• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5146 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۰ بهمن

زورتان فقط به ما مي‌رسد

علي ولي‌اللهي

 

بيانيه باشگاه پرسپوليس عليه گلر شماره يك تيم ملي و كسي كه سال‌ها وظيفه حفاظت از دروازه سرخ‌ها را برعهده داشت، آن هم فقط به خاطر اينكه طرف گفته بعد از دو، سه سال پولم را بدهيد يك چيز را ثابت مي‌كند؛ اينكه زور ما فقط به داخلي‌ها مي‌رسد. 
اين تعميم نيست. اين عين واقعيت است. همين حالا پرسپوليس در يك مقطع زماني با دو گلر سابق خود بابت پرداخت بدهي‌ها و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتي باشگاه به مشكل خورده؛ عليرضا بيرانوند و رادوشوويچ. از تفاوت واكنش مديران پرسپوليس با اين دو پرونده به خوبي مي‌توان فهميد كه ذهنيت احتياط مقابل خارجي‌ها و برخورد خشن با داخلي‌ها وجود دارد. مديران پرسپوليس به بيرانوند مي‌گويند پايت را گذاشته‌اي روي گلوي پرسپوليس و فشار مي‌دهي. مي‌گويند يادت نرود از كجا به كجا رسيدي. با زباني تهديدآميز از چرخش روزگار و افتادن گذر پوست به دباغ‌خانه مي‌گويند اما در مقابل رادوشوويچ نهايت به گفتن اين جمله كه «ايشان بداخلاقي‌هايي هم دارد» اكتفا مي‌كنند. تازه اين وسط رادو يك ماه هم حاضر نشد براي پولش صبر كند و بيرو دو، سه سال است دنبال پولش مي‌دود. 
در همين فوتبال رايج است كه خارجي جماعت مي‌رود و هر طور شده پولش را مي‌گيرد و بازيكن ايراني مطمئن است از هر قراردادي كه مي‌بندد نصفش را نمي‌گيرد. چرا؟ چون آنجا پاي فيفا وسط است و شوخي ندارد و اينجا پاي كميته تعيين وضعيت فدراسيون فوتبال در ميان است و كشوهاي جادويي. همان كشويي كه حكم شهرخودرو عليه پرسپوليس بايت بدهي انتقال يحيي گل‌محمدي در آن خاك مي‌خورد. 
فقط فوتبال هم نيست. خيلي جاها نمود دارد اين مساله. مثلا زنان خارجي مي‌توانند به راحتي وارد استاديوم شوند اما زنان ايراني نه. موقع بازي زنان عراقي و سوري و ژاپني با عزت و احترام مي‌روند داخل و دختران خودمان بايد التماس كنند. تازه اگر مشكلات بزرگ‌تري براي‌شان پيش نيايد. اگر هم دو هزار زن مي‌فرستند داخل استاديوم باز به خاطر ترس از فيفاست نه اينكه فكر كنند نصف مردم مملكت حق دارند فوتبال ببينند. 
اجازه بدهيد وارد ديگر مسائل نشويم و ننويسيم كه چطور بعضي‌ها داد و بيدادشان در خانه است و لبخندشان بيرون! خلاصه اينكه درست نيست چنين وضعيتي. اگر خيلي‌ها مثل بيرانوند چند سال نجابت به خرج مي‌دهند و آبروريزي راه نمي‌اندازند به اين معنا نيست كه شما حق داريد هر طور مي‌خواهيد برخورد كنيد. يا اگر خيلي گردن‌كلفت هستيد براي رادوشوويچ و استراماچوني و ويلموتس هم همين‌طور بيانيه بدهيد و پول‌شان را ندهيد. اگر مي‌توانيد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون