• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

تفاهم ارزشمند

ابراهيم خدايي ٭

اين توافق را از دو جنبه مي‌شود ديد؛ اول اينكه هرچه مشكلات مردم كمتر شود و آنها خوشحال‌تر باشند ما هم نه به عنوان چهره دانشگاهي بلكه چون جزو مردم هستيم و به عنوان عضوي از اين جامعه خوشحال مي‌شويم كه مشكلات مردم حل مي‌شود. هرچه احساس آرامش و ثبات و امنيت ميان مردم بيشتر شود به نفع كشور است و باعث خرسندي. جنبه ديگر براي ما مباحثي است كه در وزارت علوم جريان دارد. يكي از اين موضوعات كه در وزارتخانه هم بر سر آن صحبت است، بحث ديپلماسي علم و فناوري است كه در اسناد بالادستي هم هست و من فكر مي‌كنم كه رسيدن به توافق خيلي در اين زمينه به كمك ما مي‌آيد كه اين ديپلماسي به صورت فعال‌تر و جدي‌تر پيش برود انتقال علم و تكنولوژي به كشور راحت‌تر انجام شود، تبادلات علمي و دانشگاهي افزايش پيدا كند و اينها همه باعث خير و بركت براي كشورمان است.

حس شخصي من نسبت به اين توافق اين است كه وقتي كشور دستاوردي پيدا مي‌كند و كل دنيا در برابر آن مقاومت مي‌كند و سرانجام با درايت يك تيم و هدايت نظام مي‌توانيم آن دستاورد را حفظ كنيم واقعا باعث سربلندي است. اين توافق حقيقتا از لحاظ اجتماعي و سياسي ارزشمند است اما به جز آن من هم به عنوان يك فرد مانند همه افراد جامعه وقتي سهولتي در كار مردم حاصل شود خوشحال مي‌شوم.

هرقدر ثبات و امنيت و رضايتمندي در مردم بيشتر باشد روي همه جنبه‌هاي زندگي مردم اثر مي‌گذارد. به خصوص در نسل جواني كه ما با آنها سر و كار داريم؛ همين نسل جواني كه درگير كنكور و انتخاب راه آينده خود هستند. قطعا اين توافق آينده بهتري را براي آنها رقم خواهد زد، شكي در اين نيست. وقتي محيط و فضا را درست و آرام مي‌كنيم كار علمي هم مانند كار تجاري رونق بيشتري مي‌گيرد، همه رشد و توسعه بهتري خواهند داشت و اين توافق هم باعث اثربخشي بيشتر براي نسل جوان در حوزه آموزش عالي خواهد شد.

آخرين باري كه چنين فضاي انتظاري در مردم را تجربه كردم و آخرين باري كه تصميم سياسي مهمي در پيش بود سال دوم دانشگاه بودم كه بحث آتش بس ايران و عراق بود كه تحول بزرگي را در كشور رقم زد. قاعدتا اين توافق هم با اتفاقي كه پايان‌بخش جنگ هشت ساله بود قابل مقايسه است. فكر مي‌كنم اين هم باعث ايجاد تحول بزرگي در ارتباطات جمهوري اسلامي در بعد داخلي و خارجي خواهد شد. با ثبات و آرامش بيشتر، رشد و توسعه و رسيدن به اهداف اسناد بالادستي براي كشور قابل دستيابي است.

٭معاون وزير علوم، تحقيقات
و فناوري و رييس ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون