• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

چراغ سبز دادن مجوز به خوانندگان زيرزميني مطرح نيست

حسين نوش‌آبادي، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در اين نشست درباره حضور سياسيون در هدايت رسانه‌ها و آسيب‌هايي كه از اعمال نظرات شخصي آنها به رسانه وارد مي‌شود، مشخص شدن زمان دقيق اكران «رستاخيز»، جلوگيري از لغو كنسرت‌ها، فعاليت خوانندگان زيرزميني و دادن مجوز به كارهاي آنها، وضعيت خريد كاغذ و بحران به وجود آمده در حوزه نشر صحبت كرد. بخش‌هاي مهم صحبت‌هاي سخنگوي وزارت ارشاد را مي‌خوانيد.

هميشه افراد سياسي سعي مي‌كنند تريبوني براي بيان ديدگاه‌هاي‌شان داشته باشند، به همين خاطر مطبوعات يكي از ابزارهاي مناسبي است كه در اختيار تشكل‌هاي سياسي قرار مي‌گيرد.

ما كمتر مطبوعات و رسانه‌اي را داريم كه رويكرد سياسي نداشته باشد. عمدتا مطبوعات و رسانه‌هاي ما تريبون سياسي شده‌اند و اشكالي هم ندارد چرا كه اين احزاب و گروه‌ها شناسنامه‌دار هستند.

ما نبايد اجازه دهيم كه فضاي مقدس فرهنگ و هنر به سياست آلوده شود.

قرار بود هماهنگي‌هايي ميان وزارت ارشاد و وزارت كشور براي جلوگيري از لغو كنسرت‌ها انجام شود و جلساتي هم برگزار شد و با هم نشست‌هايي داشتند و هماهنگي‌هايي صورت گرفت. طي اين نشست‌ها بخشنامه‌هايي هم به استانداري‌هاي شهرها ابلاغ شده است تا در اين خصوص همكاري و رعايت كنند. همچنين نشست‌هايي براي بحث شيوه‌نامه اجرايي در دستور كار است كه اكنون در حال امضا است.

روزنامه وطن امروز توقيف نشده و تنها به اين روزنامه تذكر داده شده است.

فيلم رستاخير به دليل برخي دغدغه‌ها و نگراني‌هايي كه از سوي تعدادي از مراجع تقليد و علما مطرح شد، فعلا در تعليق مي‌ماند تا اشكالاتش برطرف شود.

نبايد كاري كنيم كه جرأت و انگيزه فيلمسازان براي ورود به سينماي ديني كم شود. ما بايد اين فرصت را به هنرمندان و فيلمسازان بدهيم كه اين تجربه‌ها را داشته باشند و بخشي از وقت خود را براي توليد فيلم‌هاي فاخر و ديني قرار بدهند.

اين از سياست‌هاي وزارت ارشاد است كه برگزاري جشنواره‌ها را به بخش خصوصي واگذار مي‌كند. ما اعلام كرديم و دولت هم اعلام كرده است كه اين آمادگي را دارد.

توافق با يك كشور خارجي موضوع كوچكي نيست، بلكه براي نظام ما حياتي و ملي است و زيرنظر مقام معظم رهبري و قواي سه‌گانه كشور صورت گرفته و نمي‌تواند به راحتي مورد نقدهاي ناروا قرار بگيرد. طبيعي است كه بايد در اين زمينه چارچوب‌هايي فراهم شود تا مذاكرات به نتيجه برسد.

ما واقعا دوست داريم خوانندگان زيرزميني آنقدر كارهاي‌شان قانونمند شود كه بتوانند بيايند و روي زمين فعاليت كنند. ما از افرادي كه رفتارهاي گذشته خود را جبران كنند، استقبال مي‌كنيم چرا كه نبايد تا ابد در ظلمت بمانند. البته در مورد خطاهاي صورت‌گرفته تصميمات مختلفي وجود دارد ولي كساني كه استعداد هنري دارند، دوست داريم در راستاي كشورمان فعاليت كنند.

چراغ سبزي براي دادن مجوز ارشاد به خوانندگان زيرزميني مطرح نبوده و تا به حال هم هيچ مجوزي داده نشده است. نهادهاي ذي‌ربط بايد در اين خصوص اقدام كنند و اين طبيعي است كه براي كسب مجوز يك‌سري شرايط بايد ايجاد شود. رويكرد ما نسبت به اين قضيه براي كساني كه مي‌خواهند از گذشته خود فاصله بگيرند، مثبت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون