• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5746 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

رييسي در جريان سفر پاكستان در ديدار با مقامات نظامي:

تقويت همكاري قواي مسلح ايران و پاكستان براي منطقه ثبات مي‌آورد

گروه سياسي| ديروز ژنرال«سيد عاصم منير» فرمانده ارتش پاكستان در حاشيه سفر رسمي رييس‌جمهوري اسلامي ايران به اين كشور به ديدار دكتر سيد ابراهيم رييسي رفت.
بحث طرفين در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ويژه صلح منطقه‌اي، ثبات و امنيت مرزي متمركز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقويت همكاري‌هاي دوجانبه و در عين حال تلاش مشترك براي ثبات منطقه‌اي و شكوفايي اقتصادي توافق كردند. سيد ابراهيم رييسي نيز تاكيد كرد: ايران و پاكستان با تقويت همكاري‌هاي فيمابين قواي مسلح مي‌توانند صلح و ثبات را براي دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. فرمانده ارتش پاكستان مرزهاي ايران و پاكستان را «مرز صلح و دوستي» توصيف كرد و بر لزوم بهبود هماهنگي در طول مرزهاي مشترك براي جلوگيري از به خطر انداختن روابط ديرينه و برادرانه دو كشور همسايه توسط تروريست‌ها تاكيد كرد.

رييسي به ديدار نخبگان علمي و فرهنگي ايالت پنجاب رفت

رييس‌جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامي از دانشجويان، محققان و اساتيد براي توليد علم، از انحصارگرايي علمي در مغرب زمين گفت و افزود: باور داريم فكر و انديشه ملت‌هاي مشرق‌زمين به ويژه مردم عزيز پاكستان و ملت بزرگ ايران، اين توانايي را دارد كه در حوزه نوآوري‌هاي فني و علمي براي دنيا حرف‌هاي نو داشته باشد.
رييسي در ادامه برنامه‌هاي دومين روز از سفر خود به پاكستان، ظهر دیروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جي‌سي‌يو» لاهور، در ديدار نخبگان علمي و فرهنگي ايالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندي از حضور در شهر تاريخي، فرهنگي و زيباي لاهور، روابط دو كشور را فراتر از همسايگي، روابط ديني، فرهنگي، تمدني و قلبي دانست كه باعث پيوندي ناگسستني بين دو ملت شده است.
رييسي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي كه اگر دنياي استكبار در مقابل دين ما بايستد ما در مقابل تمام دنياي آنها مي‌ايستيم، تصريح كرد: امروز ملت ايران در مقابل فساد، زياده‌خواهي‌ها و ظلم رژيم صهيونيستي ايستاده و پس از اين نيز خواهد ايستاد. هر دو ملت ايران و پاكستان مدافع ملت مظلوم فلسطين بوده و اين دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه ملت بزرگ ايران اين بار رژيم صهيونيستي را براي جنايت و اقدام او در حمله به كنسولگري جمهوري اسلامي ايران كه برخلاف همه قوانين بين‌المللي و كنوانسيون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبيه كرد، گفت: اگر رژيم صهيونيستي بار ديگر دست از پا خطا كرده و تعرضي به خاك مقدس ايران كند، وضعيت متفاوت خواهد بود و معلوم نيست ديگر چيزي از اين رژيم باقي بماند.
رييسي در پايان سخنان خود با بيان اينكه در اين سفر تفاهمات خوبي به دست آمده است، خاطرنشان كرد: اراده سران دو كشور توسعه روابط در همه زمينه‌هاست و قطعا نتيجه اجراي اين تفاهمات باعث ارتقاي سطح همكاري‌ها خواهد شد؛ برخي كشورها تلاش زيادي كردند تا به روابط دوستانه ايران و پاكستان خدشه وارد كنند، اما پيوند قلبي دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون