• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5144 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ بهمن

در سال 1400 و با سرمايه‌گذاري 27 هزار ميلياردي صورت گرفت

اشتغال‌زايي بنياد بركت براي 6 هزار نفر با احياي 177 واحد صنعتي

بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام امسال 177 واحد صنعتي و توليدي را احيا كرده و به چرخه توليد بازگردانده است.
مديرعامل بنياد بركت ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: باتوجه به نام‌گذاري سال 1400 به عنوان سال «توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها» از سوي رهبر معظم انقلاب، بنياد بركت اقدام به مشاركت، سرمايه‌گذاري و ارايه تسهيلات به 177 بنگاه متوسط توليدي و صنعتي كرده است.
محمد تركمانه تاكيد كرد: احياي اين 177 واحد توليدي راكد و نيمه‌راكد و بازگشت‌شان به چرخه توليد باعث ايجاد اشتغال براي بيش از 6 هزار و 69 نفر به ويژه در مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته كشور شده است.
او خاطرنشان كرد: حجم كل سرمايه‌گذاري براي احياي اين 177 واحد توليدي و بنگاه صنعتي 26 هزار و 854 ميليارد ريال است. تركمانه يادآور شد: بسياري از اين واحدهاي توليدي، متاثر از شيوع ويروس كرونا دچار ركود شده و به حالت تعطيل و نيمه‌تعطيل درآمده و با حداقل ظرفيت توليد فعاليت مي‌كردند. به گفته مديرعامل بنياد بركت، بنگاه‌هاي توليدي و صنعتي احياشده توسط اين بنياد در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي، فني و مهندسي، دامپروري، صنايع تبديلي و بسته‌بندي فعال هستند. او ادامه داد: واحدهاي توليدي احياشده در استان‌هاي سراسر كشور و از جمله چهارمحال‌وبختياري، كردستان، سيستان‌وبلوچستان، زنجان و خراسان جنوبي و شمالي قرار دارند. تركمانه در تشريح فرآيند توانمندسازي اقتصادي واحدهاي صنعتي گفت: بنياد بركت در چهار مدل تسهيلات‌محور، بنگاه‌محور، كارگاهي و پشتيباني كسب‌وكار اقدام به توانمندسازي، احيا و افزايش توليد بنگاه‌هاي متوسط صنعتي و توليدي مي‌كند.
تركمانه تاكيد كرد: اقدامات بنياد بركت در حوزه توانمندسازي اقتصادي به خصوص در بخش‌هاي كارگاهي و حمايتي باعث احياي تعدادي از بنگاه‌هاي آسيب‌ديده از كرونا و بازگشت‌شان به چرخه توليد شده است.
مديرعامل بنياد بركت درباره فعاليت‌هاي ابن بنياد در حوزه توانمندسازي واحدهاي توليدي بيان كرد: بنياد بركت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشاركت، سرمايه‌گذاري، ارايه تسهيلات و پشتيباني از 850 بنگاه متوسط صنعتي در سراسر كشور كرده كه باعث ايجاد فرصت‌هاي كسب‌وكار براي بيش از 211 هزار متقاضي اشتغال شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون