• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5459 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ فروردين

ويژه

شب قدر با حضور نيم ميليوني كاربران در شبكه شاد

ثبت بيشترين تماشاي پخش زنده در شبكه آموزشي دانش‌آموز (شاد) با مراسم شب قدر از حرم مطهر رضوي كه به صورت زنده پخش و مورد استقبال كاربران قرار گرفت، شكسته شد.
به گزارش ايرنا از شبكه شاد، همزمان با فرارسيدن شب‌هاي قدر و ايام شهادت امام علي (عليه‌السلام)، شبكه‌ شاد مراسم شب‌هاي احيا را از اماكن معنوي حرم مطهر رضوي، تكايا و مساجد پخش مي‌كند.
شبكه شاد مراسم نخستين شب احيا را كه مصادف با شب ضربت خوردن اميرمومنان (ع) است، با ۲ ويژه‌برنامه از كانال «پخش زنده» پوشش داد كه بيش از ۶۱۸ هزار كاربر، بيينده اين برنامه‌ها بودند.
ويژه برنامه اول شب نوزدهم ماه مبارك از حرم مطهر رضوي در شبكه شاد به صورت زنده پخش شد و بيش از ۴۹۷ هزار كاربر يكتا بيننده اين برنامه بودند كه اين تعداد ركورد جديدي را در تماشاي پخش زنده‌هاي شاد ثبت كرد همچنين تعداد كاربراني كه به صورت همزمان شاهد اين پخش زنده بودند به بيش از ۴۱ هزار نفر در لحظه رسيد.
همچنين ويژه برنامه دوم از اولين شب ليالي قدر از هيات ثارالله زنجان با حضور حاج مهدي رسولي به صورت زنده پخش شد كه بيش از ۱۲۰ هزار كاربر يكتا مخاطب اين برنامه بودند و تعداد كاربراني كه به صورت همزمان اين ويژه برنامه را تماشا كردند به بيش از ۱۳ هزار نفر در لحظه رسيد.
براساس اين گزارش، در روز گذشته تعداد كاربران فعال نزديك به ۱۰ ميليون كاربر بود و بيشترين حضور كاربران به صورت همزمان در شب گذشته بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار كاربر ثبت شد همچنين در هفته گذشته بيش از ۱۴ ميليون كاربر و در ماه گذشته بيش از ۱۸ ميليون كاربر فعال يكتا در شاد حضور داشته‌اند.


آغاز پويش همراه اول براي كمك به نيازمندان از طريق شماره رايگان 9998

همزمان با شب‌هاي قدر، همراه اول از آغاز پويش اهداي بسته ارزاق به نيازمندان خبر داد. 
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول در ايام ماه مبارك رمضان و همچنين به منظور گراميداشت سالروز شهادت اسوه عدالت و مهرورزي حضرت علي(ع)، پويش گوش دادن به سوره «الرّحمن» را با هدف فراهم كردن فرصت شكرگزاري جمعي باري‌تعالي و همچنين تكريم خانواده‌هاي نيازمند آغاز كرد.
تمامي مشتركان همراه اول مي‌توانند تا پايان ماه رمضان، براي مشاركت در اين پويش با شماره «9998» به صورت رايگان تماس گرفته و ضمن سهيم شدن در ثواب گوش دادن به سوره الرحمن، نام نيكي از خود در ياري نيازمندان بر جاي گذارند.
اپراتور اول تلفن همراه كشور تصميم دارد در ازاي مجموع دقايق تماس گرفته شده با سامانه 9998 و در راستاي مسووليت اجتماعي خود، اقدام به تهيه بسته‌هاي ارزاق براي كمك به خانواده‌هاي نيازمند كند. سوره الرحمن از سوره‌هاي معروف قرآن كريم بوده كه به عروس قرآن مشهور است. امام كاظم عليه‌السلام درباره اين سوره مي‌فرمايند: هر چيزي عروسي دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است.
اين سوره پنجاه و پنجمين سوره قرآن است كه در 78 آيه نازل شده و تنها سوره‌اي است كه بعد از بسم‌الله با يكي از اسماء خداي عزوجل آغاز شده و در آن 31 بار آيه «فبِأيِّ آلاءِ ربِّكُما تُكذِّبان» تكرار شده است.
در ثواب قرائت آن از امام صادق عليه‌السلام آمده است: خواندن سوره الرحمن و مداومت به آن را ترك نكنيد. اين سوره در قلب منافقان جاي نمي‌گيرد.
در اين سوره نعمت‌هاي عمومي خداوند در دنيا و آخرت به رخ كشيده مي‌شود كه همگان امكان بهره بردن از آن را دارند. نام رحمان رحمت عمومي خدا را بيان مي‌كند و ابتداي سوره‌اي كه انواع نعمت‌هاي دنيوي و اخروي را كه مايه نظم جهان است بيان مي‌كند، نام الرحمن آورده شده است. گفتني است مشاركت در اين كار خير مخصوصا در شب‌هاي قدر، منوط به دقايق گوش سپردن مشتركان به آيات اين سوره نوراني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون