• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5476 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ ارديبهشت

با رفتن وزير مشكل حل نمي‌شود، مشكل جاي ديگر است

مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز و عضو كميسيون بهداشت در خصوص اينكه آيا جا‌به‌جايي‌هاي صورت‌گرفته در كابينه دولت ابراهيم رييسي را مثبت تلقي مي‌كند يا نه، مي‌گويد: نه اين روند مثبت نيست، به نظرم مشكل صرفا افراد نيستند و براساس تجربه‌هايي كه داشتيم هر كسي كه رييس‌جمهور و مسوول كشور شده است طبيعتا ابتدا خواسته آنچه در ذهن خود خوب است را اجرا كند. وقتي شما افرادي كه آورده شده را حذف مي‌كنيد آنها ذخيره‌اي را مي‌آورند كه پايين‌تر است؛ آنها هيچ‌وقت فردي بالاتر كه كارشناس و كاربلد است را نمي‌آورند. با عوض كردن وزرا مشكل تورم، گراني و ماشين حل نمي‌شود و تا نگاه‌مان را عوض نكنيم هر كسي بيايد همين است؛ ما نبايد راننده را عوض كنيم بلكه اول بايد راه را درست كرد بعد راننده جابه‌جا شود، مشكلات در جهت‌گيري و راهي كه پيش گرفتيم است و اگر به همين منوال ادامه پيدا كند قطعا بدتر خواهد شد.
پزشكيان در پاسخ به اين سوال جماران كه راهكار حل اين مشكل چيست، گفت: ما دو مشكل داريم؛ اول اينكه مشكل در داخل است؛ اداره حاكميت با اقليت كه خودمان فكر مي‌كنيم خواص هستند و اكثريتي كه مي‌گوييم عده‌اي ضد انقلاب هستند پيش مي‌رود. تمام كساني كه در كشور زندگي مي‌كنند دل‌شان براي كشور مي‌سوزد؛ البته اين امر با شدت و ضعف همراه است. فرد كارشناس با هر باور و اعتقادي كارشناس است. ما بايد از افراد بدون توجه به اينكه چه قوميت، زبان، باور و اعتقاد كه دارند استفاده كنيم. بارها گفتم اگر فردي مريض مي‌شود در بيماري به دنبال پزشك حزب‌اللهي نمي‌گردد، دنبال كسي هستند كه كارشناس كار است و نيز در مسائل اقتصادي، صنعتي و كشاورزي اينچنين است؛ اما آنجا چون جان خودمان است حاضر نيستيم لزوما به دست حزب‌اللهي بدهيم، بلكه حاضريم دست كسي بدهيم كه نماز نمي‌خواند چون بهتر بلد است و البته عده‌اي از بزرگان ما براي درمان به اروپا مي‌روند تا آدم‌هاي از ما بهتران آنها را ببينند! اگر ما دل‌مان براي جامعه مي‌سوزد بايد براي مسائل اقتصادي، صنعت و تجارت از اينها استفاده كنيم و اين يك مشكل داخلي است كه همه را به بازي نمي‌گيريم. در نتيجه اگر بخواهند مديري انتخاب كنند از اطرافيان خود استفاده مي‌كنند و اطرافيان‌شان نمي‌توانند بهترين باشند قطعا هميشه اينگونه نبوده است.
عضو مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي اضافه كرد: مشكل بعدي ما مشكل با دنيا است، نمي‌توانيم با دنيا دعوا كنيم؛ تجربه بين‌المللي مي‌گويد كه هيچ كشوري در طول تاريخ نتوانسته مرزها را به روي خود ببندد و بعد توسعه پيدا كند. همه كشورهايي كه عقب ماندند در فضاها، مرزها و سرزمين‌هاي بسته زندگي كردند. ديدن‌، گفتن‌، كسب تجربه و ايجاد اصلاح باعث مي‌شود كشور توسعه پيدا كند، وگرنه اينكه ادعا كنيم ما عقل كل هستيم و ما مي‌توانيم كه البته بله مي‌توانيم اما نمي‌شود؛ ماشيني كه ما توليد مي‌كنيم ۱۰ تا ۱۲ ليتر بنزين مي‌سوزاند و ماشيني كه آنان توليد مي‌كنند ۳ ليتر مصرف مي‌كند، ماشيني كه آنها توليد مي‌كنند هوا را آلوده نمي‌كند اما در مقابل براي ما تا مي‌تواند خراب‌كاري مي‌كند براي آنها آنچه از كارخانه بيرون بيايد تا ۳۰ سال كار مي‌كند اما براي ما از كارخانه بيرون نيامده در مسير نگه مي‌دارد.  نماينده مردم تبريز در مجلس با رد كردن ارتباط استيضاح وزير صمت با انتخابات پيش روي مجلس، افزود: من كه نمي‌توانم از طرف نماينده‌ها صحبت كنم. من به استيضاح راي ندادم؛ امروز ذهن مردم را آرام مي‌كنند كه ماشين يا يخچال ارزان مي‌شود در حالي كه با رفتن وزير مشكل حل نمي‌شود. مشكل جاي ديگر است و ما به جاي ديگر گير مي‌دهيم، حال مشكلات ارز، گراني و تورم تا چه مقدار به وزير صنعت مربوط است؟!
اين نماينده مجلس در واكنش به اين سوال كه با اين اوصاف آيا با رفتن وزير با تغييري روبه‌رو نخواهیم شد، تصريح كرد: ما بايد دو مشكل را حل كنيم؛ يك، بايد وحدت و انسجام داخلي را اصلاح كنيم و از اقليت و غير خواص بودن بيرون بياييم و بر اساس كارشناسي عمل كنيم و ديگر اينكه با دنيا آشتي كنيم. اگر در اين وضعيت اين مساله را حل نكنيم مشكل برطرف نخواهد شد؛ سرمايه كه اشتغال ايجاد مي‌كند و به همراه آن توليد افزايش پيدا مي‌كند از كشور خارج مي‌شود و امروز خروج سرمايه افزايش پيدا كرده است. يعني مغزي كه مي‌تواند توسعه و نوآوري و خلاقيت ايجاد كند، از مملكت خارج مي‌شود كه شدت اين پديده بيش از گذشته است و بايد اينها را اصلاح كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون