• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4883 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۸ اسفند

خبرخوان

شناسايي ۸۰ نقطه در استان تهران براي عرضه مستقيم ميوه شب عيد

عباس قبادي، معاون بازرگاني داخلي وزارت صمت، درخصوص مشكلات معيشتي مردم و قيمت ميوه در بازار شب عيد، گفت: در جلسه‌اي با حضور حلقه‌هاي مختلف، توليد، توزيع و عرضه ميوه از باغداران، توليدكنندگان، اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي بخش خصوصي در بخش‌هاي مختلف زنجيره و نمايندگان نهادها و سازمان‌هاي دولتي ذي‌ربط برگزار شد و موضوعات مرتبط با بازار ميوه در اين ايام مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. او با بيان اينكه ۸۰ نقطه در ميادين ميوه و تر‌‌بار شهر تهران و شهرستان‌هاي اطراف به عنوان غرفه عرضه مستقيم ميوه، به صورت رايگان دراختيار اتحاديه‌ها انجمن‌ها و باغداران قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: ايجاد شبكه منتخب عرضه نيز در كنار شبكه سنتي و عرضه مستقيم كالا توسط توليدكننده، يكي ديگر از تمهيدات درنظر گرفته شده براي تعديل قيمت‌ها و همچنين حفظ حقوق توليدكننده است، در اين طرح غرفه‌هاي منتخب در ميادين ميوه و تر‌بار مشخص مي‌شوند كه سيب و پرتقال را به صورت مستقيم از توليدكننده تهيه كرده و آن را دراختيار شبكه منتخب توزيع خرد و واحد‌هاي صنفي در سطح شهر قرار مي‌دهد تا علاوه بر تعديل قيمت، دسترسي مردم براي تامين اين كالاها نيز راحت‌تر باشد.


نرخ سود وام مسكن جوانان ۶ درصد شد

محمود شايان، مديرعامل بانك تخصصي بخش مسكن از كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن جوانان از ۹ به ۶درصد خبر داد. او درباره خبرخوش پايان سال به دارندگان حساب جوانان به پايگاه خبري بانك مسكن اعلام كرد: براساس مصوبه جديد هيات مديره بانك، نرخ سود تسهيلات حساب پس‌انداز مسكن جوانان براي دوره بازپرداخت حداكثر ۵ ساله، از ۹ درصد به ۶درصد كاهش پيدا كرد.حساب پس‌انداز مسكن جوانان يكي از حساب‌هاي مورد توجه قشر زيادي از خانوارها است. خانوارها براي برنامه‌ريزي بلندمدت جهت خانه‌دار شدن فرزندان‌شان از امكانات و مزيت‌هاي حساب پس‌انداز مسكن جوانان استفاده مي‌كنند به اين صورت كه با سپرده‌گذاري تدريجي و كم‌هزينه از امتياز بلندمدت دريافت تسهيلات خريد مسكن بهره‌مند مي‌گردند.


سود ۲۰۰درصدي ميوه  در جيب دلالان و واسطه‌ها

مجتبي شادلو، عضو هيات مديره اتحاديه باغداران كشور گفت: در حالي سود فروش ميوه نهايت بايد ۳۰ درصد باشد كه واسطه‌ها و دلالان از مرحله خريد ميوه از باغدار تا زماني كه دست مصرف‌كننده برسد، تا ۲۰۰ درصد سود مي‌كنند و علت آن هم معاملات مكرر ميوه بين واسطه‌هاست. او افزود: توليدكنندگان بخش كشاورزي سرانجام روشني در كشور ندارند و مشخص نيست بعد از توليد مي‌توانند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند يا خير. او افزود: قيمت كود در سال جاري ۵ برابر شد و قيمت تراكتور از ۷۰ تا ۸۰ ميليون تومان سال گذشته به ۵۰۰ ميليون تومان رسيد. قيمت وسايل جمع‌آوري ميوه نيز در سال جاري افزايش قابل توجهي يافته است به ‌طوري كه قيمت پوشال و كاغذ ۲ تا ۴ برابر شده است كه همه اين موارد بر قيمت تمام شده باغداران تاثير مي‌گذارد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون