• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

شاكيان به پايگاه ششم آگاهي پايتخت مراجعه كنند

دستگيري سه زورگير هنگام تقسيم اموال سرقتي

اعتماد| زورگيري سه جوان موتورسوار در پايتخت تهران با دستگيري‌شان توسط پليس پايان يافت.

نيمه‌هاي شب پنجم تيرماه امسال يكي از ساكنان منطقه پيروزي در تماس با فوريت‌هاي پليسي 110 خبر وارسي محتويات ده‌ها كيف زنانه و مردانه توسط سه جوان در خيابان بروجردي را به ماموران داد. با حضور ماموران كلانتري 110 شهدا در محل، سه جوان در حال تقسيم اموال درون ده‌ها كيف زنانه و مردانه براي انجام تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت كيف‌هاي كشف شده به شيوه «زورگيري» و «كيف‌قاپي» اعتراف كردند كه به اين ترتيب پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كيف‌قاپي» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز بازجويي از متهمان در پايگاه ششم، آنها اعتراف كردند كه در روز دستگيري اقدام به ده‌ها فقره زورگيري و كيف‌قاپي در مناطق مختلف شهر تهران كرده و قصد داشتند اموال و پول‌هاي سرقتي را بين خود تقسيم كنند كه توسط ماموران كلانتري دستگير شدند.

اعترافات متهمان در حالي بود كه بررسي سوابق آنها نيز نشان مي‌داد كه سركرده باند به نام مصطفي 25 ساله از مجرمان سابقه‌دار در زمينه ارتكاب جرايم «كيف قاپي»، «سرقت»، «مشاركت در سرقت با سلاح سرد مقرون به ايراد ضرب و جرح عمدي با چاقو»، «اخلال در نظم عمومي» و «مشاركت در تخريب به شيوه ايجاد حريق عمدي» است و پيش از اين‌بارها به زندان افتاده است.

با ثبت اعترافات متهمان، شناسايي مالباخته‌ها در دستور كار ماموران قرار گرفت. كارآگاهان موفق شدند ده‌ها نفر را كه در همان روز دستگيري، توسط متهمان مورد زورگيري و سرقت قرار گرفته بودند، شناسايي كنند. يكي از مالباختگان كه با اصابت چاقوي متهمان از ناحيه زير چشم چپ دچار آسيب‌ديدگي شديد شده بود با حضور در پايگاه ششم آگاهي و پس از شناسايي متهمان، به كارآگاهان گفت: «ساعت 10 شب روز حادثه داشتم از عرض خيابان رد مي‌شدم كه دو نفر از يك دستگاه موتوسيكلت پالس مشكي پياده شدند و به سمتم آمدند. ناگهان يكي از آنها بدون هيچ مقدمه‌اي، چاقويي از زير لباسش بيرون آورد و ضربه‌اي به سمت صورتم پرتاب كرد كه به صورتم خورد و زير چشم چپم به‌شدت دچار خونريزي و پارگي شد. به دليل شدت ضربه و خونريزي شديد زير چشم قادر به هيچ عكس‌العملي نبودم. آنها هم پس از چاقوكشي، كيف‌دستي‌ام را كه حاوي 500 هزار تومان وجه نقد، مدارك شناسايي و... بود، سرقت كرده و با نفر سوم كه راكب موتور بود به سرعت از محل فرار كردند.»

خانم شاكي ديگري نيز پس از حضور در پايگاه ششم آگاهي به كارآگاهان گفت: «طرف‌هاي ساعت 9 شب بود كه در خيابان 156 غربي تهرانپارس در حال پياده روي بودم كه يك دستگاه موتوسيكلت با دو سرنشين به من حمله‌ور شدند و پس از زمين انداختن من كيف دستي‌ام را به سرقت بردند.»

سرهنگ كارآگاه رضا اميدي، رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: «در ادامه تحقيقات بعمل آمده در خصوص شناسايي ديگر جرايم ارتكابي، متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به ويژه در خيابان دماوند، تهرانپارس، نارمك، خيابان بهار شمالي و جنوبي، سهروردي، كريم‌خان، شريعتي، نيروي هوايي، رسالت و... اعتراف كرده‌اند، بنابراين از تمام شهرونداني كه در اين مناطق توسط سرنشينان يك دستگاه موتوسيكلت پالس مشكي مورد سرقت به شيوه كيف‌قاپي و زورگيري قرار گرفتند، دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهمان به نشاني پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان نبرد شمالي، ميدان نبرد، انتهاي خيابان شهيد بيدچي مراجعه كنند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون