• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

محسن رهامي تيتر خبرگزاري تسنيم را تكذيب كرد:

هيچگاه نگفته‌ام انصاري رابط اصلاح‌طلبان و دولت است

جرياني مي‌خواهد ميان ما و دولت فاصله ايجاد كند

 

«مجيد انصاري» رابط دولت و اصلاح‌طلبان است! اين تيتر يك رسانه اصولگرا در گفت‌وگو با محسن رهامي بود؛ تيتري كه محسن رهامي تكذيب كرده و معتقد است مجيد انصاري معاون پارلماني رييس‌جمهور يازدهم كار ويژه‌اي براي ارتباط با اصلاح‌طلبان ندارد. محسن رهامي درباره ارتباط مجيد انصاري با اصلاح‌طلبان به سايت نداي ايرانيان مي‌گويد: «از زماني كه ايشان به عنوان معاون پارلماني دولت برگزيده شدند، حضورشان در جلسات مجمع روحانيون و شوراي مشاوران كمرنگ شده است كه آن هم به دليل شغل و حساسيت خاصي است كه ايشان به عنوان معاونت پارلماني دارند. ما هم اگر بخواهيم ايشان را ببينيم، قاعدتا در مجلس ملاقات را انجام مي‌دهيم. ارتباط آقاي انصاري با اصلاح‌طلبان كاملا عادي است و ايشان كار ويژه خاصي را بر عهده ندارد.»

 ظاهرا شما در مصاحبه‌اي گفته‌ايد كه آقاي مجيد انصاري رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. ترتيب ارتباط دولت با اصلاح‌طلبان چگونه است؟
من هيچگاه نگفتم آقاي انصاري رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. من پيشتر هم اين نكته را ذكر كرده‌ام كه اصلاح‌طلبان جلسات متعددي را با رييس‌جمهور، وزير كشور و معاونانش، انصاري، يونسي، جهانگيري و... داشته‌اند. در اين جلسات كه در قالب ديدار احزاب و جريان‌هاي اصلاح‌طلب با دولتمردان و رييس‌جمهور برگزار مي‌شود دغدغه‌ها و پيشنهادهاي خود را مطرح كرده‌اند. البته رييس‌جمهور هم جلسات متعددي را با احزاب و گروه‌هاي سياسي به طور مرتب برگزار مي‌كنند. بنابراين آقاي انصاري كارويژه‌اي براي ارتباط با جريان اصلاح‌طلب ندارند. متاسفانه خبر ذكر شده از طرف من در مورد نقش آقاي انصاري درست نيست. آقاي انصاري بنا به وظيفه خود در مجلس حضور دارد ما هم چون نمايندگان ادوار مجلس هستيم كارت تردد داريم و مانند ديگر دولتمردان سعي مي‌كنيم مشكلات‌مان را با ايشان هم طرح كنيم. اما اينكه با ما ارتباط خاص و ارتباط انتخاباتي داشته باشند درست نيست.
  اما به نقل از شما مصاحبه‌اي منتشر شده است؟
من در آن مصاحبه كه دوماه پيش انجام داده بودم در مورد نقش ويژه آقاي انصاري جدا از دولتمردان صحبت نكردم. همه ما مي‌دانيم دولت به عنوان دولت حق دخالت مستقيم در انتخابات را ندارد و نمي‌تواند ليست بدهد، چراكه مجري و برگزار‌كننده آن است و بايد بي‌طرف باشد.
 پس نقش آقاي انصاري در ارتباط با اصلاح‌طلبان چيست؟ ايشان عضو مجمع روحانيون و شوراي مشاوران رييس دولت اصلاحات هستند، يعني هيچ ارتباطي وجود ندارد؟
از زماني كه ايشان به عنوان معاون پارلماني دولت برگزيده شدند حضورشان در جلسات مجمع روحانيون و شوراي مشاوران كمرنگ شده است كه آن هم به دليل شغل و حساسيت خاصي است كه ايشان به عنوان معاونت پارلماني دارند. ما هم اگر بخواهيم ايشان را ببينيم، قاعدتا در مجلس ملاقات را انجام مي‌دهيم. ارتباط آقاي انصاري با اصلاح‌طلبان كاملا عادي است و ايشان كارويژه خاصي را بر عهده ندارد.
 يعني اصلاح‌طلبان ارتباطي با دولت يازدهم و جلسات مداوم نداشته‌اند؟
خير، ما تاكنون جلساتي را جهت هماهنگي با مجموعه دولت با آقايان يونسي، نوبخت، جهانگيري، انصاري و مسوولان وزارت كشور داشته‌ايم، براي اعلام اين نگراني كه در شهرستان‌ها تامين امنيت و آزادي مناسب براي انتخابات صورت بگيرد و آن را تضمين كند. در مورد ديگر مسائل و مشكلات كشور هم هر زمان فرصت شود ديدار مي‌كنيم. در خصوص انتخابات ما از دولت چيزي نمي‌خواهيم جز تضمين برگزاري انتخابات صحيح به‌نحوي كه به مردم اطمينان دهيم در انتخابات كساني كه صالح هستند، تاييد صلاحيت مي‌شوند و رأيي كه ريخته مي‌شود به‌تعبير مقام معظم رهبري حق‌الناس است، ما گفته‌ايم كه دولت بايد اين تضمين را بدهد و استانداران و فرمانداراني داشته باشيم كه به آنها اطمينان داشته باشيم كه انتخابات را سالم برگزار مي‌كنند. قرار شد دوستان با آقاي نوبخت صحبت كنند و برخي اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و بنده نيز با آقاي نوبخت و بعضي از مسوولان دولتي ملاقات و به‌صورت جدي در اين زمينه صحبت كنيم و اگر لازم باشد با آقاي جهانگيري نيز صحبت كنيم؛ حتي اگر لازم باشد اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با آقاي روحاني صحبت كنند. بنابراين ارتباط ويژه‌اي با آقايان انصاري و يونسي از همان ابتدا هم وجود نداشته است.
 پس چرا اين نقل قول از طرف شما منتشر شد؟!
اين موضوع و دليل انتشار يك چنين مصاحبه‌اي را من نمي‌دانم اما من در هيچ جاي مصاحبه نگفتم كه ما با دولت از طريق آقاي انصاري ارتباط ويژه داريم. ما هر زمان لازم باشد مي‌توانيم با آقاي روحاني و ديگر دولتمردان ديدار كنيم. مجيد انصاري رابط ميان ما و دولت نيست. مصاحبه‌اي كه من انجام داده بودم دو ماه پيش انجام شده بود. ديروز از صبح چند بار تيتر مصاحبه را به دوستان گوشزد كردم و به آنها توصيه كردم كه عوض كنند من نگفتم كه ما و دولت با همديگر ارتباط ويژه‌اي از طريق آقاي انصاري يا يونسي داريم. ما دغدغه‌مان برگزاري سالم انتخابات است هرچند وقت يك بار انتظارات‌مان را با مسوولان در ميان مي‌گذاريم. اين به معناي ارتباط ويژه نيست.
   انتشار اين نقل قول‌ها از شما چه تاثيري بر رابطه دولت و اصلاح‌طلبان مي‌گذارد؟
من چنان كه بارها گفته‌ام اصلاح‌طلبان اگر هم انتقادي به دولت داشته باشند به صورت علني مطرح نمي‌كنند در ديدارهايي كه با روحاني و ديگر دولتمردان دارند مسائل و دغدغه‌هاي خود را مطرح مي‌كنند. به هر حال به نظر من جرياني مي‌خواهد ميان ما و دولت فاصله ايجاد كند. اگر ما نقدي هم به دولت داريم در جهت تقويت دولت و پاسخگويي بهتر آن است. اصلاح‌طلبان موفقيت دولت را پيروزي و موفقيت خودشان مي‌دانند. ما هم از دولت چيزي نمي‌خواهيم جز تضمين برگزاري انتخابات صحيح به‌نحوي كه به مردم اطمينان دهيم در انتخابات كساني كه صالح هستند، تاييد صلاحيت مي‌شوند.

مجيد انصاري: رابط دولت و اصلاح‌طلبان نيستم
معاون پارلماني رييس‌جمهوري با تكذيب خبري كه وي را رابط دولت و اصلاح‌طلبان خوانده بود، گفت: اين خبر به هيچ‌وجه صحت ندارد. مجيد انصاري اين مطلب را به ايرنا درباره خبر منتشر‌شده در برخي سايت‌ها از قول محسن رهامي پيرامون رابط دولت و اصلاح‌طلبان، بيان كرد. برخي سايت‌هاي خبري، مصاحبه‌اي را با رييس كميته انتخابات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات درباره رابط انتخاباتي دولت و اصلاح‌طلبان منتشر كرده بودند كه «در آن رهامي تاكيد مي‌كند كه يونسي چنين نقشي به عهده ندارد و آقاي مجيد انصاري به شكلي ارتباط بين اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار كرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون