• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3277 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

عدد نوشت

حجم خريد آنلاين  در سال 93

رييس مركز توسعه تجارت الكترونيك گفت: براساس آمارها در بخش پرداخت آنلاين رقمي بالغ بر 52 هزار ميليارد تومان درسال 93 خريد اينترنتي صورت گرفته است كه البته اين ارقام (به جز خريد شارژ و پرداخت قبض بوده) و تنها در قالب خريد كالا و خدمات بوده است.  گركاني‌نژاد افزود: رقم فوق يعني در بخش  B2C قريب به 17 ميليارد دلار در سال 2014 خريد اينترنتي در ايران انجام شده است از طرفي براساس آمار آنكتاد 1400 ميليارد دلار خريد آنلاين در بخش B2C  در سطح جهان تخمين زده مي‌شود كه با توجه به ارقام كشور 2/1 درصد آن سهم ايران است كه به نسبت جمعيت كشور وضعيت نسبتا مطلوبي است.

كاهش واردات نفت چين از ايران

آمارهاي رسمي گمرك چين نشان داد، پكن در ماه مه 7/26 درصد كمتر نفت از ايران وارد كرده است اما اين كاهش واردات ناشي از آغاز فصل تعمير پالايشگاه‌ها و وقوع انفجار در يك تاسيسات واردكننده ميعانات گازي ايران است. آمارهاي رسمي گمرك چين نشان داد، همچنان‌كه مجموع واردات نفت چين در فصل تعميرات سنتي پالايشگاه‌ها كاهش يافت، واردات نفت اين كشور از ايران نيز در ماه مه ‌به كمترين سطح در چهار ماه گذشته رسيد. به گزارش رويترز، چين در ماه گذشته ميلادي 20/2 ميليون تن نفت معادل 518 هزار و 400 بشكه نفت در روز از ايران خريداري كرده است كه نسبت به واردات روزانه 707 هزار و 400 بشكه ماه آوريل 7/26 درصد كمتر است.

پيش‌بيني نياز بازار جهاني نفت

تقاضاي جهاني نفت در سال ٢٠١٥ با افزايش بيش از يك ميليون بشكه در روز نسبت به سال گذشته به ٩٢ ميليون و ٥٠٠ هزار بشكه در روز مي‌رسد. به گزارش ايرنا، اين ميزان نسبت به پارسال روزانه يك ميليون و ١٨٠ هزار بشكه افزايش نشان مي‌دهد؛ تقاضاي جهاني نفت پارسال ٩١ ميليون و ٣٢٠ هزار بشكه در روز بود. تقاضا براي نفت در سه ماه دوم و سوم امسال به ترتيب به ٩٣ ميليون و ٢١٠ و ٩٣ ميليون و ٨٩٠ هزار بشكه در روز مي‌رسد. به گزارش امور اوپك و روابط با مجامع انرژي، سهم اوپك از تقاضاي جهاني نفت ٢٩ ميليون و ٣٢٠ هزار بشكه در روز است و بقيه تقاضاي جهاني نفت را كشورهاي غير عضو اوپك تامين خواهند كرد؛ تقاضا براي نفت كشورهاي غير عضو اوپك ٥٧ ميليون و ١٦٠ هزار بشكه در روز است.

ميزان كاهش واردات خودرو در بهار

معاون مركز واردات گمرك ايران گفت: بيش از ۱۰ هزار خودرو در سه ماه اول امسال وارد كشور شده كه از لحاظ ارزش دلاري ۴۶ درصد كاهش نشان مي‌دهد. علي معقولي با اشاره به اينكه در 3 ماهه اول امسال 10 هزار و 555 دستگاه خودرو وارد كشور شده است، گفت: در سه ماهه اول سال گذشته نيز بيش از 21 هزار و 464 خودرو وارد كشور شده بود كه آمارها نشان مي‌دهد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد از لحاظ تعداد كاهش دارد.

دفتر خدماتي تعطيل شده

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از تعليق مجوز ۵۶ دفتر خدمات مسافرتي به دليل عدم رعايت قوانين و مقررات خبر داد. مرتضي دهقان گفت: ‌با هدف نظارت بر عملكرد دفاتر و شركت‌هاي خدمات مسافرت هوايي و اطمينان از وضع و مطابقت اين دفاتر با مفاد ايين نامه نظارت بر تاسيس و فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي، جهانگردي و زيارتي مصوب هيات وزيران، همواره از كليه دفاتر داراي مجوز از اين سازمان و نمايندگان بازرسي مستمر به عمل مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون