• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5146 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۰ بهمن

مديرعامل شركت فولاد مباركه در آستانه چهل‌وسومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد

فولاد مباركه پيشران توسعه صنعت كشور

آغاز عمليات احداث پروژه‌هاي بزرگ صنعتي با سرمايه‌گذاري 40 هزار ميليارد توماني فولاد مباركه

 مديرعامل شركت فولاد مباركه از كلنگ‌زني 5 پروژه بزرگ صنعتي با سرمايه‌گذاري اين شركت و به ارزش بيش از 40هزار ميليارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد. همزمان با ايام‌الله دهه فجر، 5 پروژه بزرگ صنعتي با سرمايه‌گذاري فولاد مباركه به ارزش بيش از 40 هزار ميليارد تومان كلنگ‌زني‌ شده كه اين پروژه‌ها باعث اشتغالزايي بيش از 12هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اقصي نقاط كشور خواهد شد. آيين آغاز عمليات احداث اين پروژه‌ها، يكشنبه 17 بهمن‌ماه 1400 با حضور رييس‌جمهور در قالب آيين آغاز عمليات اجرايي 48 پروژه بزرگ صنعتي كشور در سالن‌ همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد. محمدياسر طيب‌نيا مديرعامل شركت فولاد مباركه با اعلام اين خبر افزود: فولاد مباركه يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان فولاد در كشور بوده و نياز بسياري از صنايع مهم در كشور را تامين مي‌كند. به همين خاطر با برنامه‌ريزي‌هاي به‌عمل آمده و با عنايت به برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور و نياز به محصولات جديد، عمليات احداث خط توليد محصولات كيفي نورد گرم به ظرفيت 4 ميليون تن و با اعتباري بالغ بر 18 هزار ميليارد تومان آغاز مي‌شود. 
احداث 3 نيروگاه براي توليد پايدار برق مورد نياز كشور
وي در ادامه با اشاره به محدوديت‌هاي قابل توجه انرژي بر سر راه توليد گفت: عمليات احداث پروژه واحدهاي نيروگاه سيكل تركيبي با تكنولوژي جديد و بازده بالا با ظرفيت 1000 مگاوات و با سرمايه‌گذاري 13هزار ميليارد تومان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي آغاز مي‌شود. همچنين ساخت بزرگ‌ترين نيروگاه خورشيدي كشور با ظرفيت 500 مگاوات و نيروگاه عظيم بادي با ظرفيت 100مگاوات از جمله طرح‌هاي بزرگ فولاد مباركه در راستاي توليد پايدار برق مورد نياز كشور است كه بزودي عمليات اجرايي آنها در دستور كار قرار خواهد گرفت. با بهره‌برداري از اين سه نيروگاه، محدوديت‌هاي موجود در حوزه انرژي تا حد زيادي از سر راه توليد فولاد مباركه برداشته شده و ميزان توليد اين شركت كه بخش بزرگي از نياز صنايع مختلف كشور به ورق‌هاي فولادي را تامين مي‌كند افزايش خواهد يافت. طيب‌نيا خاطر‌نشان كرد: شروع ساخت واحد توليد آهن اسفنجي در فولاد هرمزگان به ظرفيت 900 هزار تن با هدف رساندن ظرفيت توليد اين شركت به 2 ميليون تن تختال يكي ديگر از پروژه‌هاي بزرگي است كه در دهه فجر امسال احداث آن كليد خواهد خورد. همچنين پروژه احداث واحد احياء مستقيم صنايع معدني و فولادي ستاره سيمين هرمز به ظرفيت 1.7 ميليون تن نيز با سرمايه‌گذاري 5000 ميليارد تومان آغاز مي‌شود. مديرعامل شركت فولاد مباركه در ادامه از شروع عمليات احداث خطوط اسيدشويي و نورد سرد شركت فولاد اميركبير كاشان خبر   تومان يكي از برنامه‌هاي ديگر فولاد مباركه در راستاي افزايش ظرفيت توليد فولاد در كشور است. با احداث اين خط، سالانه 0.8 ميليون تن ورق‌هاي اسيدشويي و نورد سرد در گروه فولاد مباركه توليد مي‌شود.
سرمايه‌گذاري فولاد مباركه براي استفاده پساب فاضلاب شهرهاي مجاور در چرخه توليد فولاد
وي تصريح كرد: يكي از پروژه‌هاي مهم فولاد مباركه در راستاي فراهم نمودن بخش قابل توجهي از آب مورد نياز اين شركت، تامين مالي براي تكميل و بهره‌برداري از تاسيسات فاضلاب شهرهاي مجاور فولاد مباركه است. اين پروژه با سرمايه‌گذاري شركت فولاد مباركه به ارزش بيش از هزار ميليارد تومان تامين مالي خواهد شد و امكان اتصال شبكه‌ فاضلاب شهرهاي جديدي در مجاورت فولاد مباركه و فولاد سبا را به تصفيه‌خانه پساب فاضلاب فولاد مباركه به منظور استفاده در چرخه توليد فولاد فراهم نموده و نقش بسزايي در صيانت از محيط‌زيست منطقه بر عهده خواهد داشت. طيب‌نيا در پايان افزود: پيش از اين، پروژه ساخت تاسيسات تصفيه و انتقال پساب 9 شهر مجاور ديگر نيز با سرمايه‌گذاري فولاد مباركه براي كاهش آب خام مصرفي اين شركت به بهره‌برداري رسيده بود كه در نهايت با اجراي اين پروژه‌ها، حجم آب خام مصرفي در فولاد مباركه به ميزان چشمگيري كاهش خواهد يافت.  وي به تامين هزينه‌هاي اين پروژه‌ها توسط فولاد مباركه و نقش برجسته اين شركت براي توسعه كشور اشاره نموده و متذكر شد: عمليات اجرايي چندين طرح توسعه‌اي ديگر نيز در ساير كارخانه‌هاي تابعه فولاد مباركه در استان‌هاي چهارمحال‌و‌بختياري و خراسان رضوي بزودي و طي ماه‌هاي پيش‌رو آغاز خواهد شد.
امضاي قرارداد خريد ۵۰ دستگاه لكوموتيو  بين شركت فولاد مباركه و شركت مپنا
در حاشيه اين مراسم با حضور رييس‌جمهور و وزير صنعت، معدن و تجارت قرارداد خريد ۵۰ دستگاه لكوموتيو بين شركت فولاد مباركه و شركت مپنا، به امضا رسيد. اين قرارداد توسط محمد ياسر طيب‌نيا مدير عامل شركت فولاد مباركه و عباس علي‌آبادي مديرعامل شركت مپنا به امضا رسيد كه در اين قرارداد شركت مپنا متعهد شده است نسبت به توليد و تحويل ۵۰ دستگاه لكوموتيو به شركت فولاد مباركه طي ۲ سال آينده اقدام كند. ارزش اين قرارداد معادل ۲ هزار ميليارد تومان است و شركت مپنا به تدريج اين لكوموتيوها را به شركت فولاد مباركه براي رفع محدوديت‌هاي موجود در حوزه حمل‌ونقل و جابه‌جايي محصولات اين شركت در شبكه ريلي كشور خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون