• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5536 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۸ تير

«هنرخانه بن‌بست» مشهد ميزبان آثار راستين مولایی‌زاده بود

خلاقيت‌‌هاي كودك هنرمند اوتيستيک

از تاريخ ۱۶تيرماه «هنرخانه بن‌بست» در مشهد، ميزبان آثار راستين مولایی‌زاده، پسر 10 ساله اوتيستيك است.  راستين اگرچه در حيطه گفتار با چالش‌هايي مواجه است، اما با طراحي به يك ابزار بياني منحصر به فرد دست يافته. آثار او در اين نمايشگاه، روايت‌هايي از پروسه پرتاب فضاپيماها است و با توجه به علاقه بي‌حد او به فناوري فضايي، ساختاري خلاقانه از جزييات پرتابگرها و پروسه پرتاب را نشانه رفته است.
راستين، با تسلط غيرعادي به طراحي محيطي و پرسپكتيو سه نقطه‌اي، نگاهي از كل به جزو داشته و با رويكردي تحقيقاتي، اجزاي پرتابگرها و عملكردشان را مورد مطالعه ريزبينانه قرار مي‌دهد. روايت در آثار او، در كادرهايي مستندگونه و گزارشي، در جريان است كه در پلان‌بندي خلاقانه، مونيتورينگ همزمان يك رويداد از زواياي مختلف را نشان مي‌دهد.
اگرچه راستين در طراحي، كمترين آموزشي دريافت نكرده، به گرامر بصري منحصر به فردي دست يافته كه نشان از ذهن تحليلگر و علمي او دارد.
در اين نمايشگاه با عنوان «سيارك نادري ۵۵۱۵» به عنوان يادبودي براي زنده‌ياد دكتر فيروز نادري، راستين به شازده كوچولويي تشبيه شده كه با اشتياقي بي‌پايان در جست‌وجوي سيارك امن خودش است.
اين نمايشگاه تا چهارشنبه ۲۱تيرماه در هنرخانه بن‌بست مشهد ادامه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون