• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

عدد نوشت

رشد اقتصادي مورد نياز براي ايجاد 800 هزار شغل

رييس كانون شوراي اسلامي كار خراسان شمالي معتقد است براي رسيدن به هدفگذاري ايجاد 800 هزار شغل در سال بايد رشد اقتصادي پنج درصدي را تجربه كنيم. داوود اميري به ايسنا گفت: در دو سال اخير رشد اقتصادي كشور خود را نشان داده است و ما از رشد منفي به سمت رشد مثبت حركت كرديم. امروز آمار بيمه‌شدگان تامين اجتماعي تثبيت شده و وجود دفترچه‌هاي بيمه و كاهش آمار بيكاران اين امر را ثابت مي‌كند. وي ادامه داد: هر يك درصد رشد اقتصادي بين 100 هزار تا 150 هزار شغل به وجود مي‌آورد بنابراين براي رسيدن به هدفگذاري 800 هزار شغل در سال لازم است رشد اقتصادي پنج درصدي را تجربه كنيم.

 

شهرهاي در معرض بحران آبي

قائم مقام وزير نيرو از وجود شرايط خاص تامين آب در چهار شهر بندرعباس، كرمان، بوشهر و سنندج خبر داد و گفت: امسال به دليل شرايط بارندگي سال خاصي بود و ميزان بارندگي‌ها نسبت به چندساله اخير خيلي كمتر بود. ستار محمودي به مهر گفت: در بخش روان آب‌ها كه از شاخصه‌هاي تامين آب شرب است، شرايط خاصي داريم و حدودا ۱۸۵ ميليمتر بارندگي و ۱۳ درصد كاهش نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده و همچنين در بخش روان آب‌ها نزديك به ۵۰ درصد نسبت به بلندمدت كاهش اتفاق افتاده است. اين مقام مسوول در وزارت نيرو تصريح كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد حدود ۵۲۰ شهر كشور هم‌اكنون به لحاظ ذخاير آبي در يك نقطه سر به سر قرار دارند كه نوسانات كمي و بارش‌ها در ذخاير آب آنها تاثيرگذار است. در اين بين، چهار شهر از يك شرايط حادتري برخوردار است.

 

تعداد قطعه‌سازي‌هاي تعطيل شده در چهار سال

صنايع قطعه‌سازي خودرو طي نيمه نخست دهه 80 طلايي‌ترين روزهاي خود را سپري كردند. اما ستاره اقبال اين صنعت اشتغالزا از سال 87 به بعد روبه افول گذاشت و طي تنها چهار سال بيش از 100 واحد توليدي قطعه‌سازي تعطيل شدند. به گزارش خبر آنلاين، بررسي‌ها نشان مي‌دهد وضعيت سرمايه‌گذاري در صنعت قطعه‌سازي كشور در سال‌هاي اخير وضعيت مناسبي نداشته و روند سرمايه‌گذاري در اين صنعت طي سال‌هاي 1380 تا 1390 گوياي اين حقيقت است كه سرمايه‌گذاري در صنعت قطعه‌سازي كشور فاقد يك الگوي مشخص و مدون يا رويكرد هدفمند است. ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در صنعت قطعه‌سازي كشور طي سال‌هاي 1380 تا 1385 سالانه كمتر از 2000 ميليارد ريال بوده و فقط در دو سال 1387 و1390 با افزايش مقطعي به مرز 12000 ميليارد ريال رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون