• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

هشت ميليون حساب جعلي در شبكه بانكي | سيد سعيد زمانيان دهكردي، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به صحبت‌هاي اخير رييس كل بانك مركزي مبني بر شناسايي هشت ميليون حساب جعلي در شبكه بانكي كشور گفت: اين ميزان از حساب‌هاي جعلي مي‌تواند اقتصاد كشور را فلج كند. وي با اشاره به سخنان اخير رييس‌كل بانك مركزي مبني بر شناسايي هشت ميليون حساب بانكي جعلي اظهار كرد: چنين وضعيتي سيستم بانكي كشور را زير سوال مي‌برد و آن را دچار تنش مي‌كند و وضعيت اقتصادي كشور را به چالش مي‌كشد. همه اين مشكلات به عدم كنترل، نظارت و برنامه‌ريزي مربوط است، وجود اين ميزان از حساب‌هاي بانكي جعلي مي‌تواند اقتصاد كشور را فلج كند و اگر براي هر شخصي يك فايل با كد، رمز، اثر انگشت و امضا تعريف كنيم تا همه اين موارد با هم مطابقت داشته باشد، چنين مشكلاتي ايجاد نمي‌شود. زمانيان افزود: با وجود همه هزينه‌هايي كه انجام مي‌دهيم اما تنها به امضا توجه مي‌كنيم؛ در حالي‌كه اكنون در ساير كشورها، اثر انگشت، رمز و امضا با هم تطبيق داده مي‌شود اما متاسفانه در نظام بانكي ما اقداماتي به اين مهمي كه لازمه ممانعت از شكل‌گيري حساب‌هاي جعلي و سوء ‌استفاده‌هاي بعدي است انجام نمي‌شود.

 

جايزه خوش‌اخلاقي ايران به ايتاليايي‌ها|رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و ايتاليا به تشريح چشم‌انداز و ضرورت‌هاي روابط تجاري ايران و ايتاليا پرداخت و گفت: ايتاليا به دليل بد اخلاقي نكردن در زمان تحريم‌ها، شانس بالايي براي حضور در بازار ايران دارد. احمد پورفلاح، درباره اهميت توسعه روابط تجاري ايران و ايتاليا در آينده عنوان كرد: در ميان كشور‌هاي‌ اروپايي ايتاليا تنها كشوري است كه تراز تجاري ايران نسبت به آن مثبت است؛ به اين معني كه ايتاليا بيشتر از آنكه به ايران جنس بفروشد از ايران جنس خريده است. وي با بيان اينكه ايتاليا در زمان تحريم‌ها، بسيار ملايم با ايران برخورد كرده است، ادامه داد: رييس كنفدراسيون صنايع ايتاليا با صراحت و شجاعت اعلام كرد كه ايتاليا آنقدر پول‌ ندارد كه بتواند نفت را از كشور ديگري به غير از ايران خريداري كند، چراكه براي اين كار بايد تجهيزات نفتي خود را بر اساس نفت كشور‌هاي ديگر مانند ليبي يا الجزاير تغيير دهد كه هزينه زيادي خواهد داشت.

 

رايزني براي صادرات فرش به امريكا|رييس مركز ملي فرش از انجام رايزني جهت لغو تحريم‌هاي مربوط به صادرات فرش دستباف ايران به امريكا خبر داد و گفت: تا سال 1388 حدود 80 ميليون دلار فرش به امريكا صادر شد كه حدود يك پنجم بازار صادرات كشور را تشكيل داده است. حميد كارگر در آيين تقديم لوح ثبت جهاني فرش دستباف اردبيل به سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان با بيان اينكه فرش دستباف ايراني تاريخي نزديك به سه هزار ساله دارد، گفت: رنگ، طرح و نقش فرش دستباف ايراني نمونه است. وي با بيان اينكه در حوزه فرش دستباف از سرمايه‌گذاري انبوه بي‌نياز هستيم، افزود: در اين حوزه بهترين دانش فني و مهارت در ايران موجود است و بخش عمده‌اي از ماده اوليه اين نوع فرش در ايران وجود دارد.

 

انتقال ستاد سوخت از رياست‌جمهوري به وزارت راه | در جلسه هيات دولت به رياست اسحاق جهانگيري، دولت با انتزاع ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت از نهاد رياست‌جمهوري و انتقال آن به وزارت راه و شهرسازي با عنوان «مركز ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت» موافقت كرد. اصلاح تصويب‌نامه موضوع روان‌سازي تامين سوخت مورد نياز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، از ديگر مصوبات اين جلسه بود. با تصويب دولت، تصميم‌نامه موضوع تسريع در تكميل اسكله‌هاي بندر صيادي كيانشهر و بندر چمخاله به بنادر بار و مسافر اصلاح شد. در ادامه جلسه، اعضاي دولت موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه‌گذاري بين جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري متحده تانزانيا مشتمل بر يك مقدمه و (16) ماده را به تصويب رساندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون