• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5367 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر

بنيتو سرنو

رمان «بِنيتو سِرنُو» اثر هرمان ملويل و ترجمه پيمان چهرازي با شمارگان ۵۵۰ نسخه، ۱۳۲ صفحه و بهاي ۵۹ هزار تومان توسط نشر آگه منتشر شده است. 
در خبر انتشار اين كتاب آمده است: «بِنيتو سِرنُو» داستان/ گزارشي معمايي و وهم‌آلود درباره مواجهه يك كشتي امريكايي با يك كشتي مرموز اسپانيايي است كه ناخدايش دون بنيتو سرنو نام دارد.
 اين اثر برگرفته از يك رويداد واقعي است كه حتي اسامي آن نيز تغيير نكرده‌اند. بسياري از نويسندگان و منتقدان اين اثر را به عنوان نافذترين و گزنده‌ترين نگاه به برده‌داري در كل امريكا تحسين كرده‌اند.
بنا به سخن يكي از شارحان نامدار ملويل به نام مرتون سيلتز، اين قصه «تلويحا تفسيري از نگرش غالب در باب سياه‌پوستان و برده‌داري در ايالات متحده است كه در غايت خود، از وقوع جنگ داخلي ميان شمال و جنوب خبر مي‌دهد.»
سوال معروف آماسا دلائو، ناخداي كشتي امريكايي، در آخرين گفت‌وگوي دو ناخدا كه: «چي به چنين گرد غمي بهت پاشيده؟» و جواب بنيتو سرنو: «سياه‌ها»، يكي از پرآوازه‌ترين مكالمه‌ها در سراسر داستان‌هاي ملويل بوده است.اين اثر، با گذر زمان، به نحو فزاينده‌‎اي به عنوان يكي از عالي‌ترين دستاوردهاي او شناخته شده و در عين حال، به يكي از نمونه‌هاي برجسته حضور راوي نامعتبر و گمراه‌كننده در تاريخ ادبيات بدل شده است». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون