• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5552 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد

سخنگوي كميسيون امور داخلي و شوراها:

با ضرب و شتم نمي‌توانيم مردم را مجبور به حجاب كنيم

ولي‌الله بياتي سخنگوي كميسيون امور داخلي و شوراها معتقد است: لجبازي موضوع حجاب مساوي است با ازدست دادن اعتبار، شخصيت، اعتقاد فرد، سوءاستفاده از شخصيت و تعرض به آن و ما بايد بتوانيم جوانان خود را نسبت به عواقب بي‌حجابي آگاه كنيم و از آنها بخواهيم رعايت كنند و كشف حجاب نكنند.
بياتي درخصوص روند بررسي اين لايحه گفت: نظر من اين است كه بايد در مجلس بررسي شود، چون وقتي به كميسيون مي‌رود به صورت موقت ابلاغ مي‌شود و كساني كه بيرون منتظرند تا ببينند مجلس چه تصميمي مي‌گيرد ممكن است از جزييات آن باخبر نشوند. اما وقتي به صورت شفاف و علني در مجلس مطرح شود و هر كسي هم نقطه نظرات خود را مطرح كند، در آن صورت برخي اشكالات بايد برطرف شود. لايحه حجاب و عفاف نيز برخي مزيت‌ها دارد كه بايد راي مجلس را بياورد. بحث حجاب نبايد دستاويزي براي برخي افراد معاند شود كه فكر كنند جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهد كاري انجام دهد كه همه اقشار مختلف را در تنگنا قرار دهد. در قانون اساسي كشف حجاب جرم است و به صلاح افراد هم نيست كه در جامعه بي‌حجاب باشند.
ارزش‌ها و معيارهاي اسلامي را بايد حفظ كنند و به فرموده رهبر انقلاب اسلامي دشمن براي كشف حجاب برنامه داشته و ماهم در مقابل بايد برنامه فرهنگي داشته باشيم و با ضرب و شتم نمي‌توانيم مردم را مجبور به حجاب كنيم.
او در پاسخ به اين پرسش كه افزايش برخوردهاي سلبي منجر به لجبازي مردم مي‌شود، گفت: ما در مجلس به نوبه خود از جوانان دفاع مي‌كنيم، چون مطمئن هستيم اگر جوانان ما بدانند يك موضوع چه عواقب و چه ضررهايي دارد لجبازي نمي‌كنند؛ چراكه لجبازي موضوع حجاب مساوي است با از دست دادن اعتبار، شخصيت، اعتقاد فرد، سوءاستفاده از شخصيت و تعرض به آن و ما بايد بتوانيم جوانان خود را نسبت به عواقب بي‌حجابي آگاه كنيم و از آنها بخواهيم رعايت كنند و كشف حجاب نكنند.
بياتي درباره افزايش برخوردهاي مردم در اثر حجاب و ماجراي اخير شيراز يادآور شد: خيلي اشتباه بود، حجاب دستور شرعي ما است و افرادي كه رعايت مي‌كنند بايد تشويق شوند و كشف حجاب هم به فرموده رهبر گناه بوده و هم برخلاف قانون اساسي است، ما با كشف حجاب نبايد برخورد فيزيكي انجام دهيم و آن چيزي كه شرع ما گفته است را بايد انجام دهيم و در غالب تذكر رسانه‌اي و نصيحت و موعظه بايد جوانان را توجيه كنيم، چرا كه برخورد فيزيكي به صلاح نيست و اثر منفي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون