• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

خبر كوتاه

سيد هادي خامنه‌اي در سمت دبيركلي نيروهاي خط امام ابقا شد

نخستين نشست شوراي مركزي جديد مجمع نيروهاي خط امام برگزار و حجت‌الاسلام سيد هادي خامنه‌اي بار ديگر به دبيركلي نيروهاي خط امام انتخاب شد. به گزارش تسنيم، نخستين نشست شوراي مركزي جديد مجمع نيروهاي خط امام هفته گذشته و با پايان كار شوراي مركزي قبلي و پس از كنگره اخير اين تشكل اصلاح‌طلب برگزار شد. بنا براعلام كميته ارتباطات مجمع نيروهاي خط امام در ابتداي اين جلسه جهت انتخاب دبيركل به صورت كتبي راي‌گيري به عمل آمد كه به اتفاق آرا حجت‌الاسلام والمسلمين سيدهادي خامنه‌اي بار ديگر به دبيركلي اين تشكل انتخاب شد. به همين مناسبت دبيركل مجمع نيروهاي خط امام ضمن تشكر از حسن اعتماد اعضاي شوراي مركزي و اعضاي سابق شوراي مركزي و همه اعضاي اين تشكل كه در سال‌هاي گذشته با وجود مشكلات و موانع مختلف به تعهد تشكيلاتي خود وفادار بودند، اظهار اميدواري كرد تا در دور جديد با همكاري و همراهي همه اعضا بتوان براي محقق ساختن اهداف و مرامنامه مجمع بيش از پيش تلاش كرد.

برنامه انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه هميشه در فضاي دوقطبي عرصه سياسي ايران طي 16 سال گذشته تلاش كرده ائتلافي از ميانه‌روها را ساماندهي كند و در انتخابات آتي هم تلاش دارد ائتلافي با ميانه‌روها ايجاد كند. غلامعلي دهقان، سخنگوي حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه حزب متبوعش براي انتخابات مجلس دهم ليست جداگانه‌اي ارايه خواهد كرد، اظهار داشت: اين ليست فراجناحي بوده و اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتدل را نيز در بر مي‌گيرد. حزب اعتدال و توسعه براي انتخابات مجلس دهم به دنبال ايجاد ائتلافي با ميانه‌روهاست، يعني تلاش دارد ليستي فراتر از جناح و تشكل‌ها و اعم از شايستگان اصولگرا و اصلاح‌طلب و ميانه‌روهاي اعتدال‌گرا داشته باشد. سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با بيان اينكه ائتلاف در ادبيات سياسي به اتحاد موقت چند حزب سياسي گفته مي‌شود، گفت: در جامعه ما به دليل نهادينه نشدن احزاب، بحث ائتلاف به شكل ديگري مطرح بوده است، به اين معني كه معمولا يك جناح سياسي تلاش كرده در تشكيل كابينه يا معرفي افرادي براي كانديداتوري مجلس فراتر از جناح خود عمل كند. وي ادامه داد: دولت روحاني كه در دو سال گذشته فرمان قوه مجريه را در دست داشته به يك معنا دولت ائتلافي از نوع ايراني است كه در آن شاهد حضور چهره‌هاي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان هستيم. حزب اعتدال و توسعه نيز در ادوار گذشته مجلس به شكلي تلاش كرده فراتر از جناح خود را به جامعه معرفي كند كه اين روش نوعي ائتلاف قلمداد شده است. به همين جهت حزب اعتدال و توسعه هميشه در فضاي دوقطبي عرصه سياسي ايران، طي 16 سال گذشته تلاش كرده ائتلافي از ميانه‌روها را ساماندهي كند و در انتخابات آتي هم ائتلافي از ميانه‌روها را شكل خواهد داد.

شهداي غواص شعار مقاومت آوردند

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: شهداي غواص درست زماني كه بايد مردم را به مقاومت و ايستادگي دعوت كنند، پيام آوردند كه ما ايستاديم حتي با دست‌هاي بسته شما هم بايستيد. ۲۶ خرداد يك رفراندوم تاريخي «نه» به سازش و «آري» به مقاومت بود. به گزارش آنا، محمدنبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي در پايان نشست دبيران اين حزب با حمله به سخنان اخير رييس‌جمهوري در موضوع تحريم‌ها اظهار كرد: «تحريم‌ها پدر مردم را درآورده‌اند» يا «حل همه مشكلات در گرو مذاكرات است حتي آب خوردن» يا بگوييم خزانه كشور خالي است. اين رجزخواني به نفع دشمن است يا دوست؟ بيان اين مواضع كه آدرس غلط به دشمن مي‌دهد را با آب و تاب در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب منعكس كردن به چه معني است؟ ما در رجزخواني ايام نبرد بايد دل دشمن را بلرزانيم يا دل ملت را؟!وي افزود: در وصيتنامه شهيدان غواص آمده بود كه تا پاي جان در برابر امريكا مي‌ايستيم. مردم در اين حماسه بي‌نظير همصدا با شهداي غواص فرياد مي‌زدند «مرگ بر امريكا»، «نه سازش، نه تسليم، نبرد با امريكا»، «مي‌جنگيم، مي‌ميريم سازش نمي‌پذيريم»، «هيهات من الذله»، «عزت قابل مذاكره نيست حتي اگر دست‌هاي ما بسته باشد». اينها شعارهاي روشن و شفافي است؛ من نمي‌دانم چرا اين شعار به عده‌اي برخورد كرده و آن را به خودشان گرفتند.

 تشريح‌ فعاليت‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان  خراسان جنوبي

رييس شوراي اصلاح‌طلبان خراسان جنوبي گفت: در حال حاضر مشغول بررسي‌‌هاي لازم هستيم تا به اين نتيجه برسيم كه كدام نيروها با جريان اصلاحات همگام هستند. محمدكريم عابدي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبان در خراسان جنوبي يادآور شد: شوراي اصلاح‌طلبان در استان خراسان جنوبي از اواخر آذرماه سال گذشته تشكيل شد. اعضاي اين شورا را 13 نفر از شخصيت‌هاي استان تشكيل مي‌دهند. اعضاي فعلي شوراي استاني با حضور بيش از 500 نفر از اصلاح‌طلبان خراسان جنوبي انتخاب شدند و كار خود را آغاز كردند، كه اغلب اين 13 عضو از نمايندگان ادوار گذشته مجلس هستند. رييس شوراي اصلاح‌طلبان در استان خراسان جنوبي با بيان اينكه پس از انتخاب اعضاي شوراي استاني از بين خود هيات رييسه را انتخاب كرديم، گفت: در استان خراسان جنوبي چهار حوزه انتخابيه (بيرجند، نهبندان، دشت خضري و طبس) داريم كه شوراهاي استاني براي هر يك از حوزه‌هاي انتخابيه نيز تشكيل شده است. شوراي اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبي تاكنون پنج تا شش جلسه برگزار كرده و ما مرتب از طريق ارتباط با مركز، هماهنگي‌هاي لازم را داريم. البته بنده رابط شوراي اصلاح‌طلبان خراسان جنوبي با مركز هم هستم و تاكنون سه جلسه با شوراي مركزي كشور داشته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون