• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

خبر كوتاه

پورمختار: افراد مختلفي درگير موضوع فساد فوتبال هستند

محمد پورمختار، رييس كميسيون اصل نود گفت: خوشبختانه وزير ورزش جوانان و مديران اين وزارتخانه در موضوع مقابله با فساد و بررسي پرونده‌هاي آن بيشترين همكاري را با اين كميسيون داشته است. پورمختار در پاسخ به سوالي در مورد طولاني شدن اعلام نتايج اين پرونده گفت: ما در اين مدت از طرف برخي افراد ذي نفع با توصيه و حتي فشار براي خاتمه دادن به موضوع فساد در فوتبال روبه‌رو بوديم، افرادي اعم از مدير، مربي و حتي رسانه با رجوع به اعضاي اين كميسيون خواستار جمع شدن آن بودند كه خوشبختانه با جديت، ابعاد مختلف فساد در فوتبال توسط اعضاي اين كميسيون بررسي شده است و نتايج آن در روزهاي آينده اعلام خواهد شد. رييس كميسيون اصل نود در مورد اينكه ميزان فساد در فوتبال نسبت به زمينه‌هاي ديگر بيشتر است يا خير گفت: در ورزش، فساد در فوتبال به دليل ميزان قراردادها بيشتر است و نسبت به ساير موارد نمي‌توان اين‌گونه قضاوت كرد. پورمختار در مورد افراد درگير در پرونده فساد در فوتبال ايران گفت: متاسفانه افراد با سمت‌هاي مختلفي درگير آن هستند، از مدير تا خبرنگار و اميدوارم اين اقدام مجلس كه با حمايت غالب مردم و رسانه‌ها براي مقابله با فساد همراه شده است به سلامت بيشتر فضاي ورزش كمك كند.

 

ديلي‌ميل: رومرو در آستانه پيوستن به شياطين سرخ

داويد دخيا، سنگربان اسپانيايي منچستريونايتد به احتمال خيلي زياد از اين تيم جدا خواهد شد. سران اين باشگاه انگليسي به دنبال جذب جانشين شايسته‌اي براي او هستند؛ چرا كه براي همه ثابت شده است كه رئال مادريد هر بازيكني را كه بخواهد جذب خواهد كرد. روزنامه ديلي‌ميل انگليس و سايت توتو مركاتو وب ايتاليا از نهايي شدن توافق سرخيو رومرو با شياطين سرخ خبر دادند و نوشتند: قرارداد رومروي 30 ساله با باشگاه سامپدوريا به پايان رسيده است و اين بازيكن در آستانه پيوستن به منچستريونايتد قرار دارد. پيوستن رومرو به شياطين سرخ عجيب نيست؛ چرا كه اين سنگربان آرژانتيني سابقه كار كردن با لوييس فان‌خال را در آلكمار در سال 2007 دارد.

 

بالوتلي دست‌بردار جنجال نيست

هواداران ليورپول از رحيم استرلينگ، مهاجم سابق خود بسيار خشمگين هستند. اين بازيكن جوان در فصلي كه گذشت بهترين بازي‌ها را براي قرمزپوشان آنفيلد به نمايش گذاشت اما در شرايطي كه هواداران ليورپول دوست داشتند او در تيم محبوب آنها باقي بماند، راهي منچسترسيتي شد. ماريو بالوتلي كه خود چهره مغضوبي در بين هواداران ليورپول است از جدايي استرلينگ حمايت كرد تا بار ديگر خشم هواداران ليورپول را برانگيزد. «سوپر ماريو» كه استاد جنجال است، اين‌گونه به جدايي استرلينگ واكنش نشان داد و گفت: «آفرين استرلينگ! بهترين تصميم را گرفتي. تلاش كن تا بهترين بازي‌ها را براي منچسترسيتي به نمايش بگذاري!»

اين مهاجم جنجالي ايتاليايي با اين اظهارنظر بدون شك هواداران ليورپول را خشمگين‌تر خواهد كرد. بالوتلي سابقه حضور در منچسترسيتي را دارد اما او در اين تيم هم جنجال‌هاي زيادي به پا كرد اما در ‌امر گلزني تا حدودي موفق بود. اين ستاره ايتاليايي فصل قبل در ليورپول جانشين لوييس سوآرس شد اما بدترين بازي‌ها را براي اين تيم انگليسي به نمايش گذاشت و تنها يك گل توانست به ثمر برساند.

 

جرارد: هيچ كس دوست ندارد برابر سوآرس بازي كند

دو تيم لس آنجلس گلكسي و بارسلونا در ديداري دوستانه به مصاف هم خواهند رفت. اين ديدار براي دو بازيكن از جذابيت بسيار بالايي برخوردار است و آن استيون جرارد و لوييس سوآرس است كه چند سالي را با هم در ليورپول سپري كردند اما الان ديگر هيچ كدام از آنها براي اين دو تيم بازي نمي‌كنند. جرارد علاقه بسيار زيادي به سوآرس دارد و همواره چه زماني كه با هم در ليورپول بازي مي‌كردند و چه زماني كه از هم جدا شدند او را با مسي و كريستيانو رونالدو مقايسه مي‌كرد. جرارد اين بارهم دوست و همبازي قديمي‌اش را فراموش نكرده است. او در سخناني كه سايت رسمي باشگاه بارسلونا منتشر كرد به ستايش از مهاجم اروگوئه‌اي آبي-اناري‌ها پرداخت و گفت: سوآرس يك استعداد ناب است. فكر نمي‌كنم كه بازيكني در دنيا وجود داشته باشد كه دوست داشته باشد برابر لوييس سوآرس بازي بكند. سوآرس يك مهاجم كامل است كه مي‌تواند در هر ديداري سرنوشت‌ساز ظاهر بشود. مي‌توانم بگويم كه سوآرس بهترين بازيكني است كه تا الان در كنار او بازي كرده‌ام. او در خارج از ميدان هم انسان بسيار خوبي است. ما همواره با هم در ارتباط هستيم. سوآرس خانواده‌اش را بسيار دوست دارد و بسياري برداشت‌هاي اشتباهي از او دارند اما من بايد بگويم كه او يك دوست بسيار خوبي براي من است. سوآرس بعد از آنكه راهي بارسلونا شد در اظهارنظري گفت كه آبي-اناري‌ها را با مشورت جرارد انتخاب كرده است. اين بازيكن اروگوئه‌اي شروع خوبي در بارسلونا نداشت، اما رفته رفته در اين تيم جا افتاد و در نهايت هم توانست با بازي‌هاي درخشاني كه به نمايش گذاشت زمينه را براي قهرماني تيمش در سه گانه فوتبال اروپا و اسپانيا فراهم كند.

 

كنسرسيوم بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي با محوريت ايران

لقمان شاوراني، دبيركل فدراسيون ورزش‌هاي الكترونيك آسيا در سفر به امارات و ديدار با شيخ سلطان بن‌خليفه، رييس فدراسيون ورزش‌هاي الكترونيك آسيا درباره برنامه‌هاي آتي فدراسيون، برنامه‌هاي مشترك دو كشور و آينده اين رشته در قاره كهن با رييس فدراسيون نشست دوستانه‌اي را برگزار كرد. در اين نشست برنامه برگزاري سه دوره مسابقات به ترتيب در امارات، فيليپين و ايران بررسي و مورد تاييد قرار گرفت و همچنين موضوع افتتاح دفتر رسمي فدراسيون آسيا در تهران و تدوين كتابچه چشم‌انداز برنامه‌هاي فدراسيون مورد تاييد دو طرف واقع شد. با توجه به مسووليت دبيركلي كه در اختيار نماينده ايران است، شرايط بسيار مناسبي براي حضور توليدكنندگان خارجي بازي و تيم‌هاي ورزشي آسيايي مهيا شده است. همچنين در اين جلسه راه‌اندازي سرور آن‌لاين بازي‌هاي رايانه‌اي آسيا كه مركز و مديريت آن در ايران است، مورد توافق قرار گرفت. شيخ سلطان، ريس فدراسيون با ابراز خوشحالي از توافق ايران با كشورهاي پنج به علاوه يك و رفع محدوديت‌هاي ظالمانه نسبت به دعوت دبيركل براي سفر به ايران ابراز خوشحالي كرد و ضمن موافقت با اولين سفر خود به عنوان رييس فدراسيون آسيا به تهران درخواست ملاقات با وزير ورزش و مسوولان وزارت و كميته ملي المپيك را به لقمان شاوراني داد. طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ايران اولين ميزبان رييس و هيات رييسه فدراسيون آسيايي است و مطابق اساسنامه، ميزبان فدراسيون كشور محل زندگي دبيركل است و اين فرصت استثنايي براي ايجاد كنسرسيوم بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي با محوريت ايران به وجود آمده است. شاوراني در اين ديدار يك جلد كلام‌الله مجيد را كه كار هنرمند خطاط ايراني بود، به رسم يادبود و به مناسبت ماه مبارك رمضان به شيخ سلطان اهدا كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون