• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

واكنش

روحاني در صفحه توييتر خود نوشت:

ايران و آژانس توافق كردند كه روند همكاري‌ها را با هدف حل كامل تمام مسائل گذشته تسريع نمايند.

رييس‌جمهور در پيامي ديگر در صفحه توييتر خود آورد:

با حل اين بحران غيرضروري افق‌هاي جديدي با تمركز بر چالش‌هاي مشترك ظاهر مي‌شود.

 

محمد هاشمي با اشاره به مذاكرات نهايي ايران و گروه 1+5 عنوان كرد: توافق با ايران در زمينه هسته‌اي دو بخش دارد؛ يك بخش آن فني است؛ طي مذاكرات فني كشورهاي غربي صنعت هسته‌اي را براي كشور ما به رسميت پذيرفتند، بنابراين با امضاي توافق ديگر نمي‌توانند حرف‌هاي گذشته خود را تكرار كنند. وي با بيان اينكه با توافق حاصل شده دوره جديدي در كشور ما آغاز خواهد شد، گفت: از اين به بعد به نقش ايران در معادلات بين‌المللي رسميت داده مي‌شود، اميدوارم با حل مساله هسته‌اي ايران به شيوه ديپلماسي گروه‌هاي تروريستي و حاميان آنها در منطقه و غرب نيز متوجه شود كه روش‌هاي آنها بي‌فايده است و براي رسيدن به نتيجه بايد با عقلانيت رفتار كند.

استاندار تهران با صدور پيامي موفقيت تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان و كسب توافق عزتمندانه در چارچوب منويات رهبر معظم انقلاب را تبريك گفت. در پيام سيدحسين هاشمي، استاندار تهران آمده است: در روزهاي پاياني ماه ميهماني خدا و در آستانه عيد سعيد فطر عيد اخلاص و بندگي، ملت بزرگ ايران حماسه‌اي ديگر آفريد و فرزندان غيور انقلاب برگي زرين در تاريخ كشور عزيزمان به يادگار گذاشتند. به گفته هاشمي، اين بار دستان توانمند، ذهن خلاق و روحيه مجاهدانه تلاشگران جبهه ديپلماسي نام ايران را بر زبان‌ها جاري ساخت و قلب ميليون‌ها ايراني و دلداده كشورمان را قرين شادي كرد. در پيام تبريك استاندار تهران تصريح شده، نقش سازنده سردار امين، متدين، غيور و شجاع عرصه ديپلماسي دكتر محمدجواد ظريف و تيم خستگي‌ناپذير مذاكره‌كننده در حافظه تاريخي ملت ايران همواره خواهد درخشيد.

صادق زيباكلام ضمن تبريك به ملت ايران، گفت: فكر مي‌كنم توافق هسته‌اي نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي خواهد بود. وي افزود: امروز آغاز نگاه متفاوت ايران به غرب است اين تحليلگر مسائل سياسي و امور بين‌الملل با اشاره به تاثير اين توافق در مسائل سياست داخلي، تصريح كرد: توافق هسته‌اي موجب بهبود وضعيت اصلاح‌طلبان و جريان‌هاي سياسي اعتدالگرا در انتخابات مجلس مي‌شود. اين استاد علوم سياسي دانشگاه در پايان اعلام كرد: توافق هسته‌اي پيروزي بزرگ تعقل سياسي و اعتدال و ميانه‌روي است.

حسين كنعاني‌مقدم با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 گفت: با سعي و تلاش تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي در خصوص توافقات به نتايج مطلوب خود رسيديم. تيم مذاكره كننده ما همواره خطوط قرمز را به طرف مقابل يادآور شد و هر جا كه لازم بود نرمش قهرمانانه از خود نشان داد. اين فعال سياسي اصولگرا با تاكيد بر اينكه در طول گفت‌وگوها تيم مذاكره‌كننده كشورمان توانست كاملا به وظايف خود عمل كند، گفت: طبيعي است كه در اين بين دو طرف تلاش كردند تا امتيازات را بگيرند. ما بايد قدردان تيم مذاكره‌كننده كشورمان باشيم حتي اگر اين توافق هم انجام نمي‌شد به دليل اينكه آنها توانستند نقشه راه رهبري را دنبال كنند. بايد از اين مذاكرات تعبير به پيروزي شود.

محمدرضا صادق گفت: آنچه به عنوان بيانيه توافق فيمابين جمهوري اسلامي ايران و 1+5 به افكار عمومي جهاني ارايه شد، در واقع جمع‌بندي و اعلام توفيقاتي است كه با خواست و اراده مردم بزرگ ايران توسط دولت تدبير و اميد و با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري محقق شد. مشاور رسانه‌اي رييس‌جمهور تصريح كرد: اين جمع‌بندي و اعلام توافق آثار و نتايج متعدد و متنوعي را براي جهان امروز دارد كه ابعاد مختلف آن بايد مورد بررسي و تحليل قرار گيرد، مثل اينكه بگوييم در صحنه روابط بين‌الملل فصل گشايش جديدي محسوب مي‌شود، به اين معنا كه مذاكره و گفت‌وگو همچنان مي‌تواند براي حل و فصل دشواري‌ها، مسائل و مشكلات بين‌المللي موثر باشد. صادق خاطرنشان كرد: همين طور در بحث سياست داخلي مي‌شود به اين بحث پرداخت كه نقش وحدت همدلي و همزباني در تحقق اهداف و آرمان‌هاي ملي بسيار موثر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون