• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5476 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ ارديبهشت

اخبار رسمي

تور پله برقي آقاي شهردار براي خبرنگاران

عليرضا زاكاني شهردار تهران در حاشيه جلسه دولت هفته گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به گزارش يك خبرنگار در مورد تعداد بالاي خرابي پله برقي‌ها در سطح شهر گفت: اينكه گفته مي‌شود همه يا بيشتر پله‌‌برقي‌هاي مترو خراب است، گزاره غلطي است. من براي خبرنگاران تور مي‌گذارم بروند پله‌هاي برقي را چك كنند.

پيامك‌هاي طرح‌هاي ويژه فراجا در حوزه حجاب

مهر| مرتضي ميرزايي فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به طرح‌هاي ويژه فراجا در حوزه عفاف و حجاب گفت: در طرح ناظر يك، در مرحله اول برخورد با كشف حجاب در داخل خودرو به صورت تذكر و ارسال پيامك است كه اين كار در حال انجام است و در صورت تكرار توقيف خودرو به صورت سيستمي و در مرحله سوم توقيف خودرو به صورت فيزيكي و معرفي فرد به دستگاه قضايي است. افراد مي‌توانند نسبت به پيامك ارسالي اعتراض داشته باشند، براي بار اول پليس ادعاي آنان را قبول مي‌كند اما در صورت تكرار موضوع با افراد، برابر قانون رفتار خواهد شد.

 لپ‌تاپ و حجاب حجاج

فرارو | غلامرضا رضايي معاون امور حج و عمره سازمان حج و زيارت گفت: حجاج حتي‌الامكان از همراه داشتن لپ‌تاپ خودداري كنند و در صورت نياز به آن، فايل‌هايي را كه جنبه خصوصي دارد حذف كنند تا در صورت بازرسي سعودي‌ها به مشكل برنخورند. روي لپ‌تاپ رمز نگذارند؛ زيرا اين كار حساسيت سعودي‌ها را بيشتر خواهد كرد. نكته‌اي هم كه بيشتر مربوط به خانم‌ها مي‌شود بحث دقت در پوشش است؛ در مكان‌هاي مختلف در عربستان از قبيل هتل و راهرو‌هاي آن دوربين نصب شده است و سعودي‌ها به صورت آنلاين دوربين‌ها را چك مي‌كنند؛ لذا خانم‌ها به اين موضوع دقت داشته باشند.

شناسايي و بازداشت 71  اخلالگر كلان ارزي

فارس | وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي اعلام كرد: با اقدامات گسترده‌ اطلاعاتي سربازان گمنام امام‌زمان(عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران كلان ارزي در قالب ۲۳ گروه و تعدادي شبكه‌ سازمان‌يافته، شناسايي و دستگير شدند. عوامل اين شبكه‌ها با انجام فعاليت‌هاي غيرقانوني و اقدامات مجرمانه‌ گوناگون در استان‌هاي كردستان، آذربايجان‌شرقي، آذربايجان‌غربي، اصفهان، چهارمحال‌وبختياري، خراسان رضوي، البرز، مازندران، ايلام و كرمان به بي‌ثباتي بازار ارز، ايجاد نوسانات غيرعادي قيمتي و هدر رفت منابع ارزي كشور دامن مي‌زدند.

آخوندها و منبرهاي متعلق به 100 سال پيش

حسين انصاريان در مراسم شصت و چهارمين سالگرد ارتحال آيت‌الله بروجردي گفت: برخي از ما آخوندها براي صد سال پيش هستيم يعني به درد امروز نمي‌خوريم، برخي منبرهاي ما براي 200 سال پيش است و جامعه را درمان نمي‌كند اما آيت‌الله بروجردي شناخت عجيبي از روزگار خود داشت. آيت‌الله بروجردي 10، 16 سال با سادگي تمام در قم زندگي كرد اما حوزه قم را به حوزه 7 هزار نفري ارتقا داد و اين حوزه را به گونه‌اي بار آورد كه پاسخگوي نياز عصر و زمان باشد و شاگرداني تربيت كرد و به اقصي‌نقاط ايران و جهان فرستاد كه توانستند اثرگذاري‌هاي مهمي داشته باشند يعني براي عصر و زمان خود بود.

پيوند مسجد و مدرسه زير نظر زاكاني

رضامراد صحرايي سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: براي اجراي سند تحول بنيادين، به جاي تمركز بر مدرسه بر اتاق وزير تمركز كرده‌ايم. تحول از اتاق معلم و كلاس درس شروع مي‌شود و نه از اتاق وزير. نزديك به ۵۰ هزار مدرسه ما معاون پرورشي ندارند و جذب مربي پرورشي را بايد در اولويت بگذاريم. چطور مي‌شود مدرسه‌اي با ۵۰۰ دانش‌آموز داشته باشيم كه مربي پرورشي نداشته باشد. تربيت، امري پيچيده و چند وجهي است. مثلث مدرسه، مسجد و خانواده تضمين‌كننده تربيت هستند. با شهردار تهران تفاهم كرديم ۳۵۰ مدرسه را به ۳۵۰ مسجد پيوند بزنيم. اين كار را از تهران شروع كرديم و به تدريج تعميم مي‌دهيم.

تشويق فرزندان به طلبه شدن

ايرنا | لطف‌الله دژكام، امام جمعه شيراز با طرح اين توصيه كه «فرزندان خود را تشويق كنيد كه كار حوزوي كنند و طلبه بشوند كه مداد العلما افضل من دما الشهدا» گفت: يك عالم نقش‌آفرين در عرصه حيات امت اسلامي ارزشش از شهادت كمتر كه نيست، بيشتر هم هست، پوشيدن اين لباس تزكيه خودش را مي‌كند كه در اين لباس قرار مي‌گيرد و نوعي شهادت را استقبال مي‌كند و هنوز هم سلسله علما شهيد مي‌دهند و آماده شهادت هستند و اين مسير را نگذاريد تعطيل شود. اگر عزيزاني علاقه‌مند هستند مانع‌شان نشويد تا اين مسير نوراني به خوبي ادامه پيدا كند.

لشكر مردمي امر به معروف و نهي از منكر

ايلنا | حسن نوروزي، عضو كميسيون قضايي مجلس گفت: در روشي كه در كشف حجاب و بعضي از ولنگاري‌هاي عمومي روي مي‌دهد يك دست‌هاي پشت پرده‌اي به عنوان مخالفت با نظام راهنمايي مي‌كنند، لذا ما به عنوان تقابل با دست‌هاي ناپيدا و پنهان موظف هستيم به امر به معروف و نهي از منكر يك وجهه ملي بدهيم، يعني همه مردم به عنوان لشكر امر به معروف و نهي ‌از منكر به ميدان بيايند و با نصيحت و ارشاد، جامعه به ويژه جوانان را متوجه كنند. لذا ما خواهش‌مان از همه نهادهاي دولتي و ثانيا مراكز اقتصادي و علمي اين است كه به ميدان بيايند و با زبان درست و طريق جدال احسن نصيحت كنند.

روحانيت خار چشم و استخوان در گلوي مستكبرين

ايسنا | احمد خاتمي، خطيب جمعه تهران گفت: روحانيت محبوب است و در قلب مردم جاي دارد و روحانيت به پاس خدمتش به مردم به‌رغم تخريب‌ها در دل‌هاي مردم است و در سه عرصه اعم از فرهنگي و سياسي و اجتماعي خدمات شاياني عرضه كرده‌اند و مي‌كنند. گرچه شياطين نهاد روحانيت را تخريب مي‌كنند و برخي در فضاي مجازي با بي‌هنري در پي تخريب روحانيت هستند اما دليل اين موضوع روشن است و دليلش اين است كه روحانيت خار در چشم و استخوان در گلوي استكباريان بوده و هست و خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون