• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

بيانيه اجلاس روساي آموزش و پرورش و مانيفست يك ساله مديران

دراين بيانيه انقلاب شكوهمند اسلامي جلوه‌اي جميل از تربيت اسلامي و نمونه بارزي از تاثير معلم ونهاد تعليم وتربيت ديني توصيف شده است.

اين بيانيه همچنين، اجلاس سراسري سالانه مديران آموزش و پرورش را به عنوان رويدادي مهم و رخدادي بزرگ براي باز انديشي و هماهنگي در استفاده بهتر از اين فرصت معرفي كرده است.

در بيانيه اجلاس ياد شده، روساي آموزش و پرورش حاضر در اجلاس، ضمن تجديد ميثاق با بزرگ معلم انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره)، رهبري معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) و شهداي عظيم‌الشأن و قدرشناسي، از اقدامات وزير آموزش و پرورش تقدير كردند.

 

در بخشي از بيانيه اجلاس روساي آموزش و پرورش آمده است: حماسه پرشور و شعور مردم آگاه، بصير، مومن، متعهد و ولايت‌مدار در انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري، حاكي از پيوند عميق مردم با ولايت و رهبري، تجلي اراده و خواست مردم در تعيين سرنوشت و مصداق بارز مردم سالاري ديني است.

روساي آموزش و پرورش سراسر كشور در اين بيانيه اظهار اميدواري كردند در فضايي كه با شعار تدبير، اميد، اعتدال، خردورزي و عقلانيت در كشور در حال شكل‌گيري است، زمينه تحقق حماسه اقتصادي نيز فراهم شود.

در بخشي از بيانيه اجلاس سي‌ام روساي آموزش و پرورش، اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با تاكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي نظام در ايجاد تحول، مهم‌ترين و اولويت‌دارترين عرصه سرمايه‌گذاري همه‌جانبه عنوان شده است كه جامعه فرهنگي با تمام قدرت آن را پيگيري مي‌كند.

همچنين روساي آموزش و پرورش سراسر كشور در بيانيه اين اجلاس از دولت انتظار دارند كه اجراي بندبند سند تحول بنيادين و تضمين اهداف آن در اولويت برنامه‌هايش قرار گيرد.

تسريع در اجراي كامل نظام رتبه‌بندي معلمان به عنوان يكي از احكام مهم سند تحول بنيادين، تعالي‌بخش نظام آموزش در مراجع ذي‌صلاح، اجراي نظام جديد آموزشي، همراهي، حمايت، نقدمنصفانه و واقع‌گرايانه، ضرورت تعامل مستمر دانشگاه فرهنگيان با مدارس و معلمان، اصلاح كتب و محتواي آموزشي و بهبود روش‌هاي تدريس بر اساس فرمايشات رهبري معظم انقلاب
(مدظله العالي) از جمله موارد مورد تاكيد فرهنگيان در اين بيانيه به شمار مي‌آيد.

دوره ابتدايي به عنوان پر اهميت‌ترين دوره آموزش و پرورش، افزايش زمان تحصيل در اين دوره و تاسيس پايه ششم ابتدايي، ريشه كني بي‌سوادي به عنوان عنصر مهم در پيشرفت و تعالي همه‌جانبه جامعه، تقويت روحيه پرسشگري، تحقيق، پژوهش و آشنايي با فناوري‌هاي نوين آموزشي، توسعه و تقدم فعاليت‌هاي پرورشي برآموزش و ساماندهي نيروي انساني از ديگر موارد مورد تاكيد شركت‌كنندگان در اجلاس سراسري روساي آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحي و مناطق كشور به شمار مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون