• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5028 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۷ شهريور

قدرت‌نمايي واليبال ايران در آسيا

ملي‌پوشان كشورمان راهي نيمه نهايي شدند

گروه ورزش

 

تيم ملي واليبال ايران با شكست چين‌تايپه علاوه بر صدرنشيني در گروه F، به عنوان تنها تيم بدون شكست رقابت‌هاي قهرماني مردان آسيا به مرحله نيمه‌نهايي صعود كرد.

بيست‌ويكمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا روز جمعه با هشت ديدار دومين روز مرحله دوم به ميزباني ژاپن و در شهر چيبا پيگيري شد و تيم ملي واليبال ايران كه روز پنجشنبه در نخستين بازي اين مرحله موفق به شكست سه بر صفر كره‌جنوبي شده بود، در سومين مسابقه سالن شماره يك از ساعت 10:30 به وقت تهران به مصاف چين‌تايپه رفت.
پيش از اين، صعود دو تيم ايران و چين‌تايپه به مرحله نيمه‌نهايي و جمع چهار تيم برتر قطعي شده بود و اين مسابقه جدال مدعيان براي صدرنشيني در گروه F بود كه ملي‌پوشان ايران با شكست حريف در صدر گروه قرار گرفتند. تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقه با اقتدار و در سه ست متوالي با امتيازهاي ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۱ چين‌تايپه را شكست داد تا حريف تيم دوم گروه E در مرحله نيمه‌نهايي شود.
ملي‌پوشان واليبال ايران در ديدارهاي قبلي خود در اين رقابت‌ها موفق به شكست سه بر صفر تيم‌هاي هنگ‌كنگ، تايلند، پاكستان و چين‌تايپه شده بودند تا با پنج برد متوالي و بدون واگذاري نتيجه حتي يك ست، به مرحله نيمه‌نهايي صعود كنند و تنها تيم بدون شكست رقابت‌ها باشند.
بهروز عطايي، سرمربي تيم ملي واليبال ايران در ابتداي اين مسابقه از تركيب ميلاد عبادي‌پور، صابر كاظمي، اميرحسين توخته، ميثم صالحي، جواد كريمي و علي‌اصغر مجرد در مناطق يك تا 6 زمين استفاده كرد و محمدرضا حضرت‌پور را نيز به عنوان ليبرو به ميدان فرستاد كه در اين ميان درخشش ادامه‌دار صابر كاظمي توجه رسانه‌ها را به خود جلب كرد. صابر كاظمي در اين بازي با كسب ۱۵ امتياز، عنوان امتيازآورترين بازيكن اين مسابقه را به دست آورد. كاظمي روز گذشته و در مسابقه با كره‌جنوبي نيز امتيازآورترين بازيكن ميدان بود. كاظمي در ست دوم كه تايپه‌ تا امتياز ۲۳ بر ۲۳ پا به پاي تيم ملي بالا آمده بود با دو سرويس كار حريف را يكسره كرد. 
بهروز عطايي، سرمربي تيم ملي پس از پيروزي ايران برابر چين‌تايپه و صعود به عنوان تيم صدرنشين به مرحله نيمه‌نهايي گفت: «چين‌تايپه نسبت به تيم‌هايي كه تاكنون با آنها مسابقه داشتيم، عملكرد بهتري در مسابقات داشت و با توجه به اينكه اين ديدار براي صدرنشيني بود، اهميت ويژه‌اي براي دو تيم داشت.» او با ابراز رضايت از عملكرد بازيكنان تيم ايران در اين مسابقه تصريح كرد: «بازيكنان ايران سرويس‌هاي قدرتمندي در اين مسابقه زدند و در ست نخست تيم حريف را به خوبي كنترل كردند و اجازه بازي به اين تيم ندادند.» سرمربي تيم ملي واليبال ايران ادامه داد: «چين‌تايپه در ست دوم به مراتب بهتر از ست نخست بازي كرد و بازيكنان ايران را تحت فشار قرار داد، اما عملكرد ملي‌پوشان به گونه‌اي بود كه اين تيم درنهايت نتيجه را واگذار كرد.» او با بيان اينكه در ست سوم تسلط تيم ايران بر مسابقه كامل شد، گفت: «بازيكنان ايران با سرويس‌هاي قدرتمند موفق به دور كردن توپ از پاسور اين تيم شدند تا چين‌تايپه موفق به انجام كارهاي تركيبي كه از ويژگي‌هاي واليبال شرق آسياست، نشود.»
همچنين ميلاد عبادي‌پور ،كاپيتان تيم ملي واليبال ايران پس از اين برد گفت: «در ست دوم، بازي نسبتا سختي براي ايران بود. خوشبختانه توانستيم امتياز ۲۳ بر ۲۳ را به نفع خودمان تمام كنيم. چين‌تايپه هيچ استرسي براي باخت نداشت و تمام فشار خود را گذاشت اين ست را از ايران بگيرد، اما با اعتماد به ‌نفس و تجربه بالا توانستيم بازي را به نفع خودمان تمام كنيم.» او به بازي بعدي هم اشاره كرد و گفت: «مطمئنا به تيم خوبي مي‌خوريم. برد و باخت در اين بازي حضور يا عدم حضور در فينال مسابقات قهرماني آسيا را مشخص خواهد كرد. انگيزه بسيار بالايي داريم و براي قهرماني پا به اين مسابقات گذاشتيم. صددرصد تلاش خودمان را به كار مي‌گيريم تا بازي فردا را با برد به اتمام برسانيم.»
در ديگر مسابقه اين مرحله و از گروه E، امروز تيم‌هاي قطر و چين به مصاف هم رفتند و چيني‌ها با سه بر د قطر را شكست دادند تا صعودشان به جمع چهار تيم برتر قطعي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون