• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3263 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

خبر كوتاه

وديعه هدايتي در مزايده سرخابي‌ها در آستانه توقيف!

در حالي كه مزايده چهارم سرخابي‌هاي پايتخت هم بدون برنده به پايان رسيد، طي مدارك رسيده، يكي از طلبكاران حسين هدايتي با قرار تامين خواسته و دستور قضايي خطاب به مراجع ذي‌صلاح، توقيف وديعه 8 ميليارد و 700 ميليون تومان سپرده اوليه شركت استيل‌آذين براي ورود به مزايده پرسپوليس را درخواست كرده. اين فرد طبق اوراق قضايي ادعاي طلب چند ده ميليارد توماني از حسين هدايتي را در محاكم حقوقي تهران مطرح كرده است و يكي از شعبه‌هاي دادگاه عمومي -  حقوقي تهران بزرگ نيز پيرو طرح اين دعواي حقوقي، با صدور قرار تامين خواسته دستور به توقيف وديعه احتمالي حسين هدايتي در مزايده باشگاه پرسپوليس را داده است.

ورود خانم‌هابه ورزشگاه‌ها از نگاه رسانه‌هاي چيني

بازي‌هاي خانگي ليگ جهاني واليبال درحالي در تهران آغاز خواهد شد كه طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده قسمتي از ورزشگاه به بانوان اختصاص داده شده تا بانوان ايراني نيز اين ديدار را از نزديك مشاهده كنند. پايگاه اينترنتي چيني news. xinhuanet كه به نظر اطلاع كافي از حضور بانوان در سال‌هاي گذشته در بازي‌هاي مختلف ندارد عنوان كرده كه در بازي ماهان و دانشگاه آزاد پس از 36 سال قانون منع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برداشته شده است. اين در حالي است كه در بازي‌هاي بسكتبال در ساليان اخير نيز خانم‌ها به ورزشگاه مي‌آمدند و بازي تيم مورد علاقه خود را تماشا مي‌كردند. در واقع غير از ورزشگاه صدهزار نفري، بانوان ايراني بارها با رعايت شؤون اسلامي و بدون هيچ مشكلي تيم‌هاي ايراني را تشويق كرده‌اند. در اين سايت آمده است: تيم ملي واليبال ايران كه همراه روسيه با يك امتياز در انتهاي جدول گروه خود قرار دارد بايد در تهران برابر امريكا، لهستان و روسيه به ميدان برود.

نامه اصل ۹۰ براي تعيين بازرس مالي فدراسيون

نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس و مسوول پرونده فساد در فوتبال گفت: مطابق قانون تجارت، دادگستري تهران ملزم به تعيين بازرس مالي براي فدراسيون فوتبال است. بر اساس جوابيه‌اي كه معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش در تاييد نظر ناظرين مجمع فدراسيون فوتبال به كميسيون اصل 90 ارسال كرده است، مجمع فوق‌العاده فدراسيون فوتبال در تاريخ 6 دي ماه 93 براي انتخاب بازرس قانوني سال مالي 93 - 92 غير قانوني بوده است.» حميد رسايي همچنين گفت: « بر اساس ماده 153 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت، رييس دادگستري تهران بايد براي فدراسيون فوتبال بازرس تعيين كند، چرا كه بر اساس تصريح اين قانون در صورتي كه مجمع عمومي بازرس معين نكرده باشد يا يك يا چند نفر از بازرسان به عللي نتوانند گزارش بدهند يا از ارايه گزارش‌امتناع كنند، رييس دادگاه شهرستان تا برگزاري مجمع عمومي بايد بازرس تعيين كند. طي مكاتبه‌اي از طرف كميسيون اصل 90 با رييس دادگستري تهران، از ايشان خواسته‌ايم تا مطابق قانون براي رسيدگي به وضعيت مالي فدراسيون فوتبال و شركت‌هاي زيرمجموعه آن مثل افق سبز، شركت خدمات پزشكي ايفا و موسسه سازمان ليگ برتر، بازرس مالي تعيين كند و گزارش آن را با قيد فوريت براي اين كميسيون ارسال كند به ويژه كه شايبه‌هاي درباره مسائل مالي فدراسيون فوتبال مطرح است. آقاي كفاشيان قبلا هم ادعا مي‌كرد كه به جز دستمزد و حقوق كي‌روش، هيچ مبلغ ارزي و دلاري به حساب هوشنگ مقدس واريز نكرده اما وقتي ما مبلغ آن را اعلام كرديم كه بسيار بيشتر از حقوق كي‌روش بود، رييس فدراسيون ديگر در برابر خبرنگاران لبخند نزد.»

سبك‌دست براي سه سال استقلال را اجاره كرد

شاهرخ سبك‌دست، نماينده اسپانسر باشگاه استقلال با قرارداد سه ساله اسپانسري باشگاه استقلال را برعهده گرفت و اين باشگاه را اجاره كرد. بهرام افشارزاده با اشاره به توافقي كه با سبك‌دست براي اسپانسري استقلال داشته‌اند، گفت: «صحبت‌هايي را با سبك‌دست داشته‌ايم و با توجه به قرارداد سه ساله‌اي كه با وي از 27 اسفند 93 داشته‌ايم و به مدت سه سال بوده، قرار شد براي ادامه همكاري با وي پس از مشورت با وزير ورزش اقدام كنيم. كليه موارد در جلسه با وي مطرح شد و وي نيز پيشنهاداتي داده كه قرار شده تمامي آنها به وزير ورزش گفته شود از جمله پيشنهادات وي انتخاب چند نفر براي هيات رييسه استقلال بود كه سبك‌دست پيشنهاد داده كه به شخصه دو، سه نفر را انتخاب كند و ما نيز دو، سه نفر را به هيات رييسه اضافه كنيم، البته افرادي كه وي معرفي خواهد كرد بايد به تاييد وزارت ورزش برسد. مديرعامل باشگاه استقلال در پايان گفت: «قرارداد ما با اسپانسر سه ساله است و مبلغ آن 90 ميليارد تومان خواهد شد. قرار شده تا 10 ميليارد تومان چك ضمانت نيز نزد دفتر حقوقي وزارت ورزش گذاشته شود تا در صورتي كه اسپانسر به تعهدات خود عمل نكرد بتوانيم اين چك را نقد كنيم.»

احتمال لغو ميزباني روسيه و قطر از جام‌هاي جهاني

دومنيكو اسكالا، رييس كميته بازرسي فيفا اعتراف كرد در صورتي كه محرز شود تيم‌هاي پيشنهاد‌دهنده امتياز ميزباني روسيه و قطر از جام‌هاي جهاني 2018 و 2022 به فيفا رشوه داده‌اند، امتياز ميزباني از آنها پس گرفته خواهد شد. جنجال فساد در سيستم اداري فيفا پس از دستگيري شش تن از اعضاي اجرايي ارشد اين سازمان، استعفاي سپ بلاتر و همچنين افشاگري‌هاي اخير جك وارنر، نايب رييس پيشين فيفا كه به عنوان متهم رديف اول فساد فدراسيون جهاني فوتبال شناخته مي‌شود به اوج رسيده است. اكنون جنجال‌ها وارد فاز جديدي شده‌اند و حول محور فساد در پروسه اعطاي ميزباني دو دوره بعدي جام جهاني و رشوه دادن روس‌ها و قطري‌ها به فيفاست. اسكالا در اين خصوص در مصاحبه‌اي اعلام كرد: « اگر مداركي دال بر اينكه روسيه و قطر به لطف دادن رشوه امتياز ميزباني گرفته‌اند، اين امتياز از آنها سلب خواهد شد اما هنوز مداركي كه اين ادعا را ثابت كند در درست نداريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون