• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3287 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

سرخط خبرها

نمايشگاه «از فرش تا عرش» با حضور مقاماتي از كشور تركيه، هنرمندان و متخصصاني از ايران و ديگر كشورها در شهر استانبول گشايش مي‌يابد. (ايسنا)

چاپ پنجم كتاب «كفش‌هاي مكاشفه» احمد عزيزي كه چند سال است در كماست، به زودي منتشر مي‌شود. (ايسنا)

آيين اختتاميه جشنواره قلم زرين با تجليل از فرج‌الله سلحشور با حضور حداد عادل، محسن مومني شريف، مجتبي رحماندوست و جمال شورجه در تالار مهر حوزه هنري برگزار شد. در اين اختتاميه سعيد تشكري، حامد حسين خاني، محمدرضا سنگري، محمدعلي گوديني، شكوه قاسم‌نيا و طبيه شاماني در بخش‌هاي مختلف برگزيده شدند. (ايسنا)

ريسا برازنده از انتشار نخستين كتاب كودك-والد با عنوان «فيته آندرس-گوسفندي متفاوت» نوشته ميريام كخ خبر داد. (ايسنا)

در كنار انتشار مجموعه 10جلدي «شعر و شكر»، به زودي پنج جلد ديگر از مجموعه «قصه و تصوير» به قلم نويسندگان بنام ادبيات كودكان ويژه خردسالان راهي بازار مي‌شود. «بيا توي تنگ» نوشته سرور كتبي، «چكمه و جاي پايش» نوشته محمدحسن حسيني، «كي من را مي‌خنداند؟» نوشته شكوه قاسم نيا، «بهترين جاي دنيا»نوشته فروزنده خداجو و «بوس باد» نوشته لاله جعفري عناوين اين پنج جلدند. (ايسنا)

صداگذاري فيلم سينمايي «آي‌ام نات سالوادور» آغاز شد و مراحل فني اين فيلم همچنان ادامه دارد. «آي‌ام نات سالوادور» پنجمين فيلم سينمايي منوچهر هادي به تهيه‌كنندگي مشترك منصور سهراب‌پور و امير پروين حسيني است كه به لحاظ پروداكشن در ژانر كمدي يكي از متفاوت‌ترين آثار سينماي ايران به حساب مي‌آيد. (ايلنا)

شهره سلطاني نمايش«پينوكيا» نوشته استفانو بنني را در تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌برد. تاكنون حضور پرستو گلستاني و شهره سلطاني براي بازي در اين نمايش قطعي شده است. (آنا)

فيلم سينمايي «فرا ماشين» به كارگرداني «الكس گارلند» از سوي منتقدان نشريه سينمايي «ورايتي» به عنوان بهترين فيلم سينمايي سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. (فارس)

مجيد ملانوروزي، مديركل هنرهاي تجسمي در حكمي رضوان صادق‌زاده را به عنوان دبير بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان منصوب كرد. (فارس)

در حالي كه پيش از اين اعلام شده بود مجموعه «تنهايي ليلا» از شبكه‌ آي فيلم به روي آنتن خواهد رفت، پخش اين سريال تلويزيوني به شبكه سه رسيد. «تنهايي ليلا» نام فيلمنامه‌اي از حامد عنقا است كه تاكنون بيش از 70 درصد از تصويربرداري آن انجام شده و تا پايان ماه مبارك رمضان تمامي قسمت‌‌هاي اين سريال ضبط شد. (فارس)

دبيرخانه «جايزه مستقل كتاب سال غزل» فراخوان دومين دوره اين جايزه ادبي را اعلام كرد. اين جايزه كه به‌صورت دوسالانه برگزار مي‌شود، در دومين دوره خود از شاعران و ناشراني كه در سال‌ها 1392 و 1393 مجموعه غزل منتشر كرده‌اند، همچنين شاعراني كه تاكنون مجموعه غزل منتشر نكرده اما به‌اندازه يك كتاب غزل دارند، دعوت كرده است كه در اين دور از جايزه شركت كنند.

حميد متبسم در اولين اجراي اركستر سازهاي ملي به عنوان سوليست سه تار حضور خواهد داشت. اركستر سازهاي ملي به رهبري اسماعيل تهراني كه روز شنبه 27 تير اولين اجراي خود را در تالار وحدت برگزار مي‌كند، حميد متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار را به عنوان سوليست در كنار خود خواهد داشت. اركستر سازهاي ملي به رهبري اسماعيل تهراني روز شنبه 27 تير ساعت 21:30 به روي صحنه مي‌رود و علاقه‌مندان جهت تهيه بليت مي‌توانند به سايت ايران كنسرت مراجعه كنند.

گروه‌هاي «هم‌آوايان» و «ضربانگ» با همراهي حسين عليزاده و عليرضا قرباني بعد از برگزاري كنسرت‌هاي اروپايي خود، پاييز امسال از مركز همايش‌هاي برج ميلاد تور كنسرت‌هاي داخل كشورشان را آغاز مي‌كنند.

فيلم «پاييز» نخستين تجربه كارگرداني مهدي بوستان‌پرور با موضوع چالش‌هاي زندگي يك جنگلبان روي ميز تدوين قرار گرفت.

سامان سالور در تدارك ساخت فيلمنامه‌اي با عنوان «سال كبيسه» با موضوعي اجتماعي است و در نظر دارد در صورت فراهم شدن شرايط مالي اين فيلمنامه را شهريور ماه مقابل دوربين ببرد.

نمايشگاهي از آثار خط ناخني و نستعليق استاد «ناصر جواهرپور» با عنوان شاخه طوبي در نگارخانه انديشه داير شده است. (فارس)

داستين هافمن در مصاحبه با روزنامه اينديپندنت گفت: معتقدم در حال حاضر تلويزيون در بهترين شرايط نسبت به هميشه به سر مي‌برد و معتقدم كه با 50 سالي كه در سينما كار مي‌كنم، سينما در بدترين شرايط نسبت به هميشه به سر مي‌برد. (فارس)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون