• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

پيدا و پنهان

نمايندگاني كه يارانه مي‌گيرند

رييس كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه تاكنون يك ريال يارانه و كوپن دريافت نكرده‌ام، گفت: برخي نمايندگان مجلس و مديران همچنان يارانه مي‌گيرند. به گزارش ميزان، رجب رحماني در خصوص حذف افراد ثروتمند از دريافت يارانه گفت: اين به قانون درآمده و بايد اجرا شود البته برخي افراد از جمله برخي نمايندگان كه از دوره‌هاي گذشته شامل بوده‌اند بايد حذف شوند. وي در پاسخ به اينكه آيا نمايندگان مجلس در ليست دريافت يارانه هستند، افزود: نمايندگاني كه در دوره هشتم نيز حضور داشته‌اند اقدام به ثبت نام مجدد در طرح هدفمندي يارانه نكرده‌اند. وي ادامه داد: اما برخي از نمايندگاني كه براي نخستين‌بار نماينده مجلس شده‌اند، در ليست هدفمندي يارانه‌ها هستند و همچنان يارانه مي‌گيرند. رحماني بيان كرد: نمايندگان بايد از ليست دريافت حذف شوند و بايد به زودي قانون حذف يارانه‌بگيران ثروتمند اجرا شود.

 

مجلس در ارتباط با بازداشت‌ها ورود كند

علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در ارتباط با بازداشت‌هايي كه جنبه سياسي و امنيتي پيدا مي‌كند، بايد با مقامات امنيتي و قضايي صحبت شود. پيشنهاد من اين است كه در اين جور موارد مجلس بهترين پناهگاه است و بايد ورود پيدا كند. به گزارش ايلنا، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره بازداشت اخير دبير كانون صنفي معلمان ايران، اظهار داشت: من اين موضوع را پيگيري كردم. ايشان محكوميت قبلي داشته و ظاهرا آن را به اجرا گذاشته‌اند و البته من درباره رسيدگي به اين موضوع (بازداشت فعالان صنفي) به رييس قوه قضاييه پيغام دادم و نتيجه، بستگي به نوع رفتار قوه قضاييه دارد. مطهري با اشاره به اينكه از محتواي پرونده اين افراد اطلاع ندارم، خاطرنشان كرد: از وزارت اطلاعات سوال كردم، گفتند؛ در اين قضيه دخالتي نداشته‌ايم و قوه قضاييه اقدام كرده است. نماينده مردم تهران در مجلس گفت: اگر اين فعالان حرف‌هاي‌شان را بزنند، بهتر از اين است كه خواسته‌هاي‌شان امكان بروز پيدا نكند و اين امر منشا اقدامات پنهاني شود. وي ادامه داد: در مورد افراد نمي‌توانم اظهارنظر كنم، اما به طور كلي قانون اساسي حق اعتراض را به رسميت شناخته است و ما نبايد سختگير باشيم. البته اگر كساني بخواهند، نظم عمومي را به هم بزنند طبيعي است كه هر حكومتي مانع خواهد شد.

 

اقدام تعاوني‌ سابق وزارت كشور در تصرف و فروش زمين‌هاي اطراف تهران

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: تعاوني‌ سابق وزارت كشور اقدام به تصرف زمين در اطراف تهران و خريد و فروش آنها كرده است. عزت‌الله يوسفيان‌ملا نماينده آمل در مجلس در گفت‌وگو با فارس، از دريافت گزارش‌هايي مبني بر تصرف زمين‌ در اطراف تهران از سوي تعاوني‌هاي سابق وزارت كشور خبر داد و گفت: اين تعاوني، زمين‌هاي متصرفه را وارد بورس‌بازي كرده و آنها را خريد و فروش مي‌كند. وي با اشاره به تاييد صحت و سقم اين گزارش توسط اداره اراضي خاطرنشان كرد: پرونده‌اي در اين زمينه در دادگاه در حال رسيدگي است. يوسفيان‌ملا با ذكر اين نكته كه وزير كشور و معاونان وي در تهران مستاجر هستند، گفت: بايد به حال استاندار تهران اشك ريخت كه جلوي زمين‌خواري‌ تعاوني سابق وزارت كشور را نمي‌گيرد. وي اظهار داشت: عمده اين زمين‌خواري در استان تهران در اطراف دماوند و كرج صورت مي‌گيرد و تعاوني وزارت كشور آن را مديريت مي‌كند كه فقط مساحت يك قلم آن 200 هكتار است. وي گفت: پرونده اين موضوع در دادگستري هنوز مراحل اوليه را طي ‌مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون