• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين ابهامات درباره سرمربي تيم ملي ايران

داستان تكراري جدايي كي‌روش!

گروه ورزش| حرف‌وحديث‌ها درباره احتمال جدايي سرمربي تيم ملي از فوتبال ايران روز گذشته باز هم در محافل ورزشي به اوج خود رسيد. مهدي تاج، رييس كميته مسابقات فدراسيون فوتبال، در كنفرانس خبري روز گذشته‌اش وقتي با سوال خبرنگاران درباره وضعيت كي‌روش مواجه شد، پاسخي داد كه حسابي خبرساز شد. تاج گفت: «به نفع فوتبال ايران است كه كي‌روش به ايران بازگردد. من از او خبر دارم. اما شما خبرنگاران تلاش كنيد تا او به ايران بازگردد». اين اظهارنظر عجيب و غيرمنتظره نايب‌رييس فدراسيون فوتبال كافي بود، تا رسما دوباره خبر جدايي احتمالي كي‌روش از تيم ملي در صدر اخبار رسانه‌هاي مختلف تبديل شود.

كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كه 28 خردادماه سال جاري براي سپري كردن اردوي سه‌هفته‌اي راهي زادگاه خود در آفريقاي جنوبي و سپس پرتغال شده بود، هنوز در ايران حاضر نشده و همين مساله ابهامات درباره ادامه همكاري او با فدراسيون فوتبال و تيم ملي را زياد كرده است.

علي كفاشيان قبلا طي چندين نوبت در مصاحبه‌هاي خود به صراحت اعلام كرده بود كه كي‌روش قبل از آغاز ليگ برتر به كشورمان باز مي‌گردد. رييس فدراسيون حتي يك هفته مانده به آغاز ليگ يك بار ديگر روي اين موضوع تاكيد كرده بود كه كي‌روش دو، سه روز مانده به آغاز ليگ برتر به كشورمان باز خواهد گشت. اما كي‌روش از مدت‌ها قبل اعلام كرده بود كه بعد از نشست سه‌روزه AFC كه به ميزباني مالزي و در تاريخ 27 تا 29 مرداد برگزار مي‌شود به ايران بازخواهد گشت.

با اين حال وقتي تاريخ اين سمينار از همان ابتدا مشخص بود و اگر اين برنامه هم از قبل مشخص بود كه كي‌روش قرار است پس از برگزاري اين سمينار راهي ايران شود، چطور علي كفاشيان، از همان ابتدا اين موضوع را اعلام نكرد و در حالي كه مي‌دانست كي‌روش حدود دو ماه از ايران دور است چرا و به چه علت اين موضوع را به صراحت نگفته و ترجيح داد تا طوري وانمود كند كه مرخصي‌هاي سرمربي تيم ملي بطور مرتب و به دفعات در حال تمديد شدن است؛ حال يك بار به بهانه فوت همسر و بار ديگر به بهانه سمينار سه‌روزه AFC.

كي‌روش چندي پيش با پيشنهاد سرمربيگري تيم ملي مكزيك، قهرمان جام كونكاكاف مواجه شده است؛ پيشنهادي كه اگر صحت داشته باشد، مي‌تواند ماجراي ماندن يا نماند كي‌روش در تيم ملي ايران را پيچيده‌تر از هر زماني كنند. بسياري از كارشناسان فوتبال در ايران كي‌روش را مربي حرفه‌اي مي‌دانند كه به قراردادش با تيمي كه در آنجا مشغول كار بوده پايبند و به آن احترام مي‌گذارد كه اگر اينچنين باشد به واقع مشخص نيست چطور و با چه منظوري اعلام مي‌شود كه كي‌روش كه تا جام جهاني 2018 با فدراسيون فوتبال ايران قرارداد دارد، به نيمكت مكزيك بسيار نزديك شده است.

حال اين سوال پيش مي‌آيد كه چطور كي‌روش كه البته يك مربي حرفه‌اي به‌شمار مي‌رود با مكزيكي‌ها و بدون اطلاع فدراسيون ايران (كفاشيان پيشنهاد مكزيك به سرمربي پرتغالي تيم ملي را تكذيب و گفته بود كي‌روش با ما قرارداد دارد و به هيچ جاي ديگري فكر نمي‌كند) به مذاكره پرداخته است.

در اين بين فقط يك گمانه‌زني مطرح است و آن هم اينكه دستمزد و حق و حقوق كي‌روش به موقع براي او واريز نشده و طبق بندهايي كه در قرارداد اين مربي وجود دارد، اين حق براي كي‌روش محفوظ است كه در صورت تاخير در پرداخت دستمزدش به صورت يك‌طرفه با كشورهايي كه خواستار او هستند به مذاكره بپردازد كه در اين صورت ديگر جايي براي گلايه يا شكايت فدراسيون فوتبال ايران باقي نخواهد ماند!

علي كفاشيان در جلسه‌اي كه 29 اسفند سال گذشته در كمپ تيم ملي برگزار شد در پايان جلسه‌اش با كي‌روش از قطع همكاري با اين مربي با تيم ملي بعد از دو ديدار تداركاتي با شيلي و سوئد خبر داد. اگرچه اين اتفاق در آن زمان رخ نداد و دست وزارت ورزش از آستين بيرون زد تا به ترتيبي كي‌روش بماند، اما شايد اتفاقات ناخوشايندي طي روزهاي آينده رخ دهد و شايد اخباري از آن سوي مرزها منتشر شود كه معنايش خداحافظي كي‌روش با فوتبال ملي ايران با تاخيري حدود چهار، پنج ماهه باشد.

رييس فدراسيون فوتبال در مصاحبه پنجشنبه گذشته خود به صراحت گفته بود كه كي‌روش با ما قرارداد دارد و به جاي ديگري فكر نمي‌كند، اما از كدهايي كه اين روزها از اخبار فوتبال بين‌الملل و همچنين صحبت‌هايي كه مهدي تاج انجام داده است، مي‌توان دريافت كرد شايد بدان معنا باشد كه علي كفاشيان بايد حواسش را بيشتر جمع كند. چرا كه احتمال قطع همكاري كي‌روش با فدراسيون فوتبال در صورت توافق او با مكزيك وجود دارد. بدون ترديد نيامدن كي‌روش به ايران، بازهم دردسرهاي زيادي را براي فدراسيون ايجاد خواهد كرد. چرا كه علي كفاشيان حدود نه ماه است كه به كي‌روش پولي پرداخت نكرده و به هيچ‌كدام از تعهدات خود در تفاهمنامه امضاشده براي حمايت و تداركات مناسب براي تيم ملي هم عمل نكرده است. با اين حال بايد منتظر ماند و ديد در آينده چه حوادثي پيرامون اين داستان رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون