از معتاداني كه در مراكز جامع بستري شوند، يارانه‌اي در حدود ۵۴ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.
به گزارش مهر، وحيد قبادي‌دانا در افتتاح سراسري مراكز جامع درمان و بازتواني اعتياد اظهار كرد: امروز در آستانه دهه فجر و ايام‌الله پيروزي انقلاب اسلامي شاهد افتتاح ۲۴ مركز جامع درمان و بازتواني معتادان هستيم.
او افزود: همان‌طور كه مي‌دانيد در ماه‌هاي گذشته ۶ مركز در ۶ استان افتتاح شد و اولين مركز هم سال گذشته در اصفهان آغاز به كار كرد. ايده اين مراكز با بهره‌گيري از تجربيات مختلفي كه در سال‌هاي اخير به دست آمده، كليد خورد.
قبادي‌دانا گفت: در اين مراكز سم‌زدايي صورت مي‌گيرد و به صورت اقامتي شاهد درمان معتادان هستيم. اين مراكز با ساير مراكز قبلي تفاوت هايي دارد به اين صورت  كه براي هر فرد نسخه جداگانه تهيه مي‌شود و در واقع مديريت درمان به صورت فردي است. رييس سازمان بهزيستي بيان كرد: تيم درماني كه نسخه درماني را تعيين مي‌كند متشكل از چندين متخصص است و بسته به شرايط فرد انتخاب درماني براي او در نظر گرفته مي‌شود. وحيد قبادي دانا گفت: در مراكز اقامتي يكي از مشكلات عود مكرر افراد داراي اعتياد است كه بعد از دوره ۲۸ روزه مجدد دچار لغزش مي‌شوند و بر مي‌گردند. او افزود: تجربه نشان داده است كه پايداري درمان به استمرار درمان تكيه دارد و در اين مراكز به مدت ۴ ماه فرد معتاد نگهداري مي‌شود تا پروسه درماني كامل شود. رييس سازمان بهزيستي خاطرنشان كرد: اگر فرد بيماري رواني مزمني داشته باشد اين اختلال رواني هم درمان خواهد شد و يكي از محاسن اين مراكز درماني همين موضوع است. قبادي‌دانا ادامه داد: بعد از گذراندن دوره ۴ ماهه اين افراد به مدت ۸ ماه مراجعه خواهند كرد وآموزش‌هاي لازم براي پيشگيري از عود اعتياد را دريافت خواهند كرد. او گفت: ظرفيت اين مراكز تا سقف ۱۰۰ نفر پذيرش دارد و در هر سال ۳۰۰ نفر را پذيرش خواهد كرد. با افتتاح ۲۴ مركز امروز تعداد اين مراكز به ۳۰ مركز خواهد رسيد كه فضايي حدود ۹۰ هزار مترمربع را شامل مي‌شود كه بخش اقامتي آن حدود ۳۴ هزار مترمربع است. رييس سازمان بهزيستي افزود: تمامي اين ۳۰ مركز توسط بخش غيردولتي و خيريه‌ها و افراد فعال در حوزه بازتواني اعتياد اداره خواهد شد و حدود ۲۵۰ پرسنل در اين مراكز حضور خواهند داشت. وحيد قبادي‌دانا گفت: براي اجراي اين طرح حدود ۱۰۰ ميليارد تومان هزينه شده كه ۴۰ درصد آن از سوي سازمان بهزيستي پرداخت شده است.
او افزود: براي احداث هر مركز حدود ۳۰۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده كه مجموع اين عدد حدود ۹ ميليارد تومان بوده است. رييس سازمان بهزيستي خاطرنشان كرد: براي حدود ۶ هزار نفر از اين ۹ هزار نفري كه مي‌توانند در اين مراكز بستري شوند يارانه‌اي در نظر گرفته شده است كه مجموعا ۵۴ ميليارد تومان خواهد بود. قبادي‌دانا ادامه داد: ۲ مركز از اين ۳۰ مركز مختص خانم‌هاست و اگر نياز باشد ظرفيت افزايش اين مراكز وجود دارد و اميدواريم تا تير ماه سال آينده در استان‌ها بيش از يك مركز داشته باشيم. او گفت: اين امكان وجود دارد كه ظرف مدت ۶ ماه تعداد مراكز دوبرابر شده و ظرفيت اسمي پذيرش به ۱۸ هزار نفر برسد.
رييس سازمان بهزيستي افزود: يكي از مهم‌ترين مسائل در بازتواني افراد موضوع اشتغال افراد است. برخي از اينها عدم شغل دارند و برخي هم مهارت و حرفه‌اي ندارند. البته برخي هم شغل داشته‌اند اما شغل‌شان را از دست داده‌اند.
قبادي‌دانا گفت: براي اين افراد در مراكز كارگاه‌هاي مهارت‌آموزي در نظر گرفته شده است تا اين افراد رها نشده و حرفه‌اي هم بياموزند.

 

ورود سامانه بارشي جديد به كشور

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد به كشور طي روز پنجشنبه (۹ بهمن) خبر داد و گفت: احتمال وقوع بهمن در برخي مناطق كشور دور از انتظار نيست. صادق ضياييان در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه طي ديروز و امروز (۷ و ۸ بهمن) جوي آرام و پايدار در بيشتر مناطق كشور حاكم است، اظهار كرد: اين شرايط سبب افزايش غلظت آلاينده‌هاي جوي و كاهش كيفيت هوا در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت مي‌شود. او ادامه داد: طي روز پنجشنبه (۹ بهمن) با ورود سامانه بارشي، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز مي‌شود همچنين طي روز جمعه (۱۰ بهمن) با تقويت سامانه بارشي بارش برف و باران علاوه بر شمال غرب و غرب، جنوب غرب، دامنه‌هاي جنوبي البرز مركزي و برخي مناطق گيلان و مازندران را در برخواهد گرفت. ضياييان در ادامه تصريح كرد: طي روز شنبه (۱۱ بهمن) نيز بارش برف و باران در برخي مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق زاگرس جنوبي، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مركزي و به‌ صورت پراكنده در بخش‌هايي از شرق كشور رخ مي‌دهد. طي روز يكشنبه (۱۲ بهمن) نيز سامانه بارشي از شرق كشور خارج مي‌شود.  مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با بيان اينكه از ديروز تا پنجشنبه (۷ تا ۹ بهمن) روند تدريجي افزايش دما در بيشتر مناطق كشور ادامه دارد، گفت: از اين‌رو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مركزي دور از انتظار نيست.  به گفته ضياييان طي روز پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) در اردبيل و گيلان و طي روز شنبه (۱۱ بهمن) در بيشتر مناطق كشور وزش باد به ‌نسبت شديد پيش‌بيني مي‌شود. همچنين شرق و مركز خليج‌فارس ديروز و امروز (۷ و ۸ بهمن) مواج خواهد بود.
او درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده اظهار كرد: آسمان تهران امروز (۸ بهمن) صاف تا قسمتي ابري، در بعضي ساعات همراه با غبار محلي و با حداقل دماي يك و حداكثر دماي ۱۲ درجه سانتيگراد و طي روز پنجشنبه (۹ بهمن) نيز نيمه ابري همراه با غبار محلي، به ‌تدريج ابري و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دماي ۳ و حداكثر دماي ۱۳ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون