• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5511 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ خرداد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس‌جمهور ازبكستان:

قرابت تاريخي، فرهنگي و علمي ايران و ازبكستان بي‌نظير است

جمهوري اسلامي ايران توانايي دارد كه ازبكستان را از طريق تركمنستان و افغانستان، به راحتي به آب‌هاي آزاد متصل كند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي «شوكت ميرضيايف»، رييس‌جمهور ازبكستان و هيات همراه، با اشاره به قرابت بي‌نظير تاريخي، فرهنگي و علمي دو كشور ايران و ازبكستان گفتند: بايد از اين زمينه‌هاي مشترك براي گسترش روابط در بخش‌هاي مختلف استفاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اظهار خرسندي از تجديد حيات ارتباط دو كشور بعد از يك وقفه طولاني افزودند: متاسفانه سال‌هاي متمادي روابط ايران و ازبكستان بسيار محدود بود و اميدواريم اين سفر و گفت‌وگوهاي انجام شده در تهران، سرآغاز يك آينده بهتر در روابط دوكشور باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: جمهوري اسلامي ايران توانايي اين را دارد كه ازبكستان را از طريق تركمنستان و افغانستان، به راحتي به آب‌هاي آزاد متصل كند ضمن آنكه زمينه‌هاي همكاري فراتر از تجارت و حمل و نقل است و مي‌توان با ابتكارات مختلف در بخش علم و فناوري و بخش‌هاي ديگر همكاري‌هاي بيشتري  داشت. 
ايشان خاطرنشان كردند: البته گسترش روابط ايران و ازبكستان، مخالفاني هم دارد، اما بايد بدون اعتنا به اين مخالفت‌ها و بر اساس مصلحت دو كشور، تصميم گرفت و همكاري‌ها را تا آنجا كه امكان دارد، گسترش داد.
در اين ديدار كه حجت‌الاسلام‌والمسلمين رييسي، رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي «شوكت ميرضيايف» ديدار خود با رهبر معظم انقلاب را يك ديدار تاريخي خواند و گفت: ما هم از وقفه‌اي كه در روابط دو كشور و كاهش همكاري‌ها وجود داشت، متاسف بوديم و اميدواريم با گفت‌وگوهايي كه در تهران انجام شد، گام‌هاي بلندي را‌ برداريم و همكاري‌ها در زمينه‌هاي تجاري، حمل‌ونقل، علم و فناوري و گردشگري به سطح شايسته و مطلوب خود برسد.
رييس‌جمهور ازبكستان با تجليل از ايستادگي ملت ايران در برابر تحريم‌ها افزود: دستاوردهاي ملت ايران به‌ ويژه در حوزه علم و فناوري كه بخش‌هايي از آن را در نمايشگاه برپا شده ديدم، نشان مي‌دهد يك ملت تحت راهنمايي‌هاي خردمندانه رهبر خود و با اتحاد مي‌تواند به‌رغم همه فشارها به اهداف بزرگ برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون