• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

در جلسه انجمن توليدكنندگان در و پنجره UPVCعنوان شد

كيفيت محصولات يو پي وي سي افزايش مي‌يابد


 
جلسه انجمن توليدكنندگان در و پنجره يو پي وي سي، با شركت نمايندگان تعدادي از انجمن‌هاي عضو، در محل اين انجمن برگزار شد. در اين جلسه تشكيل و فعال‌سازي كميته‌هاي مختلف اين انجمن مورد تصويب اعضا قرار گرفت و در اين راستا اعضاي هر كميته مشخص شد. بر اساس اين گزارش هفت كميته آموزش، فني و استاندارد، حقوقي و رسيدگي، ارزشيابي مالي، روابط عمومي، بازرگاني و پشتيباني و نرخ‌گذاري در اين نشست اعضاي خود را شناختند.
براساس بحث‌هاي صورت گرفته مصوب شد كه كميته آموزش وظيفه آموزش مديران و فعالان اين عرصه را بر عهده داشته باشد و بتواند آنها را با مباحث روز اين صنعت آشنا كند. كميته فني و استاندارد به بررسي كيفيت و حداقل‌هاي لازم محصولات اين حوزه مي‌پردازد و حداقل‌هايي را براي محصولات در نظر مي‌گيرد و تمام اعضا بايد موظف شوند كه استاندارد مصوب اين كميته را رعايت كنند. كميته حقوقي علاوه بر بررسي مسائل حقوقي اين تشكل و دفاع از آن، به مشكلات قانوني توليدكنندگان در و پنجره‌هاي يوپي‌وي‌سي خواهد پرداخت. كميته روابط عمومي به تنظيم رابطه انجمن با نهادها و تشكل‌هاي ديگر كمك خواهد كرد. كميته بازرگاني به رفع مشكلات واردات مواد اوليه و صادرات محصولات رسيدگي خواهد كرد و مشكلات كنوني در اين عرصه را بايد برطرف كند. كميته نرخ‌گذاري هم وضعيت تعيين قيمت محصولات يو پي وي سي را بررسي خواهد كرد و با گران‌فروشي و مسائلي از اين دست برخورد مي‌كند.
اكبر معتضدي، رييس هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان در و پنجره يو پي وي سي، در اين نشست گفت: مشكلات كار جمعي كم نيست و تشكل به عنوان يك ابزار كار جمعي از اين مشكلات مبرا نيست. به همين خاطر پيش‌آمد برخي مشكلات اجتناب‌ناپذير است. راه‌حلي كه براي رفع مشكلات وجود دارد برخورد اساسنامه‌اي با آنهاست و هر عضو اين تشكل بايد اساسنامه را جدي بگيرد و روابط خود را بر اين اساس تنظيم كند.
وي با اشاره به اينكه برخي خواهان جذب اعضاي بيشتري براي اين تشكل هستند، گفت: عضوگيري تنها از افرادي ممكن است كه شناسنامه داشته باشند. شناسنامه از نظر انجمن ما يعني فرد متقاضي عضويت، علاوه بر پروانه بهره‌برداري، براي تمام كارگران و پرسنل خود بيمه رد كرده باشد. اين مساله در اساسنامه آمده است و بر اساس آن اختيار چنين كاري را نخواهيم داشت.
يكي ديگر از اعضاي انجمن گفت: براي افزايش كيفيت محصولات بايد از مواد اوليه با كيفيت مطلوب استفاده كرد و تنها در اين صورت است كه مي‌توان كيفيت خود را بالا برد. علاوه بر اين نبايد فراموش كرد كه حركت به سمت توليد محصولات با كيفيت، نخستين گام براي بالا رفتن از نردبان مشكلات و مصائب اين حوزه و حوزه‌هاي ديگر فعاليت اقتصادي در كشور است. به همين خاطر اين مساله بايد در دستور كار كميته‌ها قرار بگيرد.
همچنين در اين جلسه فعالان ديگري از حوزه‌هاي مرتبط با در و پنجره، مانند توليدكنندگان مواد اوليه و توليدكنندگان شيشه هم حضور داشتند. آنها ضمن اشاره به مشكلاتي كه در حوزه ساخت در و پنجره وجود دارد ضمن تاكيد بر همبستگي بيشتر تشكل‌هاي اين حوزه، خواهان تلاش براي تحكيم انجمن‌ها شدند. از طرف ديگر يكي از اساتيد دانشگاه هم در اين جلسه حضور داشت. وي با اشاره به معضلات متعدد توليد در كشور، به فعالان انجمن وعده همكاري در زمينه‌هاي آموزشي و كمك به ارتقاي فضاي توليد و كسب و كار را داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون