• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

خبر كوتاه

شكنجه كودك 9 ساله توسط آدم‌ربايان

ايرنا| دو مظنون در رابطه با پرونده آدم‌ربايي كودك 9‌ساله زابلي دستگير شدند و تحت بازجويي و تحقيقات قرار دارند. ابوالفضل نجفي، دادستان زابل با اعلام اين خبر گفت: اوايل خرداماه امسال يك كودك سيستاني به دست افراد ناشناس ربوده شد كه آدم‌ربايان پس از ربودن اين كودك به ازاي آزادي وي درخواست مبلغ هنگفتي وجه نقد از والدين او كردند. ربايندگان كودك پس از مدتي نگهداري و شكنجه كودك وي را چند روز پيش در يكي از خيابان‌هاي زابل با وضعيت بسيار تاسف بار ناشي از شكنجه رها كرده‌اند. نجفي ادامه داد: اهالي محل با پيدا كردن اين كودك با تماس با پليس وي را به بيمارستان انتقال دادند كه اكنون به دليل جراحات وارده ناشي از شكنجه حال جسماني نامطلوبي دارد، به‌طوري كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بستري است. وي گفت: تحقيقات در اين زمينه با جديت ادامه دارد و خوشبختانه دستورات بسيار خوبي نيز در اين رابطه صادر شده است. نجفي افزود: دستگاه قضايي با جديت مرحله به مرحله پيگير اين پرونده است تا متهمان را هر چه سريع‌تر شناسايي و با آنان برخورد كند.

 

يك قرن اختلاف سني پدر و پسر سردشتي

ايرنا| پيرمرد 101 ساله اهل اين شهرستان براي نوزاد تازه متولد شده خود درخواست شناسنامه كرد و شناسنامه اين نوزاد با بيش از يك قرن فاصله سني بين پدر و پسر صادر شد. رحيم خوش پرواز، سرپرست اداره ثبت احوال سردشت با اعلام اين خبر گفت: اين پدر كهنسال از اهالي روستايي احمدبريو بخش وزينه اين شهرستان است كه هفته گذشته در 101 سالگي صاحب فرزند شد. وي اضافه كرد: وي كه خضر خضرنيا نام دارد و متولد سال 1293 سردشت است، نام علي را براي هفتمين فرزند خود انتخاب كرده است. اين پدر سردشتي كه در دهه 70 عمر خود براي نخستين بار ازدواج كرده است، مي‌گويد كه شناسنامه وي دقيق نيست و چند سالي از سن واقعي‌اش بيشتر است. سرپرست اداره ثبت احوال سردشت گفت: اتفاق جالب ديگري كه در شناسنامه اين پدر و پسر وجود دارد اين است كه هر دو متولد تيرماه هستند. شناسنامه اين پدر نيز در 24 مهر ماه سال 1334 صادر شده و در آن زمان با توجه به شرايط ظاهري و يادآوري رويدادهاي گذشته به شكل تقريبي سن او تعيين شده است. خوش پرواز گفت: اين نوزاد نيز كه هفتمين فرزند خانواده است از مادري 40 ساله كه نخستين همسر اين مرد است، هفته پپش به طريق سزارين در بيمارستان امام خميني (ره) سردشت متولد شد.

 

مسموم كردن رانندگان با آبميوه براي سرقت

باشگاه خبرنگاران| پسر جواني كه به عنوان مسافر پس از مسموم كردن رانندگان با آبميوه از آنها سرقت مي‌كرد، از سوي پليس بازداشت شد. چندي پيش مرد جواني به دادسراي ناحيه دو تهران رفت و در شكايتي گفت: ديروز پسر جواني را به عنوان مسافر سوار خودروام كردم. او در راه به من يك آبميوه تعارف كرد و من هم خوردم. ولي ديگر هيچ چيزي نفهميدم. وقتي به‌هوش آمدم فهميدم تمام پول‌ها و موبايل و ساعتم سرقت شده است. با آغاز تحقيقات پليس، سه مرد ديگر هم با حضور در دادسرا شكايت مشابهي مطرح كردند. به اين ترتيب مشخص شد پسر جوان در حالي كه رانندگان را طعمه قرار مي‌داد، با ظاهري مرتب و شيك در پوشش مسافر سوار ماشين طعمه‌هاي خود مي‌شد و آنها را با آبميوه مسموم، بيهوش مي‌كرد. با به دست آمدن اين اطلاعات كارآگاهان در نهايت توانستند پسر جوان را شناسايي و دستگير كنند. متهم در بازجويي‌ها با اعتراف به جرم خود گفت: هميشه بايد به داروخانه مي‌رفتم تا مقداري قرص خواب‌آور بخرم، اين قرص‌ها هميشه همراهم بود تا بعد از شناسايي طعمه خود دست به كار شوم و نقشه‌ام را اجرا كنم. آنقدر به كارم مطمئن بودم كه هيچ‌وقت فكر نمي‌كردم دستگير شوم. معمولا هم به عنوان مسافر سوار خودروهاي مختلف مي‌شدم و به آنها مي‌گفتم كه قصد رفتن به اطراف تهران را دارم. زماني‌كه به محل خلوتي مي‌رسيديم درحالي كه در راه طرح دوستي را با آنها مي‌ريختم با آبميوه مسموم آنها را بيهوش كرده و تمام وسايل و پول‌شان مي‌دزديدم. با اعتراف اين پسر، وي با قرار قانوني روانه زندان شد و تحقيقات در اين خصوص ادامه يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون