• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5571 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ شهريور

آواز كوهستان

رمان «آواز كوهستان» نوشته نگوين فان كوئه‌ماي با ترجمه الهام راشدي در ۳۹۵ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهاي ۲۷۰ هزار تومان در انتشارات مرواريد عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد كتاب آمده است: «هانوي، سال ۱۹۷۲: هوونگ و مادربزرگش در حفره‌اي كه به عنوان پناهگاه پيدا كرده‌اند، يكديگر را در آغوش گرفته‌اند، بمب‌هاي امريكايي پي‌درپي در اطراف‌شان منفجر مي‌شود. براي مادربزرگ كه چند دهه قبل، زماني كه كمونيست‌ها در شمال قدرت را در دست گرفته بودند و او مجبور شد با شش فرزندش از مزرعه خانوادگي‌شان فرار كند، اين موقعيت تجربه‌اي است بسيار آشنا».
آثار نگون‌فان كوئه‌ماي (متولد ۱۹۷۳)، شاعر و نويسنده سرشناس ويتنامي، مورد تحسين بسياري از نويسندگان و منتقدان ادبي در شرق و غرب قرار گرفته و جايزه‌هاي متعددي را به خود اختصاص داده است. يكي از اين نويسندگان درباره اثر شاخص او، يعني «آواز كوهستان» تاكيد كرده كه در اين كتاب ما با روايتي حماسي از تاريخ دردناك‌ قرن بيستم ويتنام سروكار داريم. نويسنده به نحو وسيع و با صميميت بسيار زياد و با بهره‌يابي از زبان و سنت‌هاي بومي، شرح مصائب خانواده‌اي در ويتنام دوره جنگ و پساجنگ را روايت مي‌كند و خواننده را در معرض فراز و فرودهاي عميق اجتماعي و فرهنگي اين كشور قرار مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها