• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

خبر كوتاه

آزمايش بمب‌هاي جديد هسته‌اي

نيروي هوايي و اداره ملي امنيت هسته‌اي امريكا با موفقيت نمونه جديد بمب‌هاي جاذبه‌اي هدايت‌شونده هسته‌اي(Nuclear Gravity Bomb) از نوع B61-12 را كه يك بمب مسلح نشده هسته‌اي بود، به عنوان بخشي از برنامه ارتقاي سلاح‌هاي قديمي در صحراي نوادا آزمايش كردند. قرار بود اين آزمايش توانايي‌هاي اين سيستم تسليحاتي، طراحي‌ آن و سخت افزار بمب را مشخص كند؛ پيش از آنكه طراحي اساسي چنين بمب‌هايي در سال 2016 ميلادي صورت گيرد. دكتر دان كوك، معاون رييس برنامه‌هاي دفاعي اداره ملي امنيت هسته‌اي امريكا گفت: اين آزمايش بيانگر نقطه عطف مهمي در برنامه تمديد طول عمر بمب‌هاي B61-12 است و عملكرد سيستم را در شرايط واقعي نشان مي‌دهد.

 

سقوط پهپاد جاسوسي

فرماندهي ارتش لبنان در بيانيه‌اي اعلام كرد كه يك هواپيماي جاسوسي وابسته به ارتش رژيم صهيونيستي در اسكله طرابلس سقوط كرده است. راديو صداي لبنان نيز گزارش داد كه ارتش اين پهپاد را كه در آب‌هاي كنار اسكله طرابلس سقوط كرده بود، از آب خارج كرده است.

 

سفر مودي به پاكستان

پس از مدت‌ها بن‌بست و ناكامي در بهبود روابط ميان هند و پاكستان، نارندرا مودي و نواز شريف، نخست‌وزيران هند و پاكستان در جريان سفر به اوفا در روسيه موافقت كردند تا نخست‌وزير هند سال آينده ميلادي در نشست منطقه‌اي در اسلام‌آباد شركت كند. دو طرف در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند كه نخست‌وزيران هند و پاكستان به دنبال يك توسعه پايدار و تضمين صلح جامع هستند. در حالي كه نخست‌وزير پاكستان در مراسم تحليف مودي در مه 2014 شركت كرده بود، روابط دو طرف در پي خشونت‌ها در مرز كشمير مخدوش شد.

 

طرح جديد دي‌ميستورا

سخنگوي سازمان ملل اعلام كرد استفان دي‌ميستورا، فرستاده سازمان ملل به سوريه در راستاي دستيابي به راهكاري سياسي در اين كشور تا پايان ماه جاري ميلادي بسته جديد پيشنهادات خود را ارايه مي‌دهد. دي‌ميستورا پيشتر نيز ظرف يك هفته گزارشي از تلاش‌هاي خود براي ميانجيگري ميان طرف‌هاي مختلف سوريه را به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل و چند تن از سفراي كشورهاي عضو شوراي امنيت ارايه كرد. سخنگوي سازمان ملل در ادامه گفت: دي‌ميستورا بايد به رايزني‌هاي خود ادامه دهد تا پيش از پايان ماه جولاي پيشنهادات جديدش را درباره چگونگي حمايت از گروه‌هاي مختلف سوري در دستيابي به راه‌حل سياسي آماده و ارايه كند. فرستاده سازمان ملل به سوريه قرار است 28 جولاي (6 مرداد) در شوراي امنيت سخنراني كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها