• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5028 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۷ شهريور

پيدا و پنهان

سبوس‌ها را به دامداران تحويل ندادند، همه كپك زد

مجتبي عالي، مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران از عدم تحويل سبوس با قيمت تعيين شده در سامانه سبوس يعني ۱۴۰۰ تومان، انباشت سبوس‌ها و كپك زدن آنها در انبارها خبر داد.  وي اظهار كرد: در مرداد ماه دامداران و شركت‌ها در سامانه سبوس، سبوس مورد نياز خود را با قيمت ۱۴۰۰ تومان خريداري كردند ولي اين اقلام به آنها تحويل داده نشد. به عبارت ديگر كارخانه‌داران نه تنها اين قيمت تعيين شده در سامانه را رعايت نكردند، بلكه حتي اعلام كردند بر اساس نامه‌هاي وزارت صمت دامداران بايد سبوس را با قيمت ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان خريداري كنند. وي ادامه داد: دامداران نيز تمايل به خريد سبوس با قيمت‌هاي بالا نداشتند و اين سبوس‌ها روي هم انباشته شد. در نهايت به دليل اين انباشت و رطوبت بالا تمام اين سبوس‌ها كپك زد. البته برخي كارخانه‌داران توانستند با نرخ آزاد بخشي از سبوس‌هاي‌شان را بفروشند.

كاهش ۳۷ درصدي بارش‌ها  در تهران 

محمدرضا بختياري، مديرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به كاهش ۳۷ درصدي بارش‌ها و كسري۳۸۰ ميليون مترمكعبي مخازن سدهاي استان تهران گفت: استان تهران تنها استاني است كه به هيچ عنوان قطع آب به صورت برنامه‌ريزي شده نداشته و جمعيت حدود ۱۷ ميليون نفر را بي‌وقفه آب‌رساني كرده و قطع آب پراكنده در برخي نقاط استان ناشي از قطع برق بوده است.  وي با بيان اينكه بيش از ۸۰۰ پروژه با اعتباري افزون بر ۹۰۰۰ ميليارد تومان توسط شركت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجراست كه تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار كرد: براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني سال جاري ۴۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه پيش‌بيني مي‌كنيم با اين اعتبار پروژه‌هايي به ارزش ۸۰۰۰ ميليارد تومان را تا آخر امسال به بهره‌برداري برسانيم. وي با بيان اينكه ۳۰ درصد ظرفيت آب و فاضلاب كشور در استان تهران قرار دارد، تاكيد كرد: سال گذشته ۱۳ هزار ميليارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداري رسيد.

زنجيره توليد محصولات لبني ساماندهي مي‌شود

سيد رضا فاطمي‌امين از مطالعه و برنامه ساماندهي زنجيره صنعت لبنيات خبر داد و گفت: اين زنجيره شامل تامين خوراك دام تا شبكه توزيع محصول‌هاي لبني است و تلاش مي‌كنيم با تقويت صنعت دامپروري و همچنين حمايت از صنعت لبنيات قيمت‌ها را به تعادل مناسبي برسانيم و اين كار امكان‌پذير است. وي افزود: هفته آينده هم جلسه‌اي در اين باره برگزار خواهيم كرد و با نظارت و ساماندهي تامين به موقع نهاده‌ها و همچنين كاهش برخي هزينه‌ها مي‌توانيم قيمت‌ها را ساماندهي كنيم كه تاثير مثبتي بر نرخ‌ها خواهد داشت.
وزير صمت افزود: تلاش مي‌كنيم در حوزه تامين نهاده‌ها و همچنين توزيع؛ كارهايي را در جهت كاهش قيمت‌ها انجام دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون