• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

خبر

واكنش قاليباف به خبر تشكيل حزب از سوي او

شهرداري موزه‌اي براي خبرنگاران راه‌اندازي مي‌كند

اعتماد| ديروز شهردار تهران در حاشيه بزرگداشت روز خبرنگار و رونمايي از سرديس پنج خبرنگار شهيد در بوستان گفت‌وگو از افتتاح موزه خبرنگار خبر داد و از حزبي كه گفته مي‌شود وي در حال احداث آن است، گفت. قاليباف همچنين از نفت، قطعنامه، اقتصاد مقاومتي و رفع تحريم‌ها سخن گفت و از سامسونت به دستاني كه امضا هم بلد نيستند اما پروژه‌هاي عمراني به دست گرفته‌اند انتقاد كرد. محمدباقر قاليباف با بيان اينكه تا پايان سال موزه خبرنگاران در تهران افتتاح مي‌شود، گفت: محل افتتاح اين موزه نيز شناسايي شده است، اما اجازه دهيد تا از بيان توضيحات بيشتر خودداري كنم. قطعا اين موزه پاتوق و محلي ماندگار براي خبرنگاران خواهد بود. وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد اينكه آيا قرار است حزبي سياسي براي شركت در انتخابات مجلس ايجاد كنيد يا نه؟ گفت: قائم مقام وزارت كشور به اين سوال پاسخ دادند و حزبي به ثبت نرسيده است. شهردار تهران همچنين بحث نمايشگاه فن بازار شهرداري را به تحريم‌ها وصل كرد و با اشاره به اينكه نبايد در مورد رفع تحريم‌ها ذوق‌زده شويم و اينكه بارها عنوان داشته‌ام كه قطعنامه‌ها كاغذپاره نيستند، گفت: قطعا اين قطعنامه‌ها مشكلات و سختي‌هايي را ايجاد مي‌كنند، اما قبول كنيم كه اين سختي‌ها بزرگ‌ترين فرصت‌ها را نيز براي ما فراهم مي‌كنند. وي در ادامه سخنان خود نيم‌نگاهي هم به كاهش شديد قيمت نفت در سال‌هاي اخير داشت و با ذكر اينكه تنها 25 درصد از بودجه دولت متكي به درآمد نفتي است، گفت: اين بزرگ‌ترين فرصت است، اما آن چيزي كه باعث شكست مي‌شود اين است كه درآمدهاي نفتي افزايش يابد و نگران اين هستيم كه دوباره نفت به اقتصاد كشور وارد شود و پول نفت نيز صرف واردات كالا به كشور شود. وقتي در سال 81 درآمدهاي نفتي كشور به‌شدت كاهش يافت، در حوزه صنعت با در پيش گرفتن رويكرد خصوصي‌سازي و صنعتي شدن موفق شديم طي 18 ماه درآمدهاي اقتصادي را دورقمي كنيم، اما هنگامي كه نفت مجددا افزايش يافت در حوزه درآمدهاي غيرنفتي افت پيدا كرديم. به گفته قاليباف شهرداري تهران تلاش‌هاي حداقلي را در راستاي استفاده از شركت‌هاي دانش‌بنيان داشته است و دراين راه بايد به جوان‌هاي‌مان اعتماد كنيم ضمن اينكه جوانان بايد با اتكا به تجربه ديگران از دوباره كاري پرهيز كنند، اما مسلم آن است كه نيازمنديم مسير شركت‌هاي دانش‌بنيان را مشخص و روشن كنيم. شهردار تهران با بيان اينكه بارها عنوان كردم افرادي با كيف سامسونت كه حتي امضا بلد نيستند، بخش اعظمي از كارهاي عمراني را در دست داشته و قراردادهاي آنچناني منعقد كرده و پس از انعقاد قرارداد، كارها را برون‌سپاري مي‌كنند، در سيستم وجود دارند، گفت: مسوولان شركت‌هاي دانش بنيان نه چنين راهكارهايي را بلد هستند و نه اين كار را انجام مي‌دهند. اما شهرداري اهتمام ويژه‌اي براي حمايت از اين شركت‌ها دارد.

 

سوءتغذيه؛ علت بيماري‌هاي زنان سيستان و بلوچستان

ايرنا| سوء‌تغذيه و عدم بهره‌مندي از غذاهاي با كيفيت، عامل اصلي بسياري از بيماري‌هاي زنان و دختران سيستان و بلوچستان است و براساس اظهارات كارشناسان، تغذيه نامناسب زنان سيستان و بلوچستاني دومين عامل كم‌خوني اين قشر است. كمبودهاي ناشي از تغذيه سبب شده تا بانوان ساكن در خاش و استان داراي زايمان‌هاي پرخطر باشند و به همين دليل آمار مرگ و مير مادران نسبت به شاخص‌هاي استاندارد افزايش يابد. فقر مالي و اقتصاد خانوارها در خاش و سيستان و بلوچستان از عوامل عمده به وجود آمدن مشكلات تغذيه‌اي و ابتلا به انواع بيماري‌ها محسوب مي‌شود. بسياري از خانوارهاي خاشي به گروه‌هاي اصلي غذايي شامل نان و غلات؛ گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها؛ شير و لبنيات؛ ميوه‌ها و سبزي‌ها دسترسي ندارند.

 

ابلاغيه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري
براي محدودشدن تورهاي تركيه

تسنيم| ولي تيموري، مديركل نظارت و ارزيابي خدمات گردشگري در مورد وضعيت تورهاي زميني تركيه با توجه به اتفاقات اخير در اين كشور گفت: با توجه به اتفاقات اخير در تركيه، از برگزار‌كنندگان تورهاي گردشگري زميني به تركيه خواستيم كه از سفرهاي غيرضرور به اين كشور از طريق مرزهاي زميني خودداري كنند. يك روز بعد از ماجراي اتفاقات و درگيري‌هاي تركيه، بخشنامه‌اي به ادارات كل استاني صادر كرديم كه ادارات استاني ما بر اساس اين ابلاغيه، دستورالعملي به تشكل‌ها و آژانس‌هاي مسافرتي ابلاغ كردند. در اين دستورالعمل از تورهاي زميني به تركيه خواستيم كه از سفرهاي غيرضرور به تركيه از طريق مرزهاي زميني خودداري كنند و در صورت اين اتفاق، با احتياط اين كار را انجام دهند. در همه كشورها رسم بر اين است كه وزارت امور خارجه هشدار و برداشتن سفر به كشوري را اعلام مي‌كند تا از كانال‌هاي رسمي و ديپلماتيك اين كار انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون