• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5531 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۲ تير

حسين خبيري، عضو هيات‌مديره پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

عيسي پول خارج از عرف مي‌خواست

چرا كميته اخلاق با آبروي ما بازي مي‌كند؟

   150 ميليارد  تومان در حساب  باشگاه؟ دروغ  است!

   ما سقف قرارداد  را  رعايت  كرده‌ايم

 

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، حسين خبيري يكي از اعضاي هيات‌مديره و افشين پيرواني مدير باشگاه پرسپوليس به دليل مصاحبه‌اي كه در مورد قوانين جديد نقل و انتقالاتي و سقف بودجه انجام دادند به كميته اخلاق دعوت شدند. اما هنوز اين دو براي ارايه توضيحات به فدراسيون فوتبال نرفته بودند كه حكم محروميت آنها صادر شد! عجيب اينكه اعضاي كميته اخلاق حتي براي شنيدن صحبت‌هاي آنها منتظر نماندند و راي را صادر كردند. روز گذشته منصور قنبرزاده، نايب‌رييس فدراسيون فوتبال گفت در مجموع بيانيه‌نويسي و مصاحبه ممنوع است و كميته اخلاق هر روز در حال رصد فضاي رسانه‌اي است تا اگر كسي چيزي گفت برخورد كند! در كل سياست فدراسيون بي‌شباهت به ديكتاتوري نيست. اينكه اعضاي مديريت يك باشگاه اين حق را نداشته باشند كه به سياست‌ها و قوانين اعتراض كنند و از حقوق باشگاه‌شان در چارچوب قانون دفاع كنند در فوتبال دنيا پذيرفتني نيست. از اين گذشته بارها شاهد بي‌اخلاقي‌ها و مصاحبه‌هاي تندتر از جانب فوتبالي‌ها و غيرفوتبالي‌ها در مورد فدراسيون و ساير تيم‌ها بوديم كه با آن برخوردي نمي‌شود. در عين حال گاهي نسبت به پرسپوليس مواضع تندي گرفته مي‌شود كه آن هم جاي سوال دارد. در خصوص محروميت حسين خبيري و افشين پيرواني با خبيري گفت‌وگويي ترتيب داديم كه صحبت‌هاي‌مان به مسائل ديگر هم كشيده شد. ماحصل گپ و گفت اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با عضو هيات‌مديره پرسپوليس را در ادامه مي‌خوانيد.

 

امروز جلسه‌اي در باشگاه پرسپوليس برگزار شد، محور گفت‌وگو چه بود؟

جلسه هفتگي بود و درباره مسائل مختلف صحبت كرديم كه آقاي درويش در خصوص ريزجلسه صحبت مي‌كنند.

صحبت از اين بود كه به دليل حكم كميته اخلاق مي‌خواهيد، استعفا بدهيد.

من كه هيچ‌ وقت پشت پرسپوليس را خالي نمي‌كنم و تا وقتي كه من را بخواهند با قدرت پشت پرسپوليس و هوادارانش هستم. اين صحبت‌ها هم هيچ خللي در انگيزه و ميل من براي خدمت به پرسپوليس بزرگ و هوادارانش ايجاد نمي‌كند. تا وقتي بخواهند با قدرت نوكري پرسپوليس را مي‌كنيم.

درباره حكم كميته اخلاق و محروميتي كه براي شما د ر نظر گرفتند، بگوييد.

حرف از كميته اخلاق كه مي‌شود حرف از فساد و مسائل اخلاقي كه مطرح باشد، استنباط مي‌شود كه بي‌اخلاقي يا فسادي صورت گرفته است. ما كه تازه از تصميم اينها حمايت مي‌كرديم و گفتيم قانون را اجرا مي‌كنيم و فقط اميدواريم اين سختگيري‌ها فقط براي پرسپوليس نباشد و مسوولان نظارت و نگاه يكسان داشته باشند و نسبت به عملكرد ساير باشگاه‌‌ها هم نظارت شود كه مي‌شود. ما از اين رفتارهاي خاله‌زنكي نداشتيم كه بگوييم مثلا فلان مدير يا مربي تازه عليه فدراسيون حرف زده يا مربي يك تيم در ورزشگاه به داوران ما فحاشي ناموسي مي‌كند. اما آقايان خودشان را به آن راه مي‌زنند. متاسفانه اين تصميمات اين شائبه را ايجاد مي‌كند كه در برخورد و رفتار آقايان نگاه رنگي وجود دارد. از آن گذشته وقتي اسم افراد در كميته اخلاق مي‌رود به فكر آبروي ما نيستند. رسانه‌اي كردن موضوعي كه هيچ ربطي به كميته اخلاق ندارد در محافل عمومي و حتي بين خانواده صورت خوبي ندارد. فكر مي‌كنند حتما يك اتفاق بدي افتاده كه اسم‌ ما در كميته اخلاق مطرح شده و اين قضيه قشنگي نيست. من حرف زياد دارم در اين ارتباط. با آبروي افراد بازي مي‌كنند.

اصلا شما را به كميته اخلاق دعوت كردند؟

دعوت كردند كه هفته آينده به كميته اخلاق برويم اما بدون حضور ما حكم را صادر كردند و نشان برخوردشان با ماها تبعيض‌آميز است. اما اينكه اگر فكر مي‌كنند ما با اين احكام عقب‌نشيني مي‌كنيم و باشگاه پرسپوليس از حق و حقوقش دفاع نمي‌كند، خيال باطلي است. ما احترام فدراسيون فوتبال، كميته اخلاق و همه اركان فوتبالي را داريم، اما احترام مي‌گذاريم تا وقتي كه احترام بگذارند. اما اينكه بخواهند ما را منع كنند كه از تيم ‌خودمان دفاع نكنيم در مرام ما نيست كه بخواهيم پشت تيم خودمان را خالي كنيم. من حرف زياد دارم. همين درباره رييس كميته اخلاق بخواهم حرف بزنم حرف زياد دارم، اما من احترام و اخلاق را حفظ مي‌كنم. خودشان موظف هستند انصاف را رعايت و با انصاف رفتار كنند. در هر صورت اگر بخواهم حرف بزنم من هم مي‌توانم حرف بزنم راجع به كميته اخلاق اما اگر بخواهند همين رويه را در پيش بگيرند ما هم لزومي نمي‌بينيم كه بخواهيم با احترام رفتار كنيم .

درباره اردو كه مي‌گويند لغو شده صحبتي داريد؟

نه، اينها مربوط به مسوول اجرايي تيم است و آقاي درويش با هماهنگي با كادر فني پيگير كارها هستند.

موعود پرداخت طلب رادو هم رسيده.

تا الان هم سخت بوده، اما همراه با باشگاه و آقاي درويش تلاش مي‌كنيم با اين شرايط سخت موضوعات را يكي‌يكي پيگيری و مشكلات را برطرف كنيم.

واقعا ۱۵۰ ميليارد به حساب پرسپوليس واريز شده بود؟

نه، اين خبر را به خاطر اين پخش كردند كه به قول خودشان پرسپوليس را به حاشيه ببرند. نه چنين پولي را صندوق قهرمانان دارد كه به ما بدهد و نه چنين پولي را مي‌خواستيم. هم وزارت ورزش و هم ما در باشگاه تكذيب كرديم. اين بداخلاقي بود كه به عنوان يك خبر دروغ منتشر شد و صحت ندارد.

و درباره سربازي رفتن سرلك؟

در جريان مسائل اجرايي نيستم.

تيم بايد تقويت شود براي آسيا. فرآيند جذب بازيكن چطور پيش مي‌رود؟

بله، بحث شده در هيات‌مديره و مديرعامل محترم هم با هماهنگي با سرمربي تيم بهترين گزينه‌ها را جذب كنند تا با قدرت و در حد و جايگاه پرسپوليس بتوانيم در مسابقات آسيايي حضور پيدا كنيم.

مطالبات فصل پيش پرداخت شد؟

بله، باشگاه مطالبات بازيكنان و كادر را پرداخت كرد و فقط مانده پرداخت آپشن‌ها كه در دستور كار است كه آن هم در زمان مناسب پرداخت خواهد شد. بايد از آقاي درويش تشكر كنم كه كمك كرد بازيكنان هم آنچه حق‌شان ‌است، دريافت كنند. يك تشكر هم از كمال كاميابي‌نيا و سيامك نعمتي دارم. اينها جزو يادگارهاي پرسپوليسي هستند كه يكي از پرافتخارترين پرسپوليس‌هاي تاريخ بود و زحمات‌شان و تلاش‌شان و افتخارآفريني آنها هيچ ‌وقت فراموش نمي‌شود و هم هواداران و هم‌ ما به وجودشان افتخار و براي‌شان آرزوي موفقيت مي‌كنيم. هر بازيكني كه پيراهن پرسپوليس را بر تن كند براي ما قابل احترام است و قدردان زحمات‌شان هستيم.

پرسپوليس جزو باشگاه‌هايي است كه سقف قرارداد را رعايت كرده؟

دقيقا؛ واقعا يك خسته نباشيد ويژه به آقاي درويش مي‌گويم. با وجود همه فشارها و هياهوي‌هاي نقل و انتقالاتي با اين همه افزايش قيمت قراردادها‌ اما آقاي درويش ايستادند و طبق همان برنامه رعايت مسائل مالي جلو رفتند. مي‌دانيد كه پرسپوليس از هر نامي بزرگ‌تر است و حضور در اين تيم براي هر بازيكني افتخار است و آقاي درويش هم خيلي خوب روي همان قانون ماندگار بودند. ضمن اينكه ما هم جزو باشگاه‌هايي هستيم كه به قانون و مقررات احترام مي‌گذاريم و كاملا قانون سقف قرارداد را هم رعايت مي‌كنيم. درباره اين بحث داشتيم كه طبق قانون پيش برويم ضمن اينكه حواس‌مان هم هست كه نيازهاي فني پرسپوليس برطرف شود، اما طبق قانون و رعايت اصول. براي ما اولويت اقتدار پرسپوليس است.

جدايي آل‌‌كثير هم براي رعايت قانون سقف بودجه بود؟

بله، عيسي پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده و زحمت كشيده و باشگاه هم به پاي ايشان خيلي ايستاد، اما ايشان آن چيزي كه مطالبه مي‌كرد، خارج از عرف و سياست باشگاه بود. نشد كه بماند و ان‌شاءالله هرجا هست، موفق باشد.

نامزد شده بوديد براي رياست هيات فوتبال تهران‌؛ چرا انصراف داديد؟

به من گفتند كه بايد از هيات‌مديره پرسپوليس استعفا بدهي و به نظرم قشنگ‌ نبود در اين مقطع پرسپوليس را كنار بگذارم با اينكه شانس اول هم بودم. اما اخلاقا و قلبا دوست نداشتم پرسپوليس را تنها بگذارم و آنجا بروم تا زماني كه پرسپوليس بخواهد در اينجا هستم.

صحبت پاياني؟

منتظر هستم در جلسه كميته حضور پيدا كنم و ببينيم چه تصميمي گرفته مي‌شود و بعد مفصل‌تر صحبت مي‌كنم.

 


متاسفانه تصميم مربوط به محروميت ما اين شائبه را ايجاد مي‌كند كه در برخورد و رفتار آقايان نگاه رنگي وجود دارد. از آن گذشته وقتي اسم افراد در كميته اخلاق مي‌رود به فكر آبروي ما نيستند. رسانه‌اي كردن موضوعي كه هيچ ربطي به كميته اخلاق ندارد در محافل عمومي و حتي بين خانواده صورت خوبي ندارد. فكر مي‌كنند حتما يك اتفاق بدي افتاده كه اسم‌ ما در كميته اخلاق مطرح شده و اين قضيه قشنگي نيست. من حرف زياد دارم در اين ارتباط. با آبروي افراد بازي مي‌كنند

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون