• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

خبر

آخرين وضعيت حزب اتحاد ملت ايران

عضو هيات موسس حزب اتحاد ملت ايران از عضويت حزب متبوع خود در شوراي هماهنگي بعد از برگزاري كنگره اين حزب خبر داد. ولي‌الله شجاع‌پوريان در گفت‌وگو با ايلنا، اظهار داشت: حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با برگزاري جلسات متعدد در تدارك برگزاري كنگره است، چون بر اساس قانون حداكثر تا شش ماه بعد از صدور مجوز حزب بايد كنگره تشكيل شود. عضو هيات موسس حزب اتحاد ملت ايران اسلامي افزود: در كنگره حزب كه به زودي تشكيل خواهد شد شوراي مركزي و دبيركل حزب اتحاد انتخاب خواهند شد و اساسنامه به تصويب اعضا خواهد رسيد و بعد از آن شوراي مركزي درباره كيفيت هماهنگي با ديگر گروه‌هاي اصلاح‌طلب از جمله عضويت در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات تصميم‌گيري خواهد كرد. شجاع‌پوريان با اشاره به پراكندگي اعضاي حزب اتحاد در سراسر كشور تاكيد كرد: تعيين افراد حاضر در كنگره با توجه به اين پراكندگي با دقت در حال انجام است و تلاش بر اين است تا در اولين فرصت كنگره برگزار شود تا امكان همراهي با ديگر گروه‌هاي اصلاح‌طلب در سراسر كشور فراهم شود و درخواست عضويت حزب اتحاد به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ارايه شود.

 

پايه‌هاي مختلف موفقيت‌هاي اخير

عضو حزب كارگزاران سازندگي با بيان اينكه مبارزات 35 ساله ايران براي كسب جايگاه در جغرافياي سياسي به ثمر نشسته است، گفت: گرايش غرب نشان مي‌دهد كه آنها به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه بدون ايران نيرومند، خاورميانه باثباتي نخواهد بود. ‌حسين مرعشي در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشكل‌هاي گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تصويب قطعنامه شوراي امنيت اظهار داشت: موفقيت بزرگي براي ملت، كشور و دولت است و البته قطعنامه‌هايي كه ايران را در ذيل بند 7 منشور سازمان ملل متحد قرار مي‌داد را رفع كرد. گام مهمي برداشته شده تا اعتمادسازي بين ايران و غرب اتفاق بيفتد و دو طرف اعتمادهاي بيشتري نسبت به يكديگر داشته باشند. عضو حزب كارگزاران سازندگي با بيان اينكه از طريق منافع اعتماد بين غرب و ايران مي‌توان منطقه آشوب‌زده خاورميانه را سامان داد، گفت: گرايش غرب نشان مي‌دهد كه آنها به اين جمع‌بندي رسيد‌ه‌اند كه بدون ايران نيرومند، خاورميانه باثباتي نخواهد بود؛ البته اين گرايش به سمت واقعيت است. مرعشي اظهار داشت: مسوولان كشور ما اين موفقيت را مديون تدابير مقام معظم رهبري و اقدامات ارزشمند رياست‌جمهوري و تلاش‌هاي ديپلمات‌هاي موفق كشورمان هستند كه بايد قدر بدانيم.

 

‌برنامه شوراي هماهنگي اصلاحات براي انتخابات مجلس

دبير مجمع اسلامي مهندسين كشور از ‌برنامه‌هاي گسترده شوراي هماهنگي اصلاحات براي انتخابات مجلس آينده خبر داد. علي محمد غريباني در گفت‌وگو با ايلنا، با تقدير از زحمات روساي سابق شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ابراز اميدواري كرد: برنامه‌هاي انسجام بخش شوراي هماهنگي همچنان با همدلي اعضاي اين جبهه پيگيري شود. در ماه‌هاي گذشته تلاش‌هايي براي سازماندهي كميته استان‌ها و كميته انتخابات و. . . انجام شد و اين روند در آينده هم ادامه خواهد داشت و سعي خواهيم كرد به اين برنامه‌ها شتاب و رونق بيشتري بدهيم. دبير مجمع اسلامي مهندسين كشور با اشاره به اينكه برنامه‌هاي بعدي شوراي هماهنگي توسط سخنگوي شورا و سخنگوهاي تعيين شده در استان‌ها اعلام خواهد شد، ابراز اميدواري كرد كه با نزديك شدن به انتخابات برنامه‌ها با سرعت بيشتري پيگيري شود. وي با اشاره به اينكه شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان در سطح منطقه‌اي، استاني و شهرستاني، كنگره‌هايي را برگزار خواهد كرد، گفت: به زودي اولين كنگره از اين كنگره‌ها به زودي در كرمانشاه برگزار خواهد شد و به ترتيب اولويت و استقبال استان‌ها در استان‌هاي ديگر نيز كنگره‌هاي مشابهي برگزار خواهد شد. غريباني با اشاره به اينكه همزمان با برگزاري كنگره برنامه‌هاي مشابهي در شهرستان‌ها برگزار مي‌شود و اعضاي شوراي هماهنگي با تمام توان در اين جلسات شركت خواهند كرد، گفت: شوراي هماهنگي در همه استان‌ها شوراي خود را تشكيل داده است. هفته گذشته پيشنهاد شد در استان‌هاي ديگر نيز اگر پيشنهادي براي برگزاري كنگره مطرح شود، از آن استقبال كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون