• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3309 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

مالباخته‌ها به پايگاه دوم آگاهي پايتخت مراجعه كنند

پايان زورگيري‌هاي خشن با موتور پولسار

اعتماد| دو سارق موتورسوار كه با تهديد چاقو اقدام به زورگيري از ساكنان غرب و شمال غرب تهران مي‌كردند در عمليات تعقيب و گريز و پس از شليك گلوله‌هاي جنگي از سوي ماموران تسليم پليس شدند.

ساعت 18 دوم مرداد امسال صداي شليك گلوله در بلوار فردوس شرقي تهران پيچيد. ماموران كلانتري 133 شهرزيبا هنگام گشت‌زني در اين خيابان به دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت پولسار قرمز رنگ مشكوك شده و با بي‌توجهي راكب و سرنشين موتور به دستور ايست پليس، تعقيب آنها را آغاز كرده بودند. گشتي پليس چندين بار دستور ايست صادر كرد اما دو متهم به فرار خود ادامه دادند تا سرانجام ماموران دست به اسلحه بردند. آنها چند تير هوايي شليك كردند اما متهمان قصد تسليم شدن نداشتند تا سرانجام با اعزام واحد گشت كمكي پليس به محل، راكب موتوسيكلت در محاصره ماموران قرار گرفت و با از دست دادن تعادل موتور در خيابان آيت‌الله كاشاني، روي زمين افتاد و توسط ماموران دستگير شد. سرنشين ديگر موتور نيز كه قصد فرار داشت در همان لحظات ابتدايي دستگير و به كلانتري منتقل شد.

همزمان با انتقال متهمان به مقر انتظامي، مردي جوان كه از ناحيه انگشتان دست مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود به كلانتري مراجعه و پس از شناسايي دو متهم، آنها را ضاربان خود معرفي كرد و به كارآگاهان گفت: «در بلوار فردوس، تقاطع آيت‌الله كاشاني در حال پياده روي بودم كه ناگهان دو نفر با يك دستگاه موتوسيكلت قرمز رنگ به من نزديك شدند. يكي از آنها با كلاه نقابدار صورتش پوشيده بود اما راكب كلاه نداشت. ناگهان يكي از آنها با چاقو ضربه‌اي به سمت من پرتاب كرد كه به انگشتان دست چپم خورد. دستم خونريزي كرد اما ضارب بي‌توجه اقدام به عربده‌كشي كرد. همزمان ترك‌نشين موتور پياده شد و با تهديد، همه پول‌هايم را سرقت كرد و همراه فرد ديگر به سرعت متواري شد.» با ثبت اظهارات مالباخته پرونده‌اي مقدماتي با موضوع زورگيري تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. همزمان گروهي از كارآگاهان، بازجويي از متهمان را آغاز كردند. اين در حالي بود كه دو متهم 28 ساله در ابتدا منكر هرگونه زورگيري شده مدعي شدند كه متوجه دستور ايست پليس و صداي شليك گلوله نشده‌اند. در اين شرايط كارآگاهان به بررسي سوابق متهمان در بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پرداختند. تحقيقات آنها نشان مي‌داد دو متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمينه ارتكاب جرايم مختلف هستند كه از سال 81 تاكنون بارها به دليل ارتكاب به جرايم مختلف مانند شرب خمر، سرقت، قدرت نمايي با سلاح سرد، تخريب اموال عمومي، ايراد ضرب و جرح عمدي، ‌سرقت موتوسيكلت و... دستگير و روانه زندان شده‌اند.

در حالي كه انكارهاي متهمان در بازجويي‌ها ادامه داشت مالباختگان ديگري كه به شيوه مشابه مورد زورگيري قرار گرفته بودند به پليس مراجعه و پس از شناسايي متهمان به كارآگاهان گفتند كه متهمان با يك دستگاه موتوسيكلت پولسار قرمز به آنها نزديك شده و با تهديد سلاح سرد اقدام به زورگيري و سرقت اموال باارزش‌شان كرده‌اند.

سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به تعدد شكايت‌هاي مالباختگان از متهمان از ادامه رسيدگي به پرونده با انتشار تصاوير دو زورگير در رسانه‌ها خبر داد و گفت: «متهمان در محدوده غرب و شمال غرب تهران اقدام به زورگيري با تهديد سلاح سرد مي‌كردند و انتظار مي‌رود شهروندان بيشتري توسط آنها مورد سرقت قرار گرفته باشند به همين دليل دستور انتشار بدون پوشش تصوير آنها در رسانه‌ها از سوي مقام قضايي صادر شده است. پليس آگاهي نيز از تمام شهرونداني كه موفق به شناسايي متهمان مي‌شوند مي‌خواهد تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ درخيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون