• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

وزير ورزش به «اعتماد» گفت

اشتغال، سبك زندگي و هويت مهم‌ترين مسائل در حوزه جوانان است

ابتكار: حضور جوانان در محيط زيست بازي برد - برد است

 

 

اعتماد | محمود گودرزي در حاشيه مراسم افتتاحيه گردهمايي سراسري مسوولان جوانان وزارت ورزش و جوانان كه از ديروز تا 9 مردادماه به مدت سه روز در تالار چغاخور شهركرد برگزار مي‌شود، در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» در خصوص مهم‌ترين دغدغه‌اش در حوزه جوانان گفت: «عمدتا مساله اشتغال است كه بخش عمده‌اي از مسائل ديگر را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد البته موضوع سبك زندگي، هويت و مسائلي از اين دست هم مطرح است كه اينها هركدام در جاي خودشان اولويت تام و تمام دارند.»

تفكيك دو بخش ورزش و جوانان از يكديگر در اين وزارتخانه موضوعي بود كه وزير در اين همايش درباره آن توضيح داد و گفت: چه اين مجموعه تفكيك شود و چه نشود، تشكيلاتي كه به نام يك معاونت در حوزه جوانان فعاليت مي‌كنند، در همان ساختمان خواهند بود و تنها اين عنوان است كه تغيير خواهد كرد و شايد از پشتيباني بيشتري برخوردار شود.»گودرزي با تاكيد بر اينكه تغييري به لحاظ افزودن منابع نخواهيم داشت، گفت: «لايحه‌اي را در جهت انفكاك دو مجموعه تقديم دولت كرده‌ايم كه در اين باره ۳۰ نفر از اعضاي شوراي راهبردي جوانان تصميم‌گيري كرده‌اند.»وزير ورزش و جوانان گفت: «اين امر به دولت و شوراي‌عالي جوانان منعكس شده و هم‌اينك در كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است تا به مجلس برود و تصويب شود.» به گفته او در كميسيون اجتماعي دولت، اعضاي اين كميسيون با توجه به سياست‌هاي موجود، تصميم گرفته‌اند كه فعلا جايز نيست دولت مصوبه‌اي را كه دو سال از عمر آن مي‌گذرد، نقض كند.

گودرزي با ذكر اينكه كميسيون اجتماعي دولت سه راهكار را به عنوان راه‌حل پيشنهاد داده است، گفت: در نهايت كميسيون اجتماعي تصميم گرفت كه مساله جوانان در وزارت ورزش بماند اما ارتقاي جايگاه پيدا كند و همچنين از اعتبارات مكفي بهره‌مند شود.

بودجه بخش بعدي سخنان آقاي وزير بود. وي با اشاره به بودجه 5/7 ميليارد تومان اين وزارتخانه گفت: به اذعان يكي از نمايندگان مجلس، اين مبلغ برابر بودجه لازم براي آسفالت كردن ۱۰ كيلومتر راه روستايي است. وزير ورزش و جوانان همچنين در ادامه نقبي هم به موضوع انتخابات زد و گفت: بايد از استفاده ابزاري از موضوع جوان به ويژه در نزديكي انتخابات از سوي گروه‌هاي سياسي پرهيز شود. برخي مشكلات جوانان سياسي است كه بايد اجازه دهيم خودشان در اين باره تصميم بگيرند. كشيدن جوان به سمت جريانات سياسي زيبنده نيست و من توصيه مي‌كنم كه پرهيز كنند.

گودرزي از ايجاد پارلمان جوانان استقبال كرد و گفت: پارلمان جوانان مي‌تواند در يك فرآيند تعريف شده معضلات و مشكلات جوانان را مطرح كند. به گفته وي برپايي چنين نشست‌هايي مي‌تواند باعث شود تا دغدغه‌هاي جوانان بيشتر مورد توجه قرار گيرد و راهكارهاي جديد و اجرايي براي حل آنها به دست آيد.

ابتكار: حضور جوانان در محيط زيست بازي برد - برد است

معصومه ابتكار سخنران بعدي نخستين روز گردهمايي سراسري مسوولان جوانان وزارت ورزش و جوانان بود. وي با ذكر اينكه اين محيط شاداب و سرزنده و پرطراوت مكان مناسبي براي پرداختن به مسائل و مشكلات جوانان پرشور و نشاط است، گفت: امروز در استان چهارمحال و بختياري اگر از تالاب چغاخور خوب حفاظت كنيم آينده جوانان منطقه را ساخته‌ايم. موضوعاتي كه ابتكار به آنها اشاره كرد بيشتر محيط زيستي بود. ابتكار با اشاره به اينكه ما در بسياري از موارد جوانان را در تصميم‌گيري‌ها سهيم نمي‌كنيم وبه جاي آنها تصميم مي‌گيريم، گفت: دولت‌ها جوانان را كمتر به بازي مي‌گيرند. در دولت تدبير و اميد ما تصميم گرفته‌ايم كه نگاه به جوانان تغيير پيدا كند و آنها ديدگاه‌هاي خود را مطرح سازند. رييس سازمان محيط زيست درادامه با تاكيد به مشاركت جوانان در بحث محيط زيست اظهار داشت: اصلاح الگوي مصرف، اصلاح الگوي كشاورزي، كاهش آلودگي‌ها، حفاظت از گونه‌هاي گياهي و جانوري، اصلاح شيوه زندگي، مسائلي است كه جوانان مي‌توانند در آن نقش داشته باشند. همچنين همراهي با يك جريان جهاني مانند محيط‌زيست يك حس اعتماد به نفس افزايش تعلق خاطر به كشور براي جوانان به همراه دارد. به اعتقاد وي، جواني كه با ظرفيت‌ها و زيبايي‌هاي محيط زيست آشنا شود به آن ظرفيت‌ها حس تعلق ملي پيدا مي‌كند تماس و ارتباط با طبيعت نشاط‌آفرين است. به گفته وي در تحقيقي كه به‌تازگي در مقايسه مدارسي كه در فضاي سبز شكل گرفته است، كارايي دانش‌آموزان در مدارس «فضاي سبز» بسيار بيشتر از محيط‌هاي آموزش شهري و صنعتي است. ابتكار اظهار داشت: همچنين در تحقيقي ديگر مشخص شده وقتي به يك چشم‌انداز و افق سبز نگاه مي‌كنيم رهاسازي برخي هورمون‌ها باعث ايجاد نشاط مي‌شود و يكي از دلايل افسردگي نيز دوري از طبيعت شناخته است. وي در ادامه به ارتباط محيط زيست و نقش آن در تامين سلامت جوانان اشاره كرد و گفت: پزشكان اخيرا تاكيد داشته‌اند كه به جاي قرص‌هاي پايين‌آورنده فشار خون يك ساعت پياده‌روي در فضاي سبز يا جنگل همان كار را انجام مي‌دهد.

از ديد رييس سازمان محيط زيست، حضور و همكاري جوانان در محيط زيست يك بازي
برد‌ـ برد است: به همين دليل ما تفاهمنامه‌اي با وزارت ورزش و جوانان داريم كه پيش‌نويس آن نوشته شده و اميدواريم به زودي اجرايي شود. در مراسم افتتاحيه گردهمايي سراسري مسوولان جوانان وزارت ورزش و جوانان از طرح اتاق فكر جوانان، جشنواره بازي‌هاي الكترونيكي و همچنين پرتال اوقات فراغت با حضور محمود گودرزي، معصومه ابتكار و استاندار شهركرد رونمايي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون