• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5531 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۲ تير

سردار جلالي، رييس سازمان پدافند غيرعامل:

در ماجراي مسموميت‌هاي مدارس شيوه نويني از جنگ سايبري اتفاق افتاد

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور مي‌گويد توقف مسموميت‌ها به صورت جالبي و با كنترل اخبار در رسانه‌ها انجام شد. به صورتي كه پس از كنترل انتشار اخبار مسموميت‌هاي سريالي در مدارس، ديگر شاهد ادامه مسموميت‌ها نبوديم. منشأ اين مسموميت‌ها در رسانه بود و ميكروب يا چيز ديگري در آن نقش نداشت. متاسفانه فضاي زير ساختي شكل‌گيري افكار عمومي را به علت سستي‌هاي دولت گذشته در اختيار خارجي‌ها قرار داديم و دشمن از اين فرصت استفاده كرد.
سردار جلالي، ديروز در نشست تهديدات نوين سايبري و اقدامات مصون‌سازي از منظر راهبردي و فني در مشهد كه به ميزباني شركت فناوري اطلاعات و ارتباطات رضوي (فاوا) برگزار شد اظهار كرد: در ماجراي مسموميت‌هاي اخير، هيچ حمله شيميايي يا بيولوژيكي در كار نبوده و شيوه نويني از جنگ سايبري اتفاق افتاده است. در بررسي‌ها درباره مسموميت‌ها مشخص شد يك نوع فناوري شناختي رسانه‌اي بر اثر يك‌سري سياست‌ها يا روش‌هاي شناختي، جامع‌شناسي و روان‌شناسي روي ذهن دختران ما اثر مي‌گذارد و آن را تبديل به يك عارضه پزشكي مي‌كند. اين روش را اضطراب اجتماعي نام بردند.
سردار جلالي با اشاره به نقش رسانه‌ها در بروز مسموميت‌هاي اخير گفت: اين يك فناوري جديد است كه اگر كسي به رسانه وابسته بشود دچار آن مي‌شود. در اين قضيه نيز ديديم كه دختران ما احساس فيزيكي مسموميت مي‌كردند در حالي كه در آزمايشات پزشكي مشخص شد سمي وجود ندارد و عوامل بيولوژيك ديگري نيز باعث اين قضيه نشده است. اين يك فناوري جديد است كه مي‌تواند در زمينه ايجاد حالت فيزيكي با ابزار روانشناختي اثر بگذارد. در انسان‌ها خانم‌ها و جوانان حساس‌تر هستند. به همين علت، دشمن به‌طور ويژه دختران جوان را مورد هدف قرار داد.
رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: توقف مسموميت‌ها به صورت جالبي و با كنترل اخبار در رسانه‌ها انجام شد. به صورتي كه پس از كنترل انتشار اخبار مسموميت‌هاي سريالي در مدارس، ديگر شاهد ادامه مسموميت‌ها نبوديم. منشأ اين مسموميت‌ها در رسانه بود و ميكروب يا چيز ديگري در آن نقش نداشت. متاسفانه فضاي زير ساختي شكل‌گيري افكار عمومي را به علت سستي‌هاي دولت گذشته در اختيار خارجي‌ها قرار داديم و دشمن از اين فرصت استفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون