• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3277 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

برخي را هر چه نصيحت مي‌كنيم اثري از تغييرات در آنها نمي‌بينيم

گروه سياسي| آيت‌الله مصباح‌يزدي گفت: برخي را هر چه نصيحت مي‌كنيم، اثري از تغييرات در آنها نمي‌بينيم؛ پس بايد آنها را مواخذه كنيم / اينها راه هدايت را بر ديگران مي‌بندد. به گزارش نامه نيوز، گزيده اظهارات آيت‌الله مصباح‌يزدي به شرح  زير است:
 اساس زندگي دنيا بر امتحان است، اصل وجود سختي‌ها در زندگي نقش آفرينش است، انسان با انتخاب به تكامل مي‌رسد و اين انتخاب بايد بر اساس خوشي‌ها و ناخوشي‌ها باشد.
 برخي به اندازه‌اي عصيان مي‌كنند كه راه هدايت را براي ديگران نيز مي‌بندند.
 اين افراد بارها مورد نصيحت و پند قرار مي‌گيرند اما در آنها اثري ندارد، در اين زمان است كه حكمت الهي اقتضا مي‌كند چنين افرادي را مواخذه كرده و در نتيجه اين افراد در دنيا مزه عذاب را مي‌شناسند.
 برخي افراد كفران نعمت كرده و از نعمت‌هاي الهي سوءاستفاده مي‌كنند، اگر خداوند مي‌خواست مي‌توانست آنها را محروم كند چون سزاوار رسوايي هستند اما خداوند چنين كاري انجام نمي‌دهد.
 كسي كه در مقام عصيان و نافرماني خداوند برمي‌آيد خداوند با حلم و بردباري با او برخورد مي‌كند.
 طبيعتا كساني راه نادرست را انتخاب كرده و به هلاكت مي‌رسند در اين صورت خداوند به گونه‌اي رفتار مي‌كند تا هلاكت برخي بر عهده او گذاشته نشود، از همين رو تا جايي كه مي‌شود مدارا  مي‌كند.
 خداوند در عقاب كردن نسبت به گناهكاران تعجيل نمي‌كند تا شايد برگردند و توبه كنند، اين نوع برخورد رحمت بي‌پايان الهي است.
  اگر همه زندگي انسان بر اساس خوبي بود هيچگاه معلوم نمي‌شد چه كسي چه اندازه حاضر است هستي خود را براي خداوند فدا كند، همچنين ميزان دلسوزي و فداكاري افراد نيز نامشخص مي‌شد؛ آزمايش‌ها از زندگي فردي آغاز شده و در زندگي اجتماعي و خانوادگي نيز ادامه پيدا مي‌كند.
 اصل وجود سختي‌ها در زندگي نقش آفرينش است، انسان با انتخاب به تكامل مي‌رسد و اين انتخاب بايد بر اساس خوشي‌ها و ناخوشي‌ها   باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون