• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5436 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۸ اسفند

پاسخ وزارت صمت به يك گزارش:

دولت نقشي در احراز و ردصلاحيت نامزدهاي انتخابات اتاق نداشته‌ است

در پي انتشار گزارشي درباره ردصلاحيت‌هاي گسترده در انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن، ‌روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخي به دفتر روزنامه ارسال كرده كه عينا در پي مي‌آيد. 
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد 
سلام عليكم
احتراما با عنايت به درج مطلبي با عنوان «ردصلاحيت‌هاي گسترده در انتخابات پارلمان بخش خصوصي» در مورخ 1 /12/1401 در آن روزنامه، مقتضي است وفق قانون مطبوعات نسبت به انتشار توضيحات ارسالي از سوي مركز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت جوابيه در نسخه آتي آن روزنامه در همان جايگاه منتشر و در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذيرد. در پي انتشار مطلبي با عنوان «ردصلاحيت‌هاي‌ گسترده در انتخابات پارلمان بخش‌ خصوصي» در روزنامه اعتماد، مركز ارتباطات وزارت صمت جوابيه‌اي را منتشر كرد.  نظر به درج مطلبي با عنوان «ردصلاحيت‌هاي‌گسترده در انتخابات پارلمان بخش‌ خصوصي» در آن رسانه ذكر چند نكته جهت تنوير افكار عمومي حائز اهميت است.
1- برخلاف آنچه در اين مطلب عنوان شده است، دولت و دستگاه‌هاي دولتي نقشي در احراز و ردصلاحيت نامزدهاي انتخابات اتاق نداشته‌اند. اين عدم احراز صلاحيت‌ها به علت تغيير قوانين به نفع فعالان اقتصادي رخ داده است. قوانيني كه با حضور اعضاي هيات رييسه انجام و مورد موافقت فعالان اقتصادي است. اين تغييرات كاملا به نفع فعالان اقتصادي واقعي در 2 بخش شرايط احراز صلاحيت و شرايط راي‌دهندگان رخ داده است.
2- اين شرايط با حضور اعضاي هيات رييسه اصلاح شد. يكي از موارد اصلاح شده دارا بودن اظهارنامه مالياتي بود كه همه فعالان اقتصادي با گنجانده شدن اين شرط موافق بودند. يكي ديگر از موارد اينگونه اصلاح شده است كه نامزدها داراي حداقل شرايط يك فعال اقتصادي مانند فروش بالاي 15 ميليارد تومان سالانه و پرداخت بيمه 20 كارگر يا كارمند باشند.
3- اصلاح اين موارد نشان داد كه برخي چهره‌ها برخلاف آنچه در ظاهر نمايان است، فاقد اظهارنامه مالياتي هستند يا به عبارتي با كارت‌هاي اجاره‌اي مشغول فعاليت هستند. اين شرايط سبب شد تا فعالان و تجار واقعي كه دردها و مشكلات اين كار را درك مي‌كنند، بتوانند در انتخابات حاضر شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون