• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

خبر كوتاه

آزموني براي رنزي

نزديك به ۲۲ ميليون راي‌دهنده روز گذشته در انتخابات منطقه‌اي و همچنين انتخابات شوراهاي شهر اين كشور شركت كردند. اين انتخابات در هفت منطقه از ۲۰ منطقه ايتاليا برگزار شد تا اعضاي ۷۴۲ شوراي شهر در سراسر كشور مشخص شود. گفته مي‌شود اين انتخابات، آزموني براي ماتئو رنزي، نخست‌وزير كنوني اين كشور و حزب چپگرايش، حزب دموكرات است كه طي يك سال اخير قدرت اجرايي را در ايتاليا در اختيار داشته است. گرچه در حال حاضر در پنج منطقه از هفت منطقه‌اي كه راي‌گيري در آنها انجام شده قدرت در اختيار احزاب چپ است، اما با توجه به فعاليت گسترده رقبا نگراني‌هايي درباره از دست دادن آرا به ويژه در منطقه «ليگوريا» واقع در شمال اين كشور به وجود آمده است. اين انتخابات، آزموني براي سيلويو برلوسكوني، نخست وزير سابق اين كشور و حزبش «فورزا ايتاليا» نيز محسوب مي‌شود.
حزب مائتو رنزي نگراني ديگري نيز دارد زيرا روز جمعه كميسيون ضد مافياي پارلمان ايتاليا فهرستي شامل 17 نامزد را منتشر كرده كه به دلايل قضايي قادر به شركت در اين انتخابات نخواهند بود. در اين فهرست نام وينچنزو دولوكا، يكي از نامزدهاي حزب دموكرات در منطقه كامپانيا نيز وجود داشت.

استعفاي وزير 11روزه

عضو با سابقه حزب ليكود تنها ۱۱ روز به عنوان وزير در كابينه نتانياهو دوام آورد و در نهايت مجبور به استعفا شد. بني بگين پس از انتخابات سال جاري ميلادي و نخست‌وزيري بنيامين نتانياهو در ابتدا به عنوان وزيري بدون وزارتخانه انتخاب شده بود اما در نهايت از حزب ليكود نيز كناره‌گيري كرد.
اين اتفاق پس از آن رخ داد كه حضور وي در كابينه نتانياهو تنها 11 روز به طول انجاميد، زيرا نتانياهو موفق شد گيلاد اردان را براي پيوستن به كابينه جديد و تحت عنوان وزير امنيت، امور راهبردي و ديپلماسي عمومي خود متقاعد سازد.
 گيلاد اردان، يكي از مقامات ارشد حزب ليكود پس از يك هفته درگيري درباره سمتش وارد كابينه جديد نتانياهو شد. اردان علاوه بر امنيت عمومي و امور راهبردي مسووليت ديپلماسي عمومي و مسووليت بررسي پرونده ايران را كه پيش از اين بر عهده يووال اشتاينيتز بود در اختيار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون