• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

كلاهبرداري ميلياردي با فروش آپارتمان‌هاي خيالي

 

اعتماد| خريد و فروش آپارتمان‌هاي مسكوني خيالي به مشتري‌ها با دادن آگهي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي، پرونده كلاهبرداري ميلياردي را پيش روي كارآگاهان پليس آگاهي تهران گذاشت.
رسيدگي به اين پرونده از چهاردهم بهمن پارسال با شكايت زني در دادسراي امور بين‌الملل تهران درباره كلاهبرداري فردي به نام ياشار از طريق فروش آپارتمان‌هاي مسكوني در تركيه آغاز شد. با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري» كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ مامور رسيدگي به آن شدند.
با آغاز تحقيقات، شاكي به كارآگاهان گفت: «چند وقت پيش ياشار از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي خود را مالك شركت «فرست هوم آلانيا» معرفي كرد. اين شركت در زمينه خريد و فروش واحد‌هاي آپارتماني مسكوني در كشور تركيه فعاليت مي‌كرد و آپارتمان‌هاي مناسب با قيمت خوب مي‌فروخت. من هم در اين شركت ثبت نام كردم. ياشار در كيش بود. با هم قرار ملاقات گذاشتيم و من 20 هزار يورو به عنوان پيش پرداخت به حساب ياشار واريز كردم و يك باب آپارتمان در منطقه آلانياي كشور تركيه خريدم.»
شاكي ادامه داد: «پس از مدتي براي تحويل آپارتمان به تركيه رفتم اما متوجه شدم آپارتماني كه ياشار به من فروخته متعلق به فرد ديگري از تبعه تركيه است و به او اجاره داده شده. دوباره به ايران برگشتم و سراغ ياشار رفتم و خواستم تا مبلغ پيش پرداخت را پس بدهد. او قبول كرد اما گفت از نظر مالي مشكل دارد و مي‌تواند پول را در دو مرحله پس بدهد. من هم قبول كردم اما ديگر خبري از او نشد.» شاكي درباره شيوه آشنايي خود با ياشار نيز گفت: «برنامه‌اي با عنوان «شب خيز» از شبكه ITN ماهواره پخش مي‌شود. من آگهي فروش آپارتمان منطقه آلانيا را آنجا ديدم. با شماره‌اش تماس گرفتم. ياشار گوشي را برداشت و خود را مالك شركت فرست هوم آلانيا معرفي كرد.» با ثبت شكايت مالباخته، دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت. در جريان رسيدگي به پرونده مالباختگان ديگري نيز كه توسط متهم مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند به اداره چهاردهم آگاهي تهران مراجعه و از كلاهبرداري متهم به شيوه درج آگهي فروش آپارتمان‌ها در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار ورزشي نيز پرده برداشتند. به گفته آنها، متهم براي جلوگيري از ترديد مالباخته‌ها براي خريد آپارتمان‌ها، بيشتر قرار ملاقات‌ها را در هتل‌هاي چندستاره مي‌گذاشت و اقدام به فروش آپارتمان‌هاي خيالي در تركيه و كيش به مشتري‌ها مي‌كرد.
سرانجام با اقدامات فني پليس و انجام چهره‌نگاري محل تردد ياشار در جزيره كيش شناسايي و او در دوم تير دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح روند بازجويي از متهم گفت: «متهم 35 ساله در همان تحقيقات اوليه به تبليغات غيرقانوني فروش ملك در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و كلاهبرداري ميلياردي از مالباختگان اعتراف كرد. او همچنين از يك خواننده ايراني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كند نيز به عنوان همدست خود در كلاهبرداري‌ها نام برد.»
اشاره سرهنگ استقامتي به آن بخش از اعترافات متهم است كه پاي «شهرام شب پره» از خواننده‌هاي ايراني را كه سال‌هاست در خارج از كشور زندگي مي‌كند، به پرونده باز مي‌كند. او در بازجويي‌ها مالك واقعي شركت «فرست هوم آلانيا» را شهرام شب‌پره معرفي كرد. او به كارآگاهان گفت: «من همراه شهرام شب پره اقدام به فروش آپارتمان‌ها مي‌كردم اما پس از مدتي با او اختلاف پيدا كردم و از ترس مجبور به ترك تركيه و برگشت به ايران شدم و در حال حاضر شركت به نام شهرام شب پره است.»
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان به انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه‌ها با دستور قضايي براي شناسايي ساير مالباخته‌ها خبر داد و از شهرونداني كه قادر به شناسايي او مي‌شوند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي تهران مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون